Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Xander32

#1625
Misschien t.z.t. Martijn eens vragen om een demo van hun speakers en componenten; die zijn volgens mij in grote mate in te regelen (DSP / EQ). Hans was er iig. van onder de indruk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#1626
Citaat van: Xander32 op juni 25, 2014, 07:07:23
Misschien t.z.t. Martijn eens vragen om een demo van hun speakers en componenten; die zijn volgens mij in grote mate in te regelen (DSP / EQ). Hans was er iig. van onder de indruk.


dat wordt, met alle respect, helaas te prijzig

Ik wil de basis zoals die nu is gewoon behouden, hooguit een dsp in de vorm van een antimode.

Xander32

Citaat van: Joris1971 op juni 25, 2014, 07:08:12

dat wordt, met alle respect, helaas te prijzig
Dat kan alleen jij bepalen.

Een AM 2.0 daar was je toch ook mee bezig? Maar dan dien je om te zien naar weer andere versterking; die AM dient volgens mij tussen een pre en ev gezet te worden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#1628
Citaat van: Xander32 op juni 25, 2014, 07:10:31

Een AM 2.0 daar was je toch ook mee bezig? Maar dan dien je om te zien naar weer andere versterking; die AM dient volgens mij tussen een pre en ev gezet te worden.

Volgens mij kan die ook op een geintergreerde versterker worden aangesloten...

Een opgezocht ja dat kan, aansluiten op pre out of tape out

CZ79

Kan ook als voorversterker zelf worden gebruikt dus mogelijkheden te over
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Precies...je kan hem ook gewoon naast de set zetten en er alleen naar kijken. En dat allemaal voor dat geld...

Ik heb de AM nu weer een aantal dagen in de set...en je went snel aan geluid, maar het klinkt best wel goed. De AM doet zijn werk voor het geld wat hij moet kosten uitstekend. De pest is dat je weet dat het beter kan...maar dat is nog een maandje of  twee wachten.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: cz79 op juni 25, 2014, 07:31:52
Kan ook als voorversterker zelf worden gebruikt dus mogelijkheden te over

ik denk dat het voorversterker gedeelte van mijn Mimetism wel beter is dan dat vd antimode...

chansig

Ik had de AM tussen een Audio Research VV en de eindbakken zitten en in vergelijking met nu de AM alleen als VV klinkt het beter.

Of dat per definitie iets zegt over de VV van de AM weet ik niet. Maar voor mij dus de reden om de Audio Research SP9 (geen misselijke voorversterker) te verkopen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Joris heeft mij al kenbaar gemaakt dat hij het niet doet maar ik wil het toch even aan de experts vragen.
Zou een Anthem (Arc ) niets voor Joris zijn?
Het lijkt mij de goedkoopste oplossing.

Peerless Monster

Citaat van: alexander2 op juni 25, 2014, 13:35:15
Joris heeft mij al kenbaar gemaakt dat hij het niet doet maar ik wil het toch even aan de experts vragen.
Zou een Anthem (Arc ) niets voor Joris zijn?
Het lijkt mij de goedkoopste oplossing.

Werkt ontzettend goed.
Hij mag zijn versterker wel ruilen met mijn Anthem ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

alexander2

Citaat van: Peerless Monster op juni 25, 2014, 13:40:14
Werkt ontzettend goed.
Hij mag zijn versterker wel ruilen met mijn Anthem ;D

Leg dit is beter uit. ;)
Ik zit zelf ook in dubio vandaar. ;D
Ik heb recent geluisterd naar een stereo versterker van Anthem ( Integrated 225 )  en ik vond het laag aardig aanwezig maar ik ben Primare gewend en dat is enorm laid back.
Het is een beest van versterker enorm veel vermogen en kan echt hard.
Maar zoals bijna iedereen heb ik reflectie op mijn sweetspot dus een room correctie zou welkom zijn.

Joris1971

Met alle respect voor Anthem, maar ik wil geen surround receiver voor stereo gebruik

alexander2

Citaat van: Joris1971 op juni 25, 2014, 13:53:29
Met alle respect voor Anthem, maar ik wil geen surround receiver voor stereo gebruik

I know maar ik stel die vraag ook een beetje voor mij.
Als je dit niet wil in je topic verplaats ik hem even.

Peerless Monster

#1638
Citaat van: alexander2 op juni 25, 2014, 13:46:15
Leg dit is beter uit. ;)
Ik zit zelf ook in dubio vandaar. ;D
Ik heb recent geluisterd naar een stereo versterker van Anthem ( Integrated 225 )  en ik vond het laag aardig aanwezig maar ik ben Primare gewend en dat is enorm laid back.
Het is een beest van versterker enorm veel vermogen en kan echt hard.
Maar zoals bijna iedereen heb ik reflectie op mijn sweetspot dus een room correctie zou welkom zijn.


De Arc heb ik nu een paar keer ingesteld en werkt als een zonnetje.
Ik weet alleen niet of reflecties hiermee afdoende worden beheerst.
Want ik neem aan dat je reflecties bedoeld in het hoog en wellicht midden gebied?
Reflecties in het laag (waar ik wel wat last van heb), zijn geprobeerd onder controle gebracht met Bass Absorbers.
Met Arc erbij is dat precies goed.

Je kan de ARC voor het complete spectrum gebruiken en dat is een groot voordeel.
Tegelijkertijd ook een nadeel, want eigenlijk wil je zo min als mogelijk processing om het geluid zo puur als mogelijk te houden.
Kan je geen Anthem ergens op proef krijgen?
Lijkt mij van wel.

Sorry J. , voor het off topic.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

daanvanduif

Meeste winkels zijn er bij mij nooit makkelijk mee om het thuis op proef te nemen...

Heb zelf een Anthem MRX700 te koop staan. Mag wat mij betreft door een forum lid best vrijblijvend een poosje thuis geprobeerd worden

Citaat van: Peerless Monster op juni 25, 2014, 13:59:33
De Arc heb ik nu een paar keer ingesteld en werkt als een zonnetje.
Ik weet alleen niet of reflecties hiermee afdoende worden beheerst.
Want ik neem aan dat je reflecties bedoeld in het hoog en wellicht midden gebied?
Reflecties in het laag (waar ik wel wat last van heb), zijn geprobeerd onder controle gebracht met Bass Absorbers.
Met Arc erbij is dat precies goed.

Je kan de ARC voor het complete spectrum gebruiken en dat is een groot voordeel.
Tegelijkertijd ook een nadeel, want eigenlijk wil je zo min als mogelijk processing om het geluid zo puur als mogelijk te houden.
Kan je geen Anthem ergens op proef krijgen?
Lijkt mij van wel.

Sorry J. , voor het off topic.
Corazón

Peerless Monster

Citaat van: daanvanduif op juni 25, 2014, 14:02:03
Meeste winkels zijn er bij mij nooit makkelijk mee om het thuis op proef te nemen...

Heb zelf een Anthem MRX700 te koop staan. Mag wat mij betreft door een forum lid best vrijblijvend een poosje thuis geprobeerd worden


Kijk! Een mooi aanbod lijkt me.
Gewoon doen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

alexander2

Citaat van: Peerless Monster op juni 25, 2014, 13:59:33
De Arc heb ik nu een paar keer ingesteld en werkt als een zonnetje.
Ik weet alleen niet of reflecties hiermee afdoende worden beheerst.
Want ik neem aan dat je reflecties bedoeld in het hoog en wellicht midden gebied?
Reflecties in het laag (waar ik wel wat last van heb), zijn geprobeerd onder controle gebracht met Bass Absorbers.
Met Arc erbij is dat precies goed.

Je kan de ARC voor het complete spectrum gebruiken en dat is een groot voordeel.
Tegelijkertijd ook een nadeel, want eigenlijk wil je zo min als mogelijk processing om het geluid zo puur als mogelijk te houden.
Kan je geen Anthem ergens op proef krijgen?
Lijkt mij van wel.

Sorry J. , voor het off topic.

Heb al aardig wat geëxperimenteerd met veel versterkers ook met een processor maar niet met een Arc systeem.
Met reflectie bedoelde ik dat er achter mijn sweetspot een betonwand staat.
Ga ik op volume dan wordt het laag dreunerig, ga ik naar voren met mijn bank dan wordt het aanzienlijk beter.
Dat probleem zou ik graag willen tackelen maar ik heb al met veel techneuten gesproken en die zeggen dat zoiets niet echt is op te lossen mits je de configuratie verandert maar dat zit er niet in.
Ik kan tijdens het draaien een deur iets open zetten dan wordt het laag rustiger maar dat tast de dynamiek aan, je verliest de levendigheid.

Staaled

Citaat van: Peerless Monster op juni 25, 2014, 13:59:33
De Arc heb ik nu een paar keer ingesteld en werkt als een zonnetje.
Ik weet alleen niet of reflecties hiermee afdoende worden beheerst.
Want ik neem aan dat je reflecties bedoeld in het hoog en wellicht midden gebied?
Reflecties in het laag (waar ik wel wat last van heb), zijn geprobeerd onder controle gebracht met Bass Absorbers.
Met Arc erbij is dat precies goed.

Je kan de ARC voor het complete spectrum gebruiken en dat is een groot voordeel.
Tegelijkertijd ook een nadeel, want eigenlijk wil je zo min als mogelijk processing om het geluid zo puur als mogelijk te houden.
Kan je geen Anthem ergens op proef krijgen?
Lijkt mij van wel.

Sorry J. , voor het off topic.
In het laag spreekt men over resonanties.
De overgang van resonanties naar reflecties vindt in de meeste ruimtes plaats in het gebied van 200-300 Hz.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Met DSP kan je wel frequenties dimmen maar geen reflecties verminderen.

alexander2

Citaat van: AbZ op juni 25, 2014, 14:05:19
Met DSP kan je wel frequenties dimmen maar geen reflecties verminderen.

Hebben we het over hetzelfde?

AbZ


alexander2


chansig

Was wel een leuke..

Maar reflecties zijn met bv de AM niet aan te pakken....met de DSP van Synergy overigens, meen ik, wel.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Je grijpt in op amplitude middels EQ.
Reflectiegedrag blijft ongewijzigd.

De SA ken ik de specs niet van maar zal zeer waarschijnlijk niet anders werken/meer bieden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

#1649
Nee...nu ik er wat meer over nagedacht heb lijkt me dat ook onmogelijk. Maar mogelijk levert nog langer nadenken op dat het wel kan.. :D

G Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.