Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Hij kan nu op de kast, anders was het inderdaad geen optie

Kwabbernoot

Ik snap niet helemaal waar de gedachte vandaan komt dat buizen versterkers per definitie een "zachter" hoog zouden hebben. Het is iig niet mijn ervaring. Nu ken ik de Prima Luna niet dus wellicht gaat het voor je werken. Ik hoop het voor je.

Groeten...

pietjepc

De overstap naar buizen kan ik nog wel in komen, maar de (eventuele) ruil met een draaitafel...

chansig

Ik heb 2500 platen te koop... :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

pietjepc


alexander2

Citaat van: Kwabbernoot op mei  2, 2014, 22:33:31
Ik snap niet helemaal waar de gedachte vandaan komt dat buizen versterkers per definitie een "zachter" hoog zouden hebben. Het is iig niet mijn ervaring. Nu ken ik de Prima Luna niet dus wellicht gaat het voor je werken. Ik hoop het voor je.

Groeten...

Sluit ik mij bij aan en Prima Luna het is een groot misverstand dat buizenversterkers 'softer' 'gedetailleerder' zijn.
Ik heb enkele Prima luna's in huis gehad om te testen en het klonk prettig maar volume kan je echt wel vergeten.
Als ik eerlijk moet zijn vind ik de Unison Research S8 prettiger klinken en de Copland buizenversterker CTA-405 is ook een leuke optie.
Maar ik zou eerst goed luisteren want veel mensen hebben een verwachtingspatroon van buizenversterker die niet echt kloppen.

eddy135

Niet alleen van buizenversterkers hoor. ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Xander32

#1282
Citaat van: Kwabbernoot op mei  2, 2014, 22:33:31
Ik snap niet helemaal waar de gedachte vandaan komt dat buizen versterkers per definitie een "zachter" hoog zouden hebben. Het is iig niet mijn ervaring. Nu ken ik de Prima Luna niet dus wellicht gaat het voor je werken. Ik hoop het voor je.

Groeten...
Klopt, er zijn juist ook buizenversterkers die pittig in het hoog zijn. Octave is er daar bv. één van.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: alexander2 op mei  3, 2014, 01:37:25

Ik heb enkele Prima luna's in huis gehad om te testen en het klonk prettig maar volume kan je echt wel vergeten.

Ligt miz ook een stukje aan het rendement van jouw luidsprekers, ik weet niet met welke luidsprekers je toen op die primaluna speelde?

Jumping Jack

Citaat van: pietjepc op mei  2, 2014, 22:40:06
De overstap naar buizen kan ik nog wel in komen, maar de (eventuele) ruil met een draaitafel...

+1. Te gek voor woorden dit...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Joris1971

Citaat van: Jumping Jack op mei  3, 2014, 08:05:43
+1. Te gek voor woorden dit...

Heb ik jullie verantwoording af te leggen?

dre73

Totaal niet!

Maar je kan wel begrijpen dat het voor ons wat lastig begrijpen is. :D

Een speaker met een matige tweeter gaat niet veel beter klinken met een andere versterker. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op mei  3, 2014, 08:58:13

Een speaker met een matige tweeter gaat niet veel beter klinken met een andere versterker. ;)

Sorry Dre, maar waarom hebben mijn Tannoys matige tweeters?

dre73

Je vergeet altijd een beetje wat je referentie is. ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op mei  3, 2014, 09:07:45
Je vergeet altijd een beetje wat je referentie is. ;)

Deze units zijn beter dan de D900 units

dre73

O,dan is het zeker tijd voor wat anders! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Xander32

Tannoy staat niet bekend om hun zijdezachte hoog ... En m.i. zeker een vintage speaker zoals die van Joris kies je om andere eigenschappen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Jumping Jack

Citaat van: Joris1971 op mei  3, 2014, 08:55:45
Heb ik jullie verantwoording af te leggen?

Ik vraag geen verantwoording Joris, ik oordeel alleen maar. Je begrijpt toch dat niemand meer kan volgen op jouw grillig pad? Dan moet je er ook tegen kunnen dat er negatieve reacties volgen...

Soit, ik ben wel benieuwd wat de volgende stap zal zijn. Of die rust zal brengen, betwijfel ik. Maar mss zoek je dat helemaal ook niet.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

#1293
Citaat van: Joris1971 op mei  3, 2014, 09:14:38
Deze units zijn beter dan de D900 units
... dus ¿ Dat wil m.i. weinig zeggen. Plaats top units in een "kartonnen box" en het resultaat kan je wel raden ...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eddy135

Citaat van: Jumping Jack op mei  3, 2014, 09:53:10
Ik vraag geen verantwoording Joris, ik oordeel alleen maar. Je begrijpt toch dat niemand meer kan volgen op jouw grillig pad?...

Moet je ook niet willen..
Zie 't als vermaak!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

frank2

#1295
Je zou ook eens naar kabels kunnen kijken ipv naar een nieuwe versterker. Je kunt met een draadje van 50 cm je zet heel anders laten klinken als je een audio groep hebt, bijv. Een stukje draka kabel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 10:21:49
Je zou ook eens naar kabels kunnen kijken ipv naar een nieuwe versterker. Je kunt met een draadje van 50 cm je zet heel anders laten klinken als je een audio groep hebt, bijv. Een stukje drama kabel.

Drama kabel ??  ;D  Draka was hier bij mij idd.''drama'', maar dat zal je wel niet bedoelen  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

Citaat van: YamahaRXV op mei  3, 2014, 10:24:44
Drama kabel ??  ;D  Draka was hier bij mij idd.''drama'', maar dat zal je wel niet bedoelen  :)

nadeel als je op een tablet tikt, verrekte autospelling ;D
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

YamahaRXV

Citaat van: Xander32 op mei  3, 2014, 09:56:10
... dus ¿ Dat wil m.i. weinig zeggen. Plaats top units in een "kartonnen box" en het resultaat kan je wel raden ...

Dat doen ze bij Harbeth wel trouwens en dan klinkt het ook best lekker... :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op mei  3, 2014, 10:26:35
nadeel als je op een tablet tikt, verrekte autospelling ;D

Dat dacht ik al  :D :D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8