Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: YamahaRXV op mei  3, 2014, 10:28:27
Dat doen ze bij Harbeth wel trouwens en dan klinkt het ook best lekker... :D
... maar dat betreft wel een zorgvuldig op de units afgestemde kast ...
Zelfs Tannoy heeft een deels gelijke werkwijze bij een groot deel van diens Prestige serie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

alexander2

Citaat van: Joris1971 op mei  3, 2014, 07:00:05
Ligt miz ook een stukje aan het rendement van jouw luidsprekers, ik weet niet met welke luidsprekers je toen op die primaluna speelde?

Verscheidene

Usher x 719
http://www.stereophile.com/standloudspeakers/504usher

Wilson Benesch Arcs
http://www.hifi.nl/recensies/1790/Wilson-Benesch-Arc.html

Magnepan MG12
http://www.hifi.nl/recensies/1431/Magnepan-MG-12.html

Audio Physic
type weet ik niet meer exact maar deze stonden schuin en hadden zijspeakers.
Prijs was toen ca. 3.500 - 4000

Heb met de monitor speakers ook nog een sub erbij geprobeerd maar die vond ik telkens net iets te aanwezig.


Joris1971

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 10:21:49
Je zou ook eens naar kabels kunnen kijken ipv naar een nieuwe versterker. Je kunt met een draadje van 50 cm je zet heel anders laten klinken als je een audio groep hebt, bijv. Een stukje draka kabel.

Sorry frank, kabels geven nuance verschillen

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

frank2

Citaat van: Joris1971 op mei  3, 2014, 14:09:01
Sorry frank, kabels geven nuance verschillen

Behalve als je ze in de meterkast van de (hoofd) stroom naar de audiogroep aansluit, dan is het geen nuance verschil.
Tenminste niet bij Yamaha, Onder13, Lynch79.....

Maar het is slechts raad...  aan jouw om die op te volgen of verder te gaan met de onnavolgbare weg die je aan het bewandelen bent....  ik weet 100% zeker dat als jij die draka in de meterkast zou zetten je geen last meer hebt van teveel scherp hoog, maar je kunt natuurlijk ook met verlies een 2 mnd oude versterker verkopen en weer ongehoord een nieuwe kopen en op hoop van zegen dat die dan wel doet wat jij wilt....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

Ik zie dat de waarheid al weer verpacht is.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobertVanWoerden

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 14:28:25
Behalve als je ze in de meterkast van de (hoofd) stroom naar de audiogroep aansluit, dan is het geen nuance verschil.
Tenminste niet bij Yamaha, Onder13, Lynch79.....

Maar het is slechts raad...  aan jouw om die op te volgen of verder te gaan met de onnavolgbare weg die je aan het bewandelen bent....  ik weet 100% zeker dat als jij die draka in de meterkast zou zetten je geen last meer hebt van teveel scherp hoog, maar je kunt natuurlijk ook met verlies een 2 mnd oude versterker verkopen en weer ongehoord een nieuwe kopen en op hoop van zegen dat die dan wel doet wat jij wilt....

De onnavolgbare weg? Lees je eigen topic nog eens na, met alle superlatieven en geheimzinnigheid die door anderen niet te begrijpen is.

frank2

Citaat van: RobertVanWoerden op mei  3, 2014, 14:51:14
De onnavolgbare weg? Lees je eigen topic nog eens na, met alle superlatieven en geheimzinnigheid die door anderen niet te begrijpen is.

Lees het eens door, geen geheimzinnigheid... je word er vast wijzer van...
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

Ober, mag ik een teiltje?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobertVanWoerden

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 15:12:34
Lees het eens door, geen geheimzinnigheid... je word er vast wijzer van...

Bedankt maar ik sla over. Ik heb je topic een tijdje gevolgd maar kan het niet serieus nemen, vooral je gedweep met inspelen en de heilige overtuiging dat een kabel of apparaat dan altijd beter klinkt. Dat gaat erbij mij niet in, het is meer je hoofd dat gewend raakt aan de nieuwe sound, niets meer of minder (ook niet wetenschappelijk onderbouwd overigens).

frank2

Citaat van: Nahpets op mei  3, 2014, 14:46:19
Ik zie dat de waarheid al weer verpacht is.

nee hoor gewoon gratis advies, wat door enkelen onder ons zeer serieus wordt genomen en dan bijna altijd wordt doorgevoerd in hun set.

Anderen hebben een teiltje nodig om hun tranen in te doen en kopen liever paar peperdure apparaten want dat hoor je of kopen een plank van 850 euro onder hun set. Zo heeft iedereen zijn eigen ideeën.
Ik sta in tegenstelling tot enkelen hier op het forum graag open voor ideeën, daar kan ik wat van leren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Die plank kost geen 850 euro en daarnaast vind ik het bijzonder dat jij anderen de maat aan gaat meten.

Maar je bedoelt het natuurlijk allemaal niet zo kwaad...het komt alleen wat rottig je strot uit. In Franksworld kan je natuurlijk allemaal zeggen wat je wilt, kom je daarbuiten dan heb je toch rekening te houden met andersdenkenden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Citaat van: chansig op mei  3, 2014, 15:44:01
Die plank kost geen 850 euro en daarnaast vind ik het bijzonder dat jij anderen de maat aan gaat meten.

Maar je bedoelt het natuurlijk allemaal niet zo kwaad...het komt alleen wat rottig je strot uit. In Franksworld kan je natuurlijk allemaal zeggen wat je wilt, kom je daarbuiten dan heb je toch rekening te houden met andersdenkenden.

Gr Hans

Kijk nou uit, straks krijgen we weer te maken met de Forum Politie  ;)

Gaat hij weer uit zitten janken bij zijn z.g. vrienden. (wat dat betreft is er in al die jaren niets veranderd )
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

evilniek

Yep een "plank" is kwakzalverij, maar exotische kabels en zekeringen zijn het walhalla. Ook heel bijzonder hoe je in 1 post zoveel mensen weet te beledigen, en nee frank als er iemand een andere mening verkondigt ben jij wat mij betreft wel de laatste die daar "lering" uit trekt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

marcush

Citaat van: Joris1971 op mei  2, 2014, 21:27:40
De mimetism is mooi maar in combi met mijn tannoys te pittig, te fel in het hoog.

Wil overstap maken naar buizen.

Zou je de oorzaak dan niet eerder bij de speakers zoeken?

chansig

Eerder speaker/ruimte...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 14:28:25
Behalve als je ze in de meterkast van de (hoofd) stroom naar de audiogroep aansluit, dan is het geen nuance verschil.
Tenminste niet bij Yamaha, Onder13, Lynch79.....

Maar het is slechts raad...  aan jouw om die op te volgen of verder te gaan met de onnavolgbare weg die je aan het bewandelen bent....  ik weet 100% zeker dat als jij die draka in de meterkast zou zetten je geen last meer hebt van teveel scherp hoog, maar je kunt natuurlijk ook met verlies een 2 mnd oude versterker verkopen en weer ongehoord een nieuwe kopen en op hoop van zegen dat die dan wel doet wat jij wilt....

Een aparte audiogroep is in mijn situatie niet te doen, in ons huis zit namelijk geen begaanbare kruipruimte
Buiten dat heb ik eens van lynch gehoord wat dat koste en dat bleef ook niet bij een paar honderd euro.

Een onnavolgbare weg: look who's talking, jij bent altijd bezig in de vorm van kabels etc, ik vind het altijd knap hoe jij de verhalen verzint..

Even een paar quotes uit jouw topic

Het verschil, minder hardheid/rauwheid, een meer fluwelen, klankkleurachtig, meer precisie geluid maar wel met dynamiek.

De Alpha is basssterker maar rommeliger in het laag, heeft een iets donkere klankkleur en een bepaalde hardheid in het hoog, de Lapp van Ronald is aanmerkelijk opener, eerlijker, strakker, een betere definitie en detaillering, meer klankkast/klankkleur in het middengebied en een mooi eerlijker hoog zonder een spoor van hardheid. De bas is strakker en meer gedifinieerd tov de alpha

ajbeefde

Citaat van: Joris1971 op mei  3, 2014, 17:15:02
Een aparte audiogroep is in mijn situatie niet te doen, in ons huis zit namelijk geen begaanbare kruipruimte
Buiten dat heb ik eens van lynch gehoord wat dat koste en dat bleef ook niet bij een paar honderd euro.

Een onnavolgbare weg: look who's talking, jij bent altijd bezig in de vorm van kabels etc, ik vind het altijd knap hoe jij de verhalen verzint..

Even een paar quotes uit jouw topic

Het verschil, minder hardheid/rauwheid, een meer fluwelen, klankkleurachtig, meer precisie geluid maar wel met dynamiek.

De Alpha is basssterker maar rommeliger in het laag, heeft een iets donkere klankkleur en een bepaalde hardheid in het hoog, de Lapp van Ronald is aanmerkelijk opener, eerlijker, strakker, een betere definitie en detaillering, meer klankkast/klankkleur in het middengebied en een mooi eerlijker hoog zonder een spoor van hardheid. De bas is strakker en meer gedifinieerd tov de alpha

Joris, lekker je eigen weg bewandelen en dat soort onzin ver weg houden  ;)

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

frank2

#1318
Citaat van: Joris1971 op mei  3, 2014, 17:15:02
Een aparte audiogroep is in mijn situatie niet te doen, in ons huis zit namelijk geen begaanbare kruipruimte
Buiten dat heb ik eens van lynch gehoord wat dat koste en dat bleef ook niet bij een paar honderd euro.

Een onnavolgbare weg: look who's talking, jij bent altijd bezig in de vorm van kabels etc, ik vind het altijd knap hoe jij de verhalen verzint..

Even een paar quotes uit jouw topic

Het verschil, minder hardheid/rauwheid, een meer fluwelen, klankkleurachtig, meer precisie geluid maar wel met dynamiek.

De Alpha is basssterker maar rommeliger in het laag, heeft een iets donkere klankkleur en een bepaalde hardheid in het hoog, de Lapp van Ronald is aanmerkelijk opener, eerlijker, strakker, een betere definitie en detaillering, meer klankkast/klankkleur in het middengebied en een mooi eerlijker hoog zonder een spoor van hardheid. De bas is strakker en meer gedifinieerd tov de alpha

Ik verzin dat niet, ik hoor dat en probeer dat zo precies als mogelijk te verwoorden, zodat je er misschien iets aan hebt, dat in tegenstelling tot sommige anderen die niet verder komen dan woordjes als onzin opschrijven.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

i2Paq

@ Joris,

Heeft van de Hull niet van die "driehoekjes" of "ringetjes" die je in een hoek van de kamer moet zetten en dan "klink alles anders", als in: beter?

Was daar niet vorig jaar een topic over hier op het forum?

Frank kan je hier vast meer over vertellen.

Probleem opgelost, geen dure groep laten aanleggen, geen dure kabels of wat dan ook.

S.I.M.P.E.L.


Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

chansig

#1320
Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 17:39:01
Ik verzin dat niet, ik hoor dat en probeer dat zo precies als mogelijk te verwoorden, zodat je er misschien iets aan hebt, dat in tegenstelling tot sommige anderen die niet verder komen dan woordjes als onzin opschrijven.

Nee zelf bepalen dat je geen onzin schrijft en een ander wel is inderdaad ijzersterk... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ajbeefde

Citaat van: chansig op mei  3, 2014, 17:54:10
Nee zelf bepalen dat je geen onzin schrijft en een ander wel is inderdaad een ijzersterk argument... :D

Gr Hans

Ja grappig he, doen overkomen alsof je hier als enige op het forum alle wijsheid in pacht hebt  ;)




Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

sultankat

We zijn weer lekker on topic..............Ik heb geen zin om al die hatelijke sneren hier te lezen. We kennen die verhoudingen inmiddels meer dan genoeg. Laat nou gewoon iedereen in zijn waarde, ook al verschil je van mening.  Nog even en ik ga hunkeren naar de modpolice  :police:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

YamahaRXV

Citaat van: sultankat op mei  3, 2014, 19:05:04
We zijn weer lekker on topic..............Ik heb geen zin om al die hatelijke sneren hier te lezen. We kennen die verhoudingen inmiddels meer dan genoeg. Laat nou gewoon iedereen in zijn waarde, ook al verschil je van mening.  Nog even en ik ga hunkeren naar de modpolice  :police:

+1  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

chansig

Citaat van: sultankat op mei  3, 2014, 19:05:04
We zijn weer lekker on topic..............Ik heb geen zin om al die hatelijke sneren hier te lezen. We kennen die verhoudingen inmiddels meer dan genoeg. Laat nou gewoon iedereen in zijn waarde, ook al verschil je van mening.  Nog even en ik ga hunkeren naar de modpolice  :police:

+1

Joris...je moet een plank nemen. Gaan je problemen voor 100% oplossen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.