Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Pjotr27

50 euro voor de apogee is niet teveel, verkoop je audioquest en je hebt weer wat money. Maar hoe klinkt de combi? En nu met de coach kan je ook 192 afspelen, is niet echt verkeerd!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Spijkie

Citaat van: Xander32 op juli 18, 2014, 10:53:02
... met enig vooronderzoek, voordat men tot aanschaf overgaat, kan je veel ellende en Euris besparen  ... Jammer dat je dat niet wil inzien Joris, dat dit jou zo vaak moet overkomen ... Dat, terwijl je het grotendeels zelf in de hand hebt.

Posted by: Joris1971
« on: Today at 15:53:12 » Insert Quote
Quote from: martin778 on Today at 15:47:56
Zo zie je het maar...

Nu nog een mooie Apogee Wyde Eye kopen en klaar is Kees Joris

wat kosten die krengen?

er hangt nu even een vd hul Trixial prof tussen


Op 1 pagina he  :clapping:

Als je er maar plezier mee hebt hoor , mij maakt het niks uit maar kon het niet laten te posten
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Joris1971

Citaat van: Spijkie op juli 18, 2014, 19:45:33
Posted by: Joris1971
« on: Today at 15:53:12 » Insert Quote
Quote from: martin778 on Today at 15:47:56
Zo zie je het maar...

Nu nog een mooie Apogee Wyde Eye kopen en klaar is Kees Joris

wat kosten die krengen?

er hangt nu even een vd hul Trixial prof tussen


Op 1 pagina he  :clapping:

Als je er maar plezier mee hebt hoor , mij maakt het niks uit maar kon het niet laten te posten

Die vd hul heb ik op,proef en kost mij 25 euro.
Ik had totaal geen idee wat die apogee voor kabel was vandaar de vraag.

dre73

Maar....
Hoe klinkt het nu?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

#1754
Citaat van: dre73 op juli 18, 2014, 21:30:47
Maar....
Hoe klinkt het nu?

Goed, vooral met stemmen merk ik dat het mooier in het midden staat. Ook meer detail.
Laag is voller en krachtiger, ik heb nog niet veel kunnen testen vanwege werk en 2 badapen die hier rondlopen.

De soundaware was even wennen, maar met de mconnect app speelt het goed.
Jammer dat soundaware geen eigen app heeft.

dre73

Het werkt allemaal wel snel?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op juli 18, 2014, 21:37:53
Het werkt allemaal wel snel?

Ja, de app ziet mijn nas
Albums inladen is seconden werk

Nahpets

Dat zijn positieve eerste indrukken.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Joris1971

#1758
Alleen geeft de display de juiste album-art niet weer
Dit heeft schijnbaar te maken omdat de soundaware zelf mijn music binliotheek niet ziet
De mconnect doet dit gelukkig wel

Voor mij geen ramp want hij staat toch in een dicht kastje
Ik heb de instelling van het display zo ingesteld dat deze na 10 sec dimpt

Eerlijk gezegd vond ik de bluesound app prettiger werken

dre73

En als Joris zegt dat het snel werkt is het ook snel! 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

De soundaware is minder plug & play dan de bluesound
Tenminste als je gebruikt maakt van een netwerk NAS

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

#1762
Citaat van: dre73 op juli 18, 2014, 21:57:50
Lastig te installeren?

Dat valt op zich wel mee
Schijnbaar moet je op de nas een map aanmaken in de hoofddirectory die je Music1 noemt
Dan ziet de soundaware die blijkbaar wel
Ik heb dat geprobeerd op mijn Nas om gelijk die beteffende map aan te maken maar dat lukte niet
Ik kan niet een map aanmaken waar die zou moeten staan
Gelukkig ziet de mconnect app gewoon mijn nas en selecteer ik daar de juiste map waar mijn muziek in staat en werkt dat goed.
Bij de bluesound werkt dat gewoon beter

SpeedyAndré

Wat ik niet snap is dat de D200 gisteren niet op voorraad was en dat je hem nu opeens hebt  :notify:
Toevallig heb ik gisteren de D100 pro standard besteld en die komt volgende week pas  :confused:
Voor mij zijn de i2s aansluiting en aes/ebu belangrijk ivm met de dac en het feit dat ik alles uit de combi wil halen zodat ik het cd loopwerk kan evenaren of overtreffen.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Joris1971

Citaat van: SpeedyAndré op juli 18, 2014, 23:37:25
Wat ik niet snap is dat de D200 gisteren niet op voorraad was en dat je hem nu opeens hebt  :notify:
Toevallig heb ik gisteren de D100 pro standard besteld en die komt volgende week pas  :confused:
Voor mij zijn de i2s aansluiting en aes/ebu belangrijk ivm met de dac en het feit dat ik alles uit de combi wil halen zodat ik het cd loopwerk kan evenaren of overtreffen.

André  8)

Ik heb de D200 van forumlid overgenomen.

Joris1971

#1765
Afgelopen donderdag heb ik van forumlid Thanatos de soundaware D200 overgenomen, mede doordat de D200 niet op voorraad was en ook omdat er geen mogelijkheid is/was om hem op proef/demo te krijgen heb ik de gok genomen.
De eerste indruk als je de doos openmaakt vd soundaware zijn uitermate positief, het apparaat voelt zeer degelijk aan, je hebt echt iets in je handen. De aansluitingen zien er erg goed en stevig uit en zelfs de powerr outlet voor de stroom is verguld.
Verder zitten er 2 aansluitingen op: coax en toslink.
Thuis aangekomen natuurlijk gelijk aangesloten... De bediening van de D200 zelf zijn even wennen, vooral de 4 knoppen die rondom de OK knop zitten werken miz niet altijd even logisch, maar dat kan ook een kwestie van wennen zijn.
Als je de soundaware aanzet licht het display op en staat er zo een 10 sec lang de tekst loading.
Vervolgens kun je kiezen uit MUSIC, SETTTING, ABOUT US en UPGRADE

MUSIC:
Onder deze directory  staan 5 items te weten
- recent list
- favourites
- SD
- NFS
- USB

Ik heb alleen met NFS (wat staat voor netwerk) bezig geweest daar ik voor mijn doel de andere niet gebruik. Bij mij staat er de melding: NO SUCH IP OR MUSIC DIRECTORY.
Deze melding heeft te maken doordat de soundaware zelf mijn music bibliotheek niet ziet.. Hier later over meer.


SETTINGS
Ook hieronder staan 5 item te weten:

- language setting (je hebt de keuze uit simple en tradional Chinese en English) de keuze leek mij snel gemaakt  :D

- Network setting
Onder deze setting staan 3 keuze mogelijkheden
1) static IP:  onder deze setting kun je zelf een vast ip adres aan de soundaware toekennen, alsmede netmask en Gateway.
2) DHCP: als je hierop klikt haalt de soundaware zelf het IP adres, dit is miz niet het IP adres vd NAS maar ligt wel in dezelfde range, deze wordt miz uitgedeeld door de router.
3) Network share: hier kun je een ip adres ingeven en mounten

- backlight time setting:
Je kunt het display laten dimmen en kiezen voor 10, 20, 60 seconden of de optie Never selecteren.
Ik heb hem op 10 seconden gezet

- brightness setting
Hiermee kun je de displag dimmen, van 0 tot 100%, ik heb 30% ingesteld wat meer dan voldoende is.

- Fade option setting
Deze staat standaard op ON, heb deze maar laten staan


ABOUT US
Als je hierop klikt, krijg je een teskt te zien: SOUNDAWARE, Born for high quality music

UPGRADE
Onder deze groep staan 2 opties
1) Force Recovery: te gebruiken als er iets mis is
2) Firmware upgrade: Klik je hierop dan krijg je de melding
PLease copy upgrading files into SD card. Insert Sd card. Push right button in panel for 3 seconds to upgrade
Miz een gemiste kans van Soundaware, zoiets moet je miz gewoon via internet kunnen ophalen.


Om terug te komen op het IP adres.
De soundaware werkt met een music1 map, deze muziek bibliotheek map moet in de hoofddirectory van je NAS staan, mij is het niet gelukt. Gelukkig ziet de mconnect de NAS wel.

DE APPS
Soundaware heeft ervoor gekozen om niet zelf een app te ontwikkelen maar om dit door 3th party's te laten doen.ik las op internet dat de Linn Kinsky app zou werken, daar ik deze nog op mijn ipad had staan geprobeerd maar deze werkt niet 100% en ging mij eraan storen.
Ik heb de mconnect (hd) app gedownload voor 3,59 euro.
Een vrij basic app maar het werkt, wat ik eraan mis dat waneer je een nummer selecteert is dat deze gaat afspelen (daar is niks mis mee natuurlijk) maar dat het nummer niet in een lijst wordt gezet, zodat wanneer je meerdere nummers selecteert en dus een playlist aanmaakt dat hij deze nummers onthoudt. Dat doet deze app niet. Je kunt wel op een andere manier een playlist aanmaken.
Het is even wennen in vergelijk met de Bluesound app.
Verder is het vrij basic, andere muziekdiensten zoals Qobuz werken niet, dat vind ik wel een minpuntje.

PLUSPUNTEN:
- mooi en degelijk apparaat
- kwaliteitieve goede streamer

MINPUNTEN
- geen eigen APP
- instellingen kunnen gebruiksvriendelijker
- vrij basic dus geen internetradio en andere muziekdiensten
- software upgraden niet mogelijk via internet

Zo even een hele kleine tekst en uitleg over de soundaware van mijn kant.

Groet Joris


JeroenGRT

Mooie review! Deze is nu aangesloten op de stello dac?
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Joris1971

Citaat van: JeroenGRT op juli 19, 2014, 07:26:00
Mooie review! Deze is nu aangesloten op de stello dac?

Nee, goed kijken op de foto  ;D

Xander32

Duidelijk verslag betreffende m.n. de mate van gebruiksgemak en mogelijkheden dan wel beperkingen van het apparaat.

Als ik op jouw ervaren af ga, dan is deze zeer zeker nog geen goede SBT vervanger.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op juli 19, 2014, 09:09:36
Duidelijk verslag betreffende m.n. de mate van gebruiksgemak en mogelijkheden dan wel beperkingen van het apparaat.

Als ik op jouw ervaren af ga, dan is deze zeer zeker nog geen goede SBT vervanger.

Qua klank wel

Als ie eenmaal ingesteld is draait het prima

YamahaRXV

#1770
Netjes en duidelijk weergegeven Joris  :thumbs-up:
Qua afwerking en klankmatig zit het wel goed bij de Soundaware streamers, maar wat ik ook nu weer jammergenoeg duidelijk uit jouw verslag naar voren ziet komen is het tegenvallende "plug and play" gehalte van de D200 als deze aan een NAS gekoppeld wordt  :(

Ik heb dit zelf namelijk ook ervaren met de D100 Pro de Luxe die ik een flink aantal maanden geleden heb mogen testen. Talloze pogingen ondernomen om het werkende te krijgen met zowel een QNap als een Synology NAS, maar de Soundaware "zag" de NAS gewoon niet.... Vreemd ook dat men nog steeds vasthoudt aan het NFS protocol en geen UPnP ??
Hier is ook melding van gemaakt en ik had eerlijk gezegd wel de verwachting dat het "plug and play" gehalte naar een hoger niveau zou zijn gebracht in de tussentijd.
Jammer, echt een gemiste kans want het is in de basis echt wel een mooi concept.

Als ik een vergelijk trek met bv. de Moon 180 Mind dan heeft deze het duidelijk beter voor mekaar.
Klinkt erg goed, heeft internetradio mogelijkheden, en heeft binnen 4 minuten een werkende UPnP set up met de NAS. De eigen iPad app werkt ook erg goed, alleen jammer dat er nog steeds geen app is voor android  :(
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Citaat van: YamahaRXV op juli 19, 2014, 10:09:07
Netjes en duidelijk weergegeven Joris  :thumbs-up:
Qua afwerking en klankmatig zit het wel goed bij de Soundaware streamers, maar wat ik ook nu weer jammergenoeg duidelijk uit jouw verslag naar voren ziet komen is het tegenvallende "plug and play" gehalte van de D200 als deze aan een NAS gekoppeld wordt  :(

Ik heb dit zelf namelijk ook ervaren met de D100 Pro de Luxe die ik een flink aantal maanden geleden heb mogen testen. Talloze pogingen ondernomen om het werkende te krijgen met zowel een QNap als een Synology NAS, maar de Soundaware "zag" de NAS gewoon niet.... Vreemd ook dat men nog steeds vasthoudt aan het NFS protocol en geen UPnP ??
Hier is ook melding van gemaakt en ik had eerlijk gezegd wel de verwachting dat het "plug and play" gehalte naar een hoger niveau zou zijn gebracht in de tussentijd.
Jammer, echt een gemiste kans want het is in de basis echt wel een mooi concept.

Als ik een vergelijk trek met bv. de Moon 180 Mind dan heeft deze het duidelijk beter voor mekaar.
Klinkt erg goed, heeft internetradio mogelijkheden, en heeft binnen 4 minuten een werkende UPnP set up met de NAS. De eigen iPad app werkt ook erg goed, alleen jammer dat er nog steeds geen app is voor android  :(

De andoid app komt in het vierde kwartaal 2014. Ik ga er van uit dat ze deze toezegging in tegenstelling tot vele andere fabrikanten wel nakomen.
Als alternatief gebruik in nu BubbleUpnp. Daar is prima mee te werken als alternatief voor de eigen control app.
De moon 180i is inderdaad binnen 4 minuten werkend te beluisteren en klinkt erg goed. Ik heb deze op proef om te testen of deze klankmatig net zo goed of beter bevalt dan de SBT. De leverancier Audiofile heeft voor de test de Moon 180i beschikbaar gesteld samen met de door SBooster gelevrde upgrade voeding. Top service.

Gr
Henk

Joris1971

Citaat van: YamahaRXV op juli 19, 2014, 10:09:07
Netjes en duidelijk weergegeven Joris  :thumbs-up:
Qua afwerking en klankmatig zit het wel goed bij de Soundaware streamers, maar wat ik ook nu weer jammergenoeg duidelijk uit jouw verslag naar voren ziet komen is het tegenvallende "plug and play" gehalte van de D200 als deze aan een NAS gekoppeld wordt  :(

Ik heb dit zelf namelijk ook ervaren met de D100 Pro de Luxe die ik een flink aantal maanden geleden heb mogen testen. Talloze pogingen ondernomen om het werkende te krijgen met zowel een QNap als een Synology NAS, maar de Soundaware "zag" de NAS gewoon niet.... Vreemd ook dat men nog steeds vasthoudt aan het NFS protocol en geen UPnP ??
Hier is ook melding van gemaakt en ik had eerlijk gezegd wel de verwachting dat het "plug and play" gehalte naar een hoger niveau zou zijn gebracht in de tussentijd.
Jammer, echt een gemiste kans want het is in de basis echt wel een mooi concept.

Als ik een vergelijk trek met bv. de Moon 180 Mind dan heeft deze het duidelijk beter voor mekaar.
Klinkt erg goed, heeft internetradio mogelijkheden, en heeft binnen 4 minuten een werkende UPnP set up met de NAS. De eigen iPad app werkt ook erg goed, alleen jammer dat er nog steeds geen app is voor android  :(

Merci

Maar bij werkt het wel hoor, de mconnect app ziet mijn NAS

YamahaRXV

Citaat van: Joris1971 op juli 19, 2014, 05:44:35
Ik heb alleen met NFS (wat staat voor netwerk) bezig geweest daar ik voor mijn doel de andere niet gebruik. Bij mij staat er de melding: NO SUCH IP OR MUSIC DIRECTORY.
Deze melding heeft te maken doordat de soundaware zelf mijn music bibliotheek niet ziet.. Hier later over meer.

Dit bedoelde ik dus... ;)

De Soundaware kan dus alleen verbinding maken volgens het NFS protocol (Network File Storage) en dat werkt gewoon niet  >:(
NFS rechten aan de juiste directory op de NAS toegekend, het IP adres van de music directory ingevoerd, en zo nog een aantal dingen.
Ik ben toen ook nog een tijdje bezig geweest met de Linn Kinsky app en nog een UPnP app (weet even niet meer welke) maar dat heeft slechts een paar keer gewerkt..... erg jammer  :(

Maar als het bij jou nu gewoon goed werkt op deze manier is het prima toch  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

dre73

Dat geleuter met die NAS geloof ik wel.
Maar niemand hoor ik over de geluidskwaliteiten...... :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.