Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2014, 07:56:22
Ik heb gisteren de DB meter app op mijn tablet aangezet en toen het volume naar ongeveer 85 DB gezet. Dit vond ik erg hard, zo hard dat er niet naar te luisteren viel. De muziek die jij opnoemt is opname technisch ook niet geweldig, snap dus werkelijk niet dat je met zo'n volume ernaar kunt luisteren.

Dan moet je nodig eens je akoestiek aanpassen.

Ik heb een houten vloer en volgens mij, correct me if I am wrong, tegels.

MechanicalAnimal

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2014, 07:56:22
Ik heb gisteren de DB meter app op mijn tablet aangezet en toen het volume naar ongeveer 85 DB gezet. Dit vond ik erg hard, zo hard dat er niet naar te luisteren viel. De muziek die jij opnoemt is opname technisch ook niet geweldig, snap dus werkelijk niet dat je met zo'n volume ernaar kunt luisteren.

eens zien....die app......meet die in dB.....of netjes in dB(A)...of dB(C) ?
staat die meter op SLOW? of FAST?....meet je LAmax of het LAeq?
Hoe lang is je meettijd?

en daarnaast, van mij kan metal niet hard genoeg  :pompom:

zet je Jan Smit op dan vind ik 30 dB(A) al te veel  :D een persoonlijke voorkeur zegt dus niet zo veel, zeker niet als je een bepaald weergaveniveau wilt beoordelen.

SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

frank2

#1877
Deze gebruik ik:  (niet de pro versie maar de lite versie, gratis versie dus)

https://play.google.com/store/apps/details?id=kr.sira.sound

vandaag komt onder13 langs met een echte db meter, dan weet ik de afwijking ook precies.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

BuSpu

Citaat van: MechanicalAnimal op augustus 14, 2014, 08:30:23
eens zien....die app......meet die in dB.....of netjes in dB(A)...of dB(C) ?
staat die meter op SLOW? of FAST?....meet je LAmax of het LAeq?
Hoe lang is je meettijd?

en daarnaast, van mij kan metal niet hard genoeg  :pompom:

zet je Jan Smit op dan vind ik 30 dB(A) al te veel  :D een persoonlijke voorkeur zegt dus niet zo veel, zeker niet als je een bepaald weergaveniveau wilt beoordelen.

Inderdaad jongens als we nou over decibellen praten weet dan waar je over praat. 85 dB kan een heleboel levels zijn. Db is geen absolute waarde het is een verhoudingsgetal. Zoals MechanicalAnimal al zegt je hebt verschillende meetschalen verschillende meetmethoden etc. Dus roepen dat 85 dB op jouw app idioot hard is heeft erg veel van de klok en het zoeken naar de klepel.

chansig

85 dB te hard dat er niet naar te luisteren valt?

Mijn ervaring met erg goede sets is dat je niet door hebt dat het zo hard gaat. Bij de mindere sets loopt het geluid al snel dicht...vaak een akoestisch probleem.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Former member 78

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2014, 07:56:22
Ik heb gisteren de DB meter app op mijn tablet aangezet en toen het volume naar ongeveer 85 DB gezet. Dit vond ik erg hard, zo hard dat er niet naar te luisteren viel. De muziek die jij opnoemt is opname technisch ook niet geweldig, snap dus werkelijk niet dat je met zo'n volume ernaar kunt luisteren.

Niet zoveel vertrouwen hebben in een tablet met een db app.

Former member 78

Citaat van: chansig op augustus 14, 2014, 09:50:33
85 dB te hard dat er niet naar te luisteren valt?

Mijn ervaring met erg goede sets is dat je niet door hebt dat het zo hard gaat. Bij de mindere sets loopt het geluid al snel dicht...vaak een akoestisch probleem.

Gr. Hans

Als het met 85db al dicht zal lopen, dan moet je een behoorlijk *** set hebben :D

chansig

Dan is de app van Frank niet goed.

Misschien een andere kabel proberen.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

YamahaRXV

#1883
Citaat van: chansig op augustus 14, 2014, 09:50:33
85 dB te hard dat er niet naar te luisteren valt?

Mijn ervaring met erg goede sets is dat je niet door hebt dat het zo hard gaat. Bij de mindere sets loopt het geluid al snel dicht...vaak een akoestisch probleem.

Gr. Hans

Zo ervaar ik het precies eender  ;)  Als de set mooi in balans is en het klinkt lekker dan smaakt het telkens naar meer qua volume.
Je ondergaat het eigenlijk met zoveel gemak, dat als je even de kamer uitloopt en later terugkomt denkt: ''dit speelt toch wel op erg luid volume..."  :o

Jammer voor de buren, maar ach... ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Yep....helemaal true.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

MechanicalAnimal

#1885
Citaat van: ArjanR1 op augustus 14, 2014, 09:54:14
Niet zoveel vertrouwen hebben in een tablet met een db app.

het zijn geen echte geluidsmeters natuurlijk maar er zitten een paar iphone Apps bij die redelijk te gebruiken  zijn.

http://www.geluidnieuws.nl/2012/mei2012/ostendorf/app.html
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Staaled

Citaat van: chansig op augustus 14, 2014, 09:50:33
85 dB te hard dat er niet naar te luisteren valt?

Mijn ervaring met erg goede sets is dat je niet door hebt dat het zo hard gaat. Bij de mindere sets loopt het geluid al snel dicht...vaak een akoestisch probleem.

Gr. Hans

Citaat van: YamahaRXV op augustus 14, 2014, 10:00:43
Zo ervaar ik het precies eender  ;)  Als de set mooi in balans is en het klinkt lekker dan smaakt het telkens naar meer qua volume.
Je ondergaat het eigenlijk met zoveel gemak, dat als je even de kamer uitloopt en later terugkomt denkt: ''dit speelt toch wel op erg luid volume..."  :o

Jammer voor de buren, maar ach... ;D
^^
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

MechanicalAnimal

Citaat van: frank2 op augustus 14, 2014, 08:33:15
vandaag komt onder13 langs met een echte db meter, dan weet ik de afwijking ook precies.

Nou ken ik Onder13 niet.....maar is dat een geluidmeter type 1?  ;)

Wanneer is dat ding voor het laatst gekalibreerd? En wanneer is de gebruikte calibrator voor het laatst gekalibreerd? Kalibreer je de SLM wel ff zowel voor als na de meting?

Hebben we het hier over Conrad-speelgoed of over een Bruel&Kjar 2270?






SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Joris1971

#1888
Is er iemand die zijn bedraade hoofdtelefoon wil ruilen tegen mijn draadloze Senheiser RS-180?

Mijn linn heeft namelijk een hoofdtelefoon ingang.

AbZ

#1889
Citaat van: Joris1971 op augustus 16, 2014, 17:25:25
Is er iemand die zijn bedraade hoofdtelefoon wil ruilen tegen mijn draadloze Senheiser RS-180?

Mijn linn heeft namelijk een hoofdtelefoon ingang.
Daar kan je die Senn toch prima op aansluiten met een jack plug interlink?  (audio in)
Of je neemt de line out vd Linn.


Joris1971

Toch de Linn maar de deur uit gedaan


































Just kidding  ;D
Zit heerlijk te genieten van Pink Floyd

Former member 78

Pink Floyd op een wekkerradio is zelfs nog genieten ;)

Xander32

Citaat van: ArjanR1 op augustus 24, 2014, 09:19:38
Pink Floyd op een wekkerradio is zelfs nog genieten ;)

... Pink Floyd help mij iig. om heel snel het bed uit te komen en/of de wekker een knal te geven. Zekers effectief 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 09:11:15
Toch de Linn maar de deur uit gedaan

Een behoorlijke prestatie :clapping: toch alweer een aantal weken :colgate:
































Just kidding  ;D
Zit heerlijk te genieten van Pink Floyd
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Joris1971

Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2014, 09:22:00
... Pink Floyd help mij iig. om heel snel het bed uit te komen en/of de wekker een knal te geven. Zekers effectief 8).

Cultuurbarbaar

Xander32

Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2014, 10:08:22
Cultuurbarbaar
... Pink Floyd is zo overschat ;).
Emotieloze studio muziek, gebracht door niet bijster goede muzikanten. Maar ook daar is een markt voor, al tientalle jaren. Zij zullen dus ook wel iets goed doen.

Maar als jij door mijn muziekcollectie gaat bladeren, kom je vast ook materiaal tegen waarmee jij in het geheel niets hebt. Over smaak ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2014, 10:18:08
... Pink Floyd is zo overschat ;).
Emotieloze studio muziek, gebracht door niet bijster goede muzikanten. Maar ook daar is een markt voor, al tientalle jaren.

Xander, kom op zeg. Zijn wel degelijk goede muzikanten. Je hebt zelf zeker nooit een instrument bespeeld?
Zijn weinig goede gitaristen die met zoveel gevoel spelen als david gilmour

Robiwan

Citaat van: Xander32 op augustus 24, 2014, 10:18:08
... Pink Floyd is zo overschat ;).
Emotieloze studio muziek, gebracht door niet bijster goede muzikanten. Maar ook daar is een markt voor, al tientalle jaren. Zij zullen dus ook wel iets goed doen.

Maar als jij door mijn muziekcollectie gaat bladeren, kom je vast ook materiaal tegen waarmee jij in het geheel niets hebt. Over smaak ...

Pink Floyd en dat zenuwachtige Jazz getoeter is vaak de enige muziek die een beetje klinkt op menig setje hier ;) :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

chansig

 :D

Yello heeft meer emotie...duiken Hans. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.