Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 27 gasten bekijken dit topic.

Maro

Citaat van: Onder013 op april 13, 2014, 11:15:23
Ik vind dat de Metrum iets anders te bieden heeft. Je weet nu dat NOS-dacs anders (niet persé beter) klinken dan oversampling dacs. De Metrum biedt die klank signatuur met flink wat pit als extra.
Als het past in je set en de klank staat je aan, ben je verkocht.

Gr
Henk

Dat geldt voor al je gear.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

VlisChris

Een stap opzij in dezelfde prijsklasse kan zomaar probleemloos een grotere match geven en dus een grot winnaar zijn, dan een veel duurder apparaat dat net zo beroerd in je set-up past als wat je al hebt. Dan is de laatste misschien wel een paar stappen vooruit. Maar of je er ook mee wint?

Zoals altijd: proberen is het magische woord.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

twani

Citaat van: Onder013 op april 13, 2014, 11:15:23
Ik vind dat de Metrum iets anders te bieden heeft. Je weet nu dat NOS-dacs anders (niet persé beter) klinken dan oversampling dacs. De Metrum biedt die klank signatuur met flink wat pit als extra.
Als het past in je set en de klank staat je aan, ben je verkocht.

Gr
Henk
Het NOS principe staat mij zeker aan Henk

Joris1971

Ik laat het voorlopig lekker zoals het is.

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op april 14, 2014, 11:24:08
Ik laat het voorlopig lekker zoals het is.

Slim! Mooie set heb je zo weer! De versterker is echt een plaatje op te zien! :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2


YamahaRXV

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

lynch1979

#1207
Citaat van: Onder013 op april 14, 2014, 11:41:58
Ok. Tot morgen ;D

Gezellig dat Joris op visite komt ik denk dan wel dat er een DAC komt.

Joris1971

Ik zou weleens een meet & greet willen doen bij mij thuis, mensen die mij kunnen adviseren hoe het met mijn huidige set beter kan, eens wat andere dacs (zoals een metrum octavez en quad) willen horen ter vergelijk met mij huidige dac.

Wie lijkt dit leuk?

Groet joris

Nahpets

Yep.

dCS Elgar/Purcell kan ik meenemen.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Peerless Monster

Citaat van: Nahpets op april 19, 2014, 20:39:01
Yep.

dCS Elgar/Purcell kan ik meenemen.

Oh ja leuk!! Neem ik de PS Audio Perfect Wave mee ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

#1211
Hebben  beide dacs een optilink uitgang?

De bluesound node streamer heeft namelijk alleen een optische uitgang, gebruikte kabel is de AudioQuest Optilink 3
Vanuit de dac gaat er een linn black interconnect naar de versterker.

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2014, 07:42:41
Hebben  beide dacs een optilink uitgang?

De bluesound node streamer heeft namelijk alleen een optische uitgang, gebruikte kabel is de AudioQuest Optilink 3
Vanuit de dac gaat er een linn black interconnect naar de versterker.

De PWD heeft een optische ingang. Kabel is niet zo van belang met optische aansluitingen. Ik heb bijv een vdh opticoupler. Vermoedelijk geen verschil. Met coax is dat een ander verhaal.
De Linn black is natuurlijk niet heel spannend, maar dat zal de verschillen in DACs niet verdoezelen.
Heb je een DB meter om het volume goed te kunnen instellen?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

Citaat van: Peerless Monster op april 20, 2014, 09:10:04
De PWD heeft een optische ingang. Kabel is niet zo van belang met optische aansluitingen. Ik heb bijv een vdh opticoupler. Vermoedelijk geen verschil. Met coax is dat een ander verhaal.
De Linn black is natuurlijk niet heel spannend, maar dat zal de verschillen in DACs niet verdoezelen.
Heb je een DB meter om het volume goed te kunnen instellen?

Nee ik heb geen db meter meer, denk ik... Wel gehad toendertijd maar denk dat ik die verkocht heb.

Kun jij die anders meenemen Rens?

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2014, 09:15:23
Nee ik heb geen db meter meer, denk ik... Wel gehad toendertijd maar denk dat ik die verkocht heb.

Kun jij die anders meenemen Rens?

Ik heb er eentje liggen, dus die gaat mee! De vdh ook.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

Wil je ook wat interlinks meenemen?
Min lengte 1 metrr, liefst nog wat langer

Peerless Monster

Citaat van: Joris1971 op april 20, 2014, 09:22:40
Wil je ook wat interlinks meenemen?
Min lengte 1 metrr, liefst nog wat langer

Ik heb alleen goedkope meuk. (VLC). Kan ik wel meenemen natuurlijk, maar vermoedelijk outperformen de Linns alles. Ik denk dat Stephan wel wat heeft liggen.
Ik heb of XLR of digitaal bij mijn stereo en hdmi bij mijn ht.
Dus RCA's gebruik ik niet meer.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Joris1971

De versterker heeft wel balanced maar mijn dac niet..

Joris1971

Muziek meenemen is niet nodig, heb een nas met 25.000 tracks en Qobuz.

Dirk

Citaat van: Peerless Monster op april 20, 2014, 09:10:04
Heb je een DB meter om het volume goed te kunnen instellen?
betere methode is om een test toon (zijn er genoeg van te vinden op het net) uit te sturen naar je DAC en vervolgens de analoge uitgang te meten van die DAC (dmv een gewone digitale multimeter, met de keuzeschakelaar op wisselspanning). die gemeten spanning is nu je ijkpunt.

als je er vervolgens voor zorgt dat de gemeten uitgangsspanning bij een volgende DAC welke je wil vergelijken exact gelijk is, dan ben je 100% zeker van gelijke luisterniveaus

met een dB meter krijg je de niveaus imo nooit gelijk getrokken voor een eerlijk vergelijk ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

We plannen een dagje als vrouwlief en kinderen weg zijn.

Joris1971

Ps. Netsnoeren/stekkerblokken hoeft allemaal niet.
Daar heb ik zoiezo geen budget voor.

Joris1971

Citaat van: Nahpets op april 19, 2014, 20:39:01
Yep.

dCS Elgar/Purcell kan ik meenemen.

Heb jij nog interlinks stephan?

chansig

Leuk....altijd gezellig van dit soort dagen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#1224
Nog iemand die toevallig zijn Linn majik ds wil meenemen?
Ik ben namelijk erg benieuwd tussen het veschil tussen de bluesound met dac en de linn majik ds