Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

BJF

Nou.... Wordt die accu gevoed met water-, kern-, kolen- of windenergie? Of nog een ander soort wellicht? En over welke afstand wordt de stroom aangevoerd? Van welke provider? Waar staat de meterkast? Waar werd de accu opgeladen?
NAD M10 V2
Elac FS247

Raphie

En anders stop je er een BUTT accu in.
JBL PRX Power!

Joris1971

Genoeg kolder nu svp on topic.

i2Paq

Citaat van: ArjanR1 op augustus 24, 2014, 09:19:38
Pink Floyd op een wekkerradio is zelfs nog genieten ;)

Je bedoelt: Pink Floyd melkt The Wall uit tot er slechts gruis van over is.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Joris1971

#1929
Kom op jongens graag svp on topic.

Xander32

Kan je iets vertellen over hoe jij momenteel jouw huidige set ervaart?
Wat gaat goed, waarover ben je tevreden, wat zou nog een eventuele verbetering kunnen geven?


Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2014, 10:46:43
Kom op jongens graag svp on topic.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#1931
Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 12:39:33
Kan je iets vertellen over hoe jij momenteel jouw huidige set ervaart?
Wat gaat goed, waarover ben je tevreden, wat zou nog een eventuele verbetering kunnen geven?
Joris heeft nu Linn DSM, is dus helemaal klaar met al dat gelul.  Die is gewoon lekker muziek aan het luisteren schat ik in..... ;)


Zelfs als jíj hem uit de tent probeert te lokken :colgate:

Xander32

Mijn vraag aan Joris is oprecht! Jouw interpretatie van mijn voorgaande reply is volkomen onjuist.

Daar heb ik het in dit draadje mogelijk zelf naar gemaakt met mijn reply aangaande PF, dat besef ik mij. Maar voorgaande vraag is vanuit oprechte interesse.



Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 12:41:57
Joris heeft nu Linn DSM, is dus helemaal klaar met al dat gelul.  Die is gewoon lekker muziek aan het luisteren schat ik in..... ;)


Zelfs als jíj hem uit de tent probeert te lokken :colgate:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#1933
Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 12:39:33
Kan je iets vertellen over hoe jij momenteel jouw huidige set ervaart?
Wat gaat goed, waarover ben je tevreden, wat zou nog een eventuele verbetering kunnen geven?

Ik ben er echt enorm tevreden mee en geeft zeker een hoop rust mbt niet benodigde interlinks, stroomkabels, aparte versterking en bron.
Ik verwachte dat de versterker qua capaciteit (te) licht zou zijn, maar dit is (correct me if I am wrong) door de Dynamik voeding niet het geval.
De bediening is zo ontzettend makkelijk/gebruiksvriendelijk, niks dan lof daarover.
Ik had al mijn hele netwerk in orde dus dan is het helemaal Plug & Play


Mogelijke verbeterpunten... tja dat zou best een aparte eindversterker kunnen zijn, maar ik denk pas dat je met de Akurate serie dan het verschil gaat horen.. en dan vraag ik me af of mijn luidsprekers wel aansluiten bij zo een eindversterker.. als ik eerlijk ben denk ik dat je dan ook weer een stapje hoger moet op dat gebied.. kortom onrust.

Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 12:41:57
Joris heeft nu Linn DSM, is dus helemaal klaar met al dat gelul.  Die is gewoon lekker muziek aan het luisteren schat ik in..... ;)

Precies

RobertVanWoerden

beter kan niet, lekker genieten :)

Xander32

Dank voor jouw eerlijke reply :thumbs-up:.

Betreft streamen, daar doe ik al een tijdje aan mee (Spotify direct vanaf de SBT of mijn gerippte cd's in flac vanaf een externe hd via de laptop naar de SBT).


Maar dat is allemaal nog een beetje "houtje touwtje". Graag zou ik overgaan naar een bekabelde aansluiting i.c.m. een nas. Dat wil ik graag voor het eind van dit jaar voor elkaar hebben.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 13:02:04
Dank voor jouw eerlijke reply :thumbs-up:.

Graag gedaan!

Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 13:02:04

Betreft streamen, daar doe ik al een tijdje aan mee (Spotify direct vanaf de SBT of mijn gerippte cd's in flac vanaf een externe hd via de laptop naar de SBT).
Maar dat is allemaal nog een beetje "houtje touwtje". Graag zou ik overgaan naar een bekabelde aansluiting i.c.m. een nas. Dat wil ik graag voor het eind van dit jaar voor elkaar hebben.
Xander, een eerlijk advies, ga dan voor een Lin Majik DS, werkt super!

Bama

Gezien zijn versterking zou ik voor een akurate ds gaan, dat is echt een hele stap.

Joris1971

Citaat van: Bama op augustus 25, 2014, 13:05:47
Gezien zijn versterking zou ik voor een akurate ds gaan, dat is echt een hele stap.

Ook een 2x zo dure stap

Xander32

Linn is degelijk maar wordt ook steevast als wat warm, laid back ervaren (dat lees ik vaak). I.c.m. mijn Glennies zou dat wat te gemoedelijk kunnen worden.


Daarnaast ben ik nog steeds super tevreden inzake de kwaliteit welke de SBT i.c.m. de BOTWS, over de dac van de SA15 LE laat horen. Zowel wanneer het "slechts" Spotify betreft en zeker in het geval van de albums in flac.

Voor het geld m.i. nog steeds een onverslaanbare keten, waarin ik verwacht dat ook een Linn niet veel extra zal brengen. Diens meerprijs is het mij zeker niet waard. Dan liever nog eenkeer een mooie buizenamp. proberen in mijn keten 8).


Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2014, 13:04:14
Graag gedaan!
Xander, een eerlijk advies, ga dan voor een Lin Majik DS, werkt super!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 13:10:19
Linn is degelijk maar wordt ook steevast als wat warm, laid back ervaren (dat lees ik vaak). I.c.m. mijn Glennies zou dat wat te gemoedelijk kunnen worden.


Daarnaast ben ik nog steeds super tevreden inzake de kwaliteit welke de SBT i.c.m. de BOTWS, over de dac van de SA15 LE laat horen. Zowel wanneer het "slechts" Spotify betreft en zeker in het geval van de albums in flac.

Voor het geld m.i. nog steeds een onverslaanbare keten, waarin ik verwacht dat ook een Linn niet veel extra zal brengen. Diens meerprijs is het mij zeker niet waard. Dan liever nog eenkeer een mooie buizenamp. proberen in mijn keten 8).

ok, maar ik zei het ook mede door jouw opmerking:
Maar dat is allemaal nog een beetje "houtje touwtje". Graag zou ik overgaan naar een bekabelde aansluiting i.c.m. een nas. Dat wil ik graag voor het eind van dit jaar voor elkaar hebben.

Xander32

Begrijp ik, maar mijn opmerking was bedoelt aangaande de externe HD> Laptop> SBT constructie (middels wifi). Deze wil ik ombouwen naar ethernet (Cat) vanaf Nas naar SBT.


Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2014, 13:20:29
ok, maar ik zei het ook mede door jouw opmerking:
Maar dat is allemaal nog een beetje "houtje touwtje". Graag zou ik overgaan naar een bekabelde aansluiting i.c.m. een nas. Dat wil ik graag voor het eind van dit jaar voor elkaar hebben.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bama

Citaat van: Joris1971 op augustus 25, 2014, 13:08:17
Ook een 2x zo dure stap

Gebruikte jonge akurate is 3000 en oude model iets van 2000 en hij had het niet over geld en als je dan toch moet sparen bv kan je beter even door sparen ipv later weer te upgraden zoals de meesten toch doen want hij is echt een stuk beter.

Joris1971

Citaat van: Bama op augustus 25, 2014, 13:28:03
Gebruikte jonge akurate is 3000 en oude model iets van 2000 en hij had het niet over geld en als je dan toch moet sparen bv kan je beter even door sparen ipv later weer te upgraden zoals de meesten toch doen want hij is echt een stuk beter.

ok begrijpelijk/

Bama

Wat absoluut geld betreft heb je wel gelijk natuurlijk, is bijna 2x zo duur als een Majik

twani

Citaat van: Xander32 op augustus 25, 2014, 13:10:19
Linn is degelijk maar wordt ook steevast als wat warm, laid back ervaren (dat lees ik vaak). I.c.m. mijn Glennies zou dat wat te gemoedelijk kunnen worden.


Daarnaast ben ik nog steeds super tevreden inzake de kwaliteit welke de SBT i.c.m. de BOTWS, over de dac van de SA15 LE laat horen. Zowel wanneer het "slechts" Spotify betreft en zeker in het geval van de albums in flac.

Voor het geld m.i. nog steeds een onverslaanbare keten, waarin ik verwacht dat ook een Linn niet veel extra zal brengen. Diens meerprijs is het mij zeker niet waard. Dan liever nog eenkeer een mooie buizenamp. proberen in mijn keten 8).
Iets zegt mij Xander, jouw postings zo volgende de afgelopen weken, dat het geluid nog nét niet helemaal is zoals je het graag wil hebben.

Er blijft een bepaalde gereserveerdheid zitten in jouw berichtgeving over je huidige combi.

Misschien heb ik het fout, dacht het alleen zo gemerkt te hebben.  Het Halleluja spat er nog niet vanaf zeg maar......


Xander32

Dat blijkt uit?


Citaat van: Bama op augustus 25, 2014, 13:28:03
Gebruikte jonge akurate is 3000 en oude model iets van 2000 en hij had het niet over geld en als je dan toch moet sparen bv kan je beter even door sparen ipv later weer te upgraden zoals de meesten toch doen want hij is echt een stuk beter.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Als je het over uitlokking hebt ;)


Citaat van: twani op augustus 25, 2014, 13:41:31
Iets zegt mij Xander, jouw postings zo volgende de afgelopen weken, dat het geluid nog nét niet helemaal is zoals je het graag wil hebben.

Er blijft een bepaalde gereserveerdheid zitten in jouw berichtgeving over je huidige combi.

Misschien heb ik het fout, dacht het alleen zo gemerkt te hebben.  Het Halleluja spat er nog niet vanaf zeg maar......
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Joris heeft die Linn al een paar weken dus het is wel tijd voor een upgrade.

Robiwan

Citaat van: AbZ op augustus 25, 2014, 13:59:25
Joris heeft die Linn al een paar weken dus het is wel tijd voor een upgrade.

ga jij nou weer beginnen :crazy:
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2