Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Former member 78

Dus de koop gaat niet door ???

Former member 78


ajbeefde

Citaat van: twani op mei 18, 2014, 20:44:50
Het is inderdaad mijn eigen stommiteit. Joris heeft inmiddels zoveel PM'en gestuurd met zijn zakelijke email adres (waaronder steeds het voor mij verkeerde adres stond) dat het prive adres wat hij inderdaad één maal heeft doorgegeven in de vergetelheid is geraakt.

Ik heb gewoon niet goed gekeken, stom.....

Inmiddels heeft Joris aangegeven dat de PL waarschijnlijk tóch een te lichte versterker voor hem is, we zijn dus in goed overleg uit elkaar gegaan.

Jammer voor Joris.....  btw, in 2014 en geen mobieltje ?  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Nahpets

Citaat van: ajbeefde op mei 18, 2014, 21:00:13
Jammer voor Joris..... 

Mwah, ik denk dat zijn huidige versterker beter bij hem past. Nu moet alleen Joris daar nog van doordrongen worden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Joris1971

#1454
Ik zat zoiezo in dubio, de mimetism met zijn power of de sound van buizen...
Toen de gok genomen om de primaluna van Twani te reserveren... Toen ik vanmiddag zo lang zat te wachten heb ik heel de tijd muziek zitten luisteren, van metallica, porcupine Tree tot Adele.
Het viel me op dat de mimetism controle houd en het laag diep en krachtig gaat. (Ik zal niet al la Frank2 uitweiden  ;))
Met de primaluna ging ik een gok nemen, is die 40 watt voor mij wel voldoende? Hoelang gaan de buizen nog mee die er nu inzitten, plus daarbij de grote afschrijving bij verkoop vd mimetism.

Misschien maar goed dat Twani aan het verkeerde adres heeft gestaan.

Mijn verdere plannen (na overleg met mijn vrouw, wat ik daarvoor eigenlijk nooit deed)
[Vrouwmodus aan] Joris,ga  sparen voor een platenspeler, rustig aan elk beetje opzij zetten en dan kopen wat je echt mooi vind.. En ga rustig een leuke collectie opbouwen, maar sla niet door (en geen nieuwe platen gelijk kopen bij bol.com). Wat is het toch een lieverd  :wub:
Dus voorlopig lekker genieten van het digitale en over misschien een jaar of later een analoge bron erbij... En ja, het zal langer duren, maar uiteindelijk is ervoor sparen toch leuker dan het gelijk kunnen kopen.

Groet Joris

Jumping Jack

Goed advies van je echtgenote  ;).

Citaat van: Joris1971 op mei 18, 2014, 21:10:07
maar sla niet door

Groet Joris
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Gezien de mimetism een breede versterker is, is de plaats naast de mimetism beperkt voor een platenspeler.

2 opties
1) kiezen voor een wilson benesch full,circle (gezien zijn kleine omvang)
2) kiezen voor een plateau voor aan de muur, optisch vind ik dit een stuk minder, vooral door de bekabeling die je dan weer ziet en kabelgootjes blijven lelijke dingen.

Maar eerst maar eens gaan sparen.

Jumping Jack

Mss een pro-ject rpm? Ook beperkt in omvang en je moet er minder lang voor sparen. En ze klinken ook erg goed (de 9c arm bv wordt door verschillende andere merken ook gebruikt)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

twani

Citaat van: ajbeefde op mei 18, 2014, 21:00:13
Jammer voor Joris.....  btw, in 2014 en geen mobieltje ?  ;)
Al een paar jaar niet meer. Doorgaans erg plezierig, vandaag wat minder...... :nopompom:

Joris1971

Citaat van: Jumping Jack op mei 18, 2014, 21:24:42
Mss een pro-ject rpm? Ook beperkt in omvang en je moet er minder lang voor sparen. En ze klinken ook erg goed (de 9c arm bv wordt door verschillende andere merken ook gebruikt)...

Nee ben geen pro-ject fan, sommige merken spreken je aan sommige niet, zo vind ik bijvoorbeeld Marantz ook helemaal niks (qua looks)

Joris1971

Citaat van: twani op mei 18, 2014, 21:25:39
Al een paar jaar niet meer. Doorgaans erg plezierig, vandaag wat minder...... :nopompom:

Tja, ik vind het niet echt handig, dat bleek vandaag wel weer, stel dat er iets ergs gebeurt onderweg...sta je daar zonder telefoon,

JeroenGRT

Ik heb die primaluna ook gehad, die 40 watt is meer dan voldoende voor de meeste luidsprekers. Als je hem eens zou kunnen proberen dan zou ik dat zeker doen. Echt een hele mooie versterker hoor, vooral voor die prijs.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

ajbeefde

Citaat van: twani op mei 18, 2014, 21:25:39
Al een paar jaar niet meer. Doorgaans erg plezierig, vandaag wat minder...... :nopompom:

Ga niet zonder mobiel op stap....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

dre73

De full circle is wel heel fraai!
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

RonK.

Joris, ben je ondertussen nog niet "hifi moe "   :hehe:

ajbeefde

Citaat van: RonK. op mei 18, 2014, 21:44:36
Joris, ben je ondertussen nog niet "hifi moe "   :hehe:

Kan dat nou?  Hij heeft net weekje rust gehad....  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

dre73

De Prima Luna heeft in ieder geval genoeg vermogen om je speakers aan te sturen.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

#1467
Citaat van: dre73 op mei 18, 2014, 21:34:39
De full circle is wel heel fraai!

Klopt en lekker compact, er is ook een 25 special edition dit jaar uitgekomen.  :wub:


dre73

Ik vind de oudere versie mooier.

In ieder geval zou het een mooie aankoop zijn. :inlove:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sultankat

Citaat van: Joris1971 op mei 18, 2014, 21:19:54
Gezien de mimetism een breede versterker is, is de plaats naast de mimetism beperkt voor een platenspeler.

2 opties
1) kiezen voor een wilson benesch full,circle (gezien zijn kleine omvang)
2) kiezen voor een plateau voor aan de muur, optisch vind ik dit een stuk minder, vooral door de bekabeling die je dan weer ziet en kabelgootjes blijven lelijke dingen.


optie 3  ;)

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971


Joris1971

Dan wil ik er nog zo een lampje bij, net zo 1 als je hier in de rechterbovenhoek ziet.. iemand een idee welk type/model dit is en waar te koop?

chansig

Ik zou een simpel Ikea lampje kopen..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#1473
Ik vernam net wat de 25 aniversary edition vd WB Full circle ging kosten (7K), dus dan maar sparen voor de gewone versie ervan.

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op mei 19, 2014, 11:26:41
Ik vernam net wat de 25 aniversary edition vd WB Full circle ging kosten (7K), dus dan maar sparen voor de gewone versie ervan.

Staat een mooie occasion bij BB&G, te vinden op marktplaats!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'