Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

martin778

Nee, om meer geld uit je portmonee te kloppen.   ;)

AbZ


martin778

Verkeerd icoontje, deze past er beter bij:


;D

i2Paq

Citaat van: Joris1971 op juni 22, 2014, 10:36:17

Gisterenmiddag de luidsprekers toch weer zonder toe -in weggezet en nog iets verder vd muur vandaan


Zorgen die stoffen stoeltjes tussen je speakers niet voor verstoring?

Als ik mijn speakers op deze manier opstel, met ertussen een dressoir, dan is de weergave heel anders dan wanneer de kast zicht achter de speakers bevind.

Omdat eea. niet altijd zo kan staan zet ik de speakers naar voren als ik van muziek wil genieten; hence de wielen  :music:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Joris1971

Citaat van: i2Paq op juni 23, 2014, 10:01:13
Zorgen die stoffen stoeltjes tussen je speakers niet voor verstoring?

Als ik mijn speakers op deze manier opstel, met ertussen een dressoir, dan is de weergave heel anders dan wanneer de kast zicht achter de speakers bevind.

Omdat eea. niet altijd zo kan staan zet ik de speakers naar voren als ik van muziek wil genieten; hence de wielen  :music:

tja die rotstoelen (zij trouwens van leer, maar dat terzijde), ergens anders kunnen ze niet echt staan.

Xander32

Citaat van: Joris1971 op juni 23, 2014, 11:39:30
tja die rotstoelen (zij trouwens van leer, maar dat terzijde), ergens anders kunnen ze niet echt staan.
... dat is een compromis in een huiskamer, het is niet anders. De kunst is het om met dat gegeven tot een zo bevredigend mogelijk resultaat te komen. Volgens mij ben je goed bezig.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#1606
Citaat van: Xander32 op juni 23, 2014, 20:38:08
... dat is een compromis in een huiskamer, het is niet anders. De kunst is het om met dat gegeven tot een zo bevredigend mogelijk resultaat te komen. Volgens mij ben je goed bezig.

Ik ga  zometeen even sneaky de Tannoys wat naar voren schuiven.   :D :devil:

denoontje

gewoon iedere dag een mm en niemand de het merkt ;-)

Peerless Monster

Citaat van: denoontje op juni 23, 2014, 22:50:37
gewoon iedere dag een mm en niemand de het merkt ;-)

Staan ze na een paar jaar aan de andere kant van de kamer ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Erik

#1609
Stomme vraag misschien maar je kan niet ergens een flinke kamer claimen thuis of een stuk aanbouwen aan je huis dat dan jouw 100% audiokamer wordt? Kun je het isoleren, de ruimte aanpakken etc. Desnoods verhuizen naar wat groters dan heb je ook niet met de beperking van de huiskamer te maken.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

chansig

ws goedkoper dan iedere keer wat anders aanschaffen.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Citaat van: Erik op juni 23, 2014, 23:08:48
Stomme vraag misschien maar je kan niet ergens een flinke kamer claimen thuis of een stuk aanbouwen aan je huis dat dan jouw 100% audiokamer wordt? Kun je het isoleren, de ruimte aanpakken etc. Desnoods verhuizen naar wat groters dan heb je ook niet met de beperking van de huiskamer te maken.
Bovenstaande is serieus bedoelt? Anders allicht een passende emoticon plaatsen ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

AbZ

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2014, 06:55:39
Bovenstaande is serieus bedoelt? Anders allicht een passende emoticon plaatsen ...
Meen je dat nou?

i2Paq

Citaat van: Erik op juni 23, 2014, 23:08:48
Stomme vraag misschien maar je kan niet ergens een flinke kamer claimen thuis of een stuk aanbouwen aan je huis dat dan jouw 100% audiokamer wordt? Kun je het isoleren, de ruimte aanpakken etc. Desnoods verhuizen naar wat groters dan heb je ook niet met de beperking van de huiskamer te maken.

Niet iedereen heeft en een woonkamer van ruim 40m2 met daarnaast een luisterkamer van 32m2  :angel:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

johan d

Citaat van: Xander32 op juni 24, 2014, 06:55:39
Bovenstaande is serieus bedoelt? Anders allicht een passende emoticon plaatsen ...
Gaat mss nog goedkoper uitkomen dan wat nu allemaal de revue is gepasseerd?

chansig

Die grap is al gemaakt.. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#1616
Citaat van: Erik op juni 23, 2014, 23:08:48
Stomme vraag misschien maar je kan niet ergens een flinke kamer claimen thuis of een stuk aanbouwen aan je huis dat dan jouw 100% audiokamer wordt? Kun je het isoleren, de ruimte aanpakken etc. Desnoods verhuizen naar wat groters dan heb je ook niet met de beperking van de huiskamer te maken.

Nee, dat gaat niet.

Buiten dat vind ik mezelf afzonderen in zo een kamer ook niet zo gezellig.


Vergeet je de smilys Erik?? Desnoods verhuizen naar wat groter?
Sorry hoor maar wat is dat voor onzin?!

Streamz

Citaat van: Joris1971 op juni 24, 2014, 12:37:59
Buiten dat vind ik mezelf afzonderen in zo een kamer ook niet zo gezellig.

Want met >80dB muziek spelen en dus samen doof worden is wel gezellig?

Joris1971

Citaat van: Streamz op juni 24, 2014, 13:25:55
Want met >80dB muziek spelen en dus samen doof worden is wel gezellig?

Wat denk je nu zelf, dat ik op luid volume ga spelen als ik hier met meer mensen zit....??! :ohmy:

Streamz

Hopelijk niet. Wat heb je dan tegen een andere dedicated ruimte?


Former member 78

Citaat van: Streamz op juni 24, 2014, 13:25:55
Want met >80dB muziek spelen en dus samen doof worden is wel gezellig?

Exact mijn gedachte! ;D

BuSpu

Citaat van: Streamz op juni 24, 2014, 22:19:38
Hopelijk niet. Wat heb je dan tegen een andere dedicated ruimte?

Citaat van: Joris1971 op juni 24, 2014, 12:37:59
Nee, dat gaat niet.

Buiten dat vind ik mezelf afzonderen in zo een kamer ook niet zo gezellig.

Joris is toch vrij duidelijk in deze. Waarom dan volhouden met hetzelfde advies, wordt er niet echt leuker van  :(

Joris1971

#1622
Citaat van: Streamz op juni 24, 2014, 22:19:38
Hopelijk niet. Wat heb je dan tegen een andere dedicated ruimte?

Wat denk je zelf?

Dat ik ga verhuizen of dat we zomaar ineens een kamer over hebben?
Of dat we zomaar een aanbouw kunnen zetten die daar geschikt voor is?

Svp niet van die utopische opmerkingen maken!!!

Xander32

Citaat van: Joris1971 op juni 25, 2014, 06:47:27
Wat denk je zelf?

Dat ik ga verhuizen of dat we zomaar ineens een kamer over hebben?
... idd. niet een aanbeveling waar je iets mee opschiet ...

Ik denk dat de oplossing in het koppie van Joris zit; accepteren dat een opstelling in de huidige ruimte tot compromissen zal leiden, in die situatie er het beste van maken en daar tevreden mee kunnen zijn.

Ik heb het beeld van iemand die echt wel goed weet wat die wil, die een duidelijk beeld in zijn hoofd heeft hoe het zou moeten klinken, maar dat blijkt niet te realiseren in de huidige ruimte ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: Xander32 op juni 25, 2014, 06:55:20
... idd. niet een aanbeveling waar je iets mee opschiet ...

Ik denk dat de oplossing in het koppie van Joris zit; accepteren dat een opstelling in de huidige ruimte tot compromissen zal leiden, in die situatie er het beste van maken en daar tevreden mee kunnen zijn.

Ik heb het beeld van iemand die echt wel goed weet wat die wil, die een duidelijk beeld in zijn hoofd heeft hoe het zou moeten klinken, maar dat blijkt niet te realiseren in de huidige ruimte ...

Je omschrijft het goed, ik heb al zitten kijken naar andere REALITISCHE oplossingen maar die zijn er niet. Wat dat betreft hebben wij geen gemakkelijk huis, andere opstelling is niet mogelijk zonder verder heel de kamer om te gooien wat verder ook niet ten goede komt.
In een huiskamer kun je nu eenmaal niet alles perfect krijgen, ja wel als je alleen woont maar dat is bij mij ook niet het geval.

Ik heb een paar jaar een dedicated ruimte gehad, was werkelijk super... Vooral om film te kijken.
Maar ook daar zat ik altijd maar alleen..afgezonderd op zolder.
Deze ruimte is de slaapkamer van onze oudste zoon geworden, vandaar dat ik geen kamer meer over heb.