Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 23 gasten bekijken dit topic.

Dirk

Citaat van: Joris1971 op augustus 10, 2014, 21:40:35
...
Ook fijn dat de updates gratis zijn en enorm makkelijk te installeren zijn.
niet om de Linn tekort te doen (heb ze zelf ook al in alle soorten gehad, en heb er nu nog één ;)), maar bij welke fabrikant of welk toestel moet je dan wel betalen voor updates?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Former member 78

Dus de topic titel is weer actueel...

Dirk

Citaat van: Nahpets op augustus 10, 2014, 22:06:06
NAD volgens mij.
die kan je idd niet zelf installeren, maar zijn toch wel gratis mag ik hopen?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

#1854
Ok. Ik had dat gratis wellicht moeten weglaten, maar het mbt gebruiksgemak..daar kunnen nog veel fabrikanten nog veel van leren.

Intussen aan het luisteren op wat luider volume (85 db), gaat helemaal prima  :wub: :headbanging:

Faxe

Hoe valt de bediening via apps uit in vergelijking tot de bluesound node?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

Joris1971

Citaat van: Faxe op augustus 11, 2014, 11:36:42
Hoe valt de bediening via apps uit in vergelijking tot de bluesound node?

Beter, ik had de ervaring van de linn apps al gehad.

twani

Citaat van: Joris1971 op augustus 11, 2014, 11:29:08
Ok. Ik had dat gratis wellicht moeten weglaten, maar het mbt gebruiksgemak..daar kunnen nog veel fabrikanten nog veel van leren.

Intussen aan het luisteren op wat luider volume (85 db), gaat helemaal prima  :wub: :headbanging:
:pompom: :pompom:

Joris1971

#1858
Ik zit nu in de voorkamer te ontbijten, terwijl The river van The Boss aanstaat.
Geniet er nu ook zo van, ook al zit ik niet op de sweetspot.

Merk nu dat het daar allemaal om draait, gewoon genieten wat er speelt en niet of het allemaal wel klopt, of welke interlink toch wat mooier is etc....

BuSpu

Dat klinkt goed. De vraag is natuurlijk waarom dat nu wel kan, genieten zonder de onrust. Misschien heb je nu wel een setup die aan de basis geen grote fouten maakt en dat je dat ongemerkt terug hoort en dus kan genieten.
Ik heb wel de ervaring dat een setup die klopt maar misschien niet alles perfect doet veel genietbaarder is dan een combinatie van apparaten die afzonderlijk misschien wel de beste in hun prijsklasse zijn maar tezamen niet optimaal combineren en misschien dan wel die onrust geven.

Mooi in ieder geval dat je weer kan genieten  :clapping:

Streamz

Citaat van: Joris1971 op augustus 12, 2014, 09:12:20
Merk nu dat het daar allemaal om draait, gewoon genieten wat er speelt en niet of het allemaal wel klopt, of welke interlink toch wat mooier is etc....

Hm, in welke draadje heb ik nog meer gelezen dat er geen wensen meer zijn, en dat de veranderingen nu wel klaar zijn? Even denken..

Anyway, veel plezier van je nieuwe aanwinst!
Trouwens, hoe meet jij de geluidssterkte eigenlijk? Op je luisterpositie?

Joris1971

Citaat van: Streamz op augustus 12, 2014, 13:47:29
Hm, in welke draadje heb ik nog meer gelezen dat er geen wensen meer zijn, en dat de veranderingen nu wel klaar zijn? Even denken..

Anyway, veel plezier van je nieuwe aanwinst!
Trouwens, hoe meet jij de geluidssterkte eigenlijk? Op je luisterpositie?

ja met een DB app op mij luisterplek

Streamz

Ok. Geen idee hoe goed die apps zijn, of hoe goed de mic in je telefoon/tablet is, maar 85dB en hoger is serieus hard.
Ik heb zelf ook zo'n app in gebruik, en die geeft pieken van 89dB aan bij een gemiddelde van 75dB. Heb je het over de pieken of over een constante? Nogmaals, 85 en hoger, wat ik ook al eens voorbij zag komen, is serieus hard.

CZ79

85 db is toch niet zo heel erg gek hard? Ik heb het hier ook wel eens gemeten maar vindt dit niet zo'n bijzondere waarde
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

sj0er-D

Citaat van: Joris1971 op augustus 12, 2014, 09:12:20
Ik zit nu in de voorkamer te ontbijten, terwijl The river van The Boss aanstaat.
Geniet er nu ook zo van, ook al zit ik niet op de sweetspot.

Merk nu dat het daar allemaal om draait, gewoon genieten wat er speelt en niet of het allemaal wel klopt, of welke interlink toch wat mooier is etc....
Ik zeg twee maanden, wie biedt meer?

Former member 78

Citaat van: Streamz op augustus 12, 2014, 21:31:03
Ok. Geen idee hoe goed die apps zijn, of hoe goed de mic in je telefoon/tablet is, maar 85dB en hoger is serieus hard.
Ik heb zelf ook zo'n app in gebruik, en die geeft pieken van 89dB aan bij een gemiddelde van 75dB. Heb je het over de pieken of over een constante? Nogmaals, 85 en hoger, wat ik ook al eens voorbij zag komen, is serieus hard.

Stel je niet zo aan.
85db is niet serieus hard.

martin778


Joris1971

Citaat van: sj0er-D op augustus 12, 2014, 23:14:54
Ik zeg twee maanden, wie biedt meer?

Heb je hem ook weer met zijn cynisme.

Former member 78

Citaat van: Joris1971 op augustus 13, 2014, 06:42:35
Heb je hem ook weer met zijn cynisme.

Ik vond 'm nog wel positief :D

tompj

Citaat van: Joris1971 op augustus 12, 2014, 09:12:20
Ik zit nu in de voorkamer te ontbijten, terwijl The river van The Boss aanstaat.
Geniet er nu ook zo van, ook al zit ik niet op de sweetspot.

Merk nu dat het daar allemaal om draait, gewoon genieten wat er speelt en niet of het allemaal wel klopt, of welke interlink toch wat mooier is etc....
:pompom: good for you!

Ik denk echt dat het mindset is. Sommigen luisteren (ook) technisch en anderen kunnen dat uitzetten of hebben dat zelfs helemaal niet. Met beide niets mis overigens.
Speakers: QLN Signature 3 (binnenkort vervangen door Devore Orangutan 0/Baby)
Versterking: Luxman LX 380
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Staaled

Citaat van: ArjanR1 op augustus 13, 2014, 00:37:34
Stel je niet zo aan.
85db is niet serieus hard.
Afhankelijk van de opname, set, akoestiek en luidsprekers kan het wel hard over komen.
Des te beter bovenstaande , des te makkelijker klinkt het en is 85 dB idd goed te pruimen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

martin778

Daar heb je zeker een punt, ik denk dat 85dB in een ruimte met veel reflecties erger is dan bijv. 90dB in een goed gedempte kamer.

Streamz

...'en hoger', zei ik. 85 dus als ondergrens, volgens mij heb ik al eens 100dB voorbij zien komen?

Verder stelde ik de meetmethode aan de kaak. Na ja, laat ook maar.

Joris1971

Sommige muziek, zoals Iron Maiden, metallica..klinkt gewoon 'beter' op hoger volume.
Dat wil niet zeggen dat ik altijd zo hard speel.

frank2

Ik heb gisteren de DB meter app op mijn tablet aangezet en toen het volume naar ongeveer 85 DB gezet. Dit vond ik erg hard, zo hard dat er niet naar te luisteren viel. De muziek die jij opnoemt is opname technisch ook niet geweldig, snap dus werkelijk niet dat je met zo'n volume ernaar kunt luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren