Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

Robiwan

Citaat van: chansig op augustus 24, 2014, 10:29:40
:D

Yello heeft meer emotie...duiken Hans. :D

Gr Hans

Daar luister ik een stuk liever naar :)
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

Citaat van: chansig op augustus 24, 2014, 10:29:40
:D

Yello heeft meer emotie...duiken Hans. :D

Gr Hans

Oh ja die oude bromberen met hun mengpaneel en toetsenbord en soundsamples

Xander32

Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 10:28:26
Xander, kom op zeg. Zijn wel degelijk goede muzikanten. Je hebt zelf zeker nooit een instrument bespeeld?
Zijn weinig goede gitaristen die met zoveel gevoel spelen als david gilmour
... vanaf de lagere school actief met muziek bezig geweest, tot een vier jaar terug ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2014, 10:58:37
... vanaf de lagere school actief met muziek bezig geweest, tot een vier jaar terug ;).

Dan moet je je helemaal schamen.

Jumping Jack

Ik moet ook niets hebben van pink Floyd, noch van Yello trouwens. Zenuwachtig jazz getoeter daarentegen kan mijn volledige goedkeuring genieten.  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Markus2

Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 11:01:44
Dan moet je je helemaal schamen.

Wat een kul. Jij vindt van wel, hij van niet. Klaar.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Dirk

ik vind PF veel efficiënter werken dan een slaappil, dus ook hier staat het wel eens op  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

remco320

Ik ben het met beide eigenlijk wel eens. PF is fantastische muziek en gilmour een geweldige gitarist ( niet voor niks de eerste positie in de ultimate guitar solo's met comfortably numb) maar de muziek is foutloos en bij vlagen live ook emotieloos. Dat is aan de ene kant echt heel knap, aan de andere kant mis je daarmee de charme ook een beetje.

Xander32

Citaat van: remco320 op augustus 24, 2014, 11:39:12
Ik ben het met beide eigenlijk wel eens. PF is fantastische muziek en gilmour een geweldige gitarist ( niet voor niks de eerste positie in de ultimate guitar solo's met comfortably numb) maar de muziek is foutloos en bij vlagen live ook emotieloos. Dat is aan de ene kant echt heel knap, aan de andere kant mis je daarmee de charme ook een beetje.

... muziek dient voor mij emotie te bevatten, "afkeer" is ook een emotie. Zo gezien brengt PF wel enige emotie teweeg bij mij  :angel:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#1909
Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2014, 12:13:02
... muziek dient voor mij emotie te bevatten, "afkeer" is ook een emotie. Zo gezien brengt PF wel enige emotie teweeg bij mij  :angel:.

Ben benieuwd wat jouw muzieksmaak is, dat je zegt dat PF niet jouw smaak is daar kan ik inkomen maar om te zeggen dat het geen goede muzikanten zijn is gewoon grote onzin.

Heb je ooit weleens serieus geluisterd naar PF en dan niet alleen Another Brick in the wall?

AbZ

Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 12:31:02Heb je ooit weleens serieus geluisterd naar PF en dan niet alleen Another Brick in the wall?
Klinkt toch allemaal ongeveer hetzelfde?  :yawnee:

Jumping Jack

 ;D ik voel Joris' bloeddruk stijgen tot hier.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

lynch1979

#1912
Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 12:31:02
Ben benieuwd wat jouw muzieksmaak is, dat je zegt dat PF niet jouw smaak is daar kan ik inkomen maar om te zeggen dat het geen goede muzikanten zijn is gewoon grote onzin.

Heb je ooit weleens serieus geluisterd naar PF en dan niet alleen Another Brick in the wall?

Joris denk om je hart......

Haphaphaphap

Als jij het mooi vindt wat kan jou het schelen wat een ander ervan vindt.

Henrie

Citaat van: remco320 op augustus 24, 2014, 11:39:12
Ik ben het met beide eigenlijk wel eens. PF is fantastische muziek en gilmour een geweldige gitarist ( niet voor niks de eerste positie in de ultimate guitar solo's met comfortably numb) maar de muziek is foutloos en bij vlagen live ook emotieloos. Dat is aan de ene kant echt heel knap, aan de andere kant mis je daarmee de charme ook een beetje.
Zo'n soort commentaar heb ik ooit ook eens gehoord van een recensent, n.a.v. een concert van Tool. Nou, ik geef het je te doen: 3 uur lang foutloos nummers van Tool spelen... :worship: Ik heb er in ieder geval enorm van genoten, dus wat een recensent er dan van vindt... lekker belangrijk...
Musical Fidelity M6500i - Musical Fidelity M6CD - Pioneer SC-2023 - Pioneer BDP-LX58 - JBL Studio 590 / 530 / 520C - Pioneer KRL-37V - Humax IRHD5000C

AbZ

#1914
Citaat van: Henrie op augustus 24, 2014, 12:52:56Nou, ik geef het je te doen: 3 uur lang foutloos nummers van Tool spelen... :worship:
Tool is what Tool does.  Kan per definitie niet echt misgaan.  Als ze een foutje maken is het ook van Tool.

Xander32

Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 12:31:02
Ben benieuwd wat jouw muzieksmaak is, dat je zegt dat PF niet jouw smaak is daar kan ik inkomen maar om te zeggen dat het geen goede muzikanten zijn is gewoon grote onzin.

Heb je ooit weleens serieus geluisterd naar PF en dan niet alleen Another Brick in the wall?
Het is mij te steriel, te bedacht, te gemaakt, te gekunsteld, te gladjes. En/of ze hebben een uitstraling van een natte krant.
Dat heb ik met meer bands. Bijv. Dream Theater is ook zo`n band, al zijn diens muzikanten stuk voor stuk zeer virtuoos. Een of twee nummers trek ik wel maar dan haak ik al snel weer af. Een geheel andere band waarbij ik hetzelfde heb; de Kings of Leon. Zij hebben an sich wel een redelijk repertoire, maar zij hebben het probleem dat wanneer zij op een podium staan, zij dezelfde uitstraling en dynamiek kennen als een kale betonnen wand ... Nihil.


Muziek moet voor mij leven, mag (moet) een (rauw/onafgewerkt) randje hebben en de betrokken uitvoerende(n) moet het met passie live kunnen brengen. Een muzikant/een band welke zichtbaar plezier heeft in hetgeen zij doet/doen, maar in een genre welke niet mijn voorkeur heeft en waarbij niet alles geheel vlekkeloos verloopt, zal toch veel meer mijn waardering krijgen dan een stel zoutzakken die technisch perfect hun gekunstelde muziek aan de man proberen te brengen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Henrie op augustus 24, 2014, 12:52:56
Zo'n soort commentaar heb ik ooit ook eens gehoord van een recensent, n.a.v. een concert van Tool. Nou, ik geef het je te doen: 3 uur lang foutloos nummers van Tool spelen... :worship: Ik heb er in ieder geval enorm van genoten, dus wat een recensent er dan van vindt... lekker belangrijk...

Het betreft allemaal smaak, voorkeuren van de luisteraar. Zo ook die van mij en die van Joris. Zo subjectief als het maar kan ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2014, 14:06:16Muziek moet voor mij leven, mag (moet) een (rauw/onafgewerkt) randje hebben en de betrokken uitvoerende(n) moet het met passie live kunnen brengen. Een muzikant/een band welke zichtbaar plezier heeft in hetgeen zij doet/doen, maar in een genre welke niet mijn voorkeur heeft en waarbij niet alles geheel vlekkeloos verloopt, zal toch veel meer mijn waardering krijgen dan een stel zoutzakken die technisch perfect hun gekunstelde muziek aan de man proberen te brengen ...
^^

RonK.

#1918
Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 09:11:15
Toch de Linn maar de deur uit gedaan

Ik heb Linn net in huis gehaald.







Heerlijk,..... die Babi Pangang  :colgate:

Staaled

Citaat van: chansig op augustus 24, 2014, 10:29:40
:D

Yello heeft meer emotie...duiken Hans. :D

Gr Hans
Begin maar met graven. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Raphie

Citaat van: ArjanR1 op augustus 14, 2014, 09:54:14
Niet zoveel vertrouwen hebben in een tablet met een db app.
misschien moet die er eens een andere voeding aan hangen  :tounge2:
JBL PRX Power!

chansig

Volgens mij is een discussie over muzieksmaak nog nuttelozer dan een discussie over kabels...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

AbZ

#1922
Citaat van: chansig op augustus 24, 2014, 16:06:29
Volgens mij is een discussie over muzieksmaak nog nuttelozer dan een discussie over kabels...
Kwestie van smaak, welke discussie je leuker vindt.

chansig

 :D

Klopt...alleen ging het mij om de nutteloosheid van een discussie.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Citaat van: Raphie op augustus 24, 2014, 16:05:07
misschien moet die er eens een andere voeding aan hangen  :tounge2:

Een tablet heeft accuvoeding, daar kan het niet aan liggen :D