Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: frank2 op januari 31, 2014, 17:57:47
Pieeeeeeeeeeeeeeep   (muziek even uit en dit is het resultaat ;D



                                                      Toch maar een tandje minder hard?

Na 3 van die zgn lollige reacties weet ik het wel

Voor de zoveelste keer: IK DRAAI NIET ALTIJD HARD
Soms een paar nummers achter elkaar op 90db
Maar bovenstaande heb ik al vaker gezegd maar schijnbaar tegen dovemans oren, dus wie draait er nu te hard?

Joris1971

#851
Om een beter budget te genereren voor luidsprekers ga ik mijn  vpi classic te koop aanbieden

Ik heb liever straks een goede luidspreker en dan via mijn streamer van muziek te genieten dan nu op deze manier.

AbZ

Beste advies is imo nog steeds om een tijdje niets te veranderen, ongeacht de kwaliteit,
om weer met beide benen op de grond te komen.  Nieuwe draaitafel wegdoen is waanzin. 

Wat betreft volume:  soms bedoelt men het goed :)  dus zie het maar als een stukje bezorgdheid...

frank2

Citaat van: Joris1971 op januari 31, 2014, 18:33:33
Om een beter budget te genereren voor luidsprekers ga ik mijn  vpi classic te koop aanbieden

Ik heb liever straks een goede luidspreker en dan via mijn streamer van muziek te genieten dan nu op deze manier.

je hebt 'm nog geen week!!!!  Ik wil je echt niet uitschelden, maar normaal zou ik zeggen je spoort niet.

Denk eerst eens na voor je aktie onderneemt. Straks heb je weer andere speakers, versterkers enz. en het klinkt toch nooit goed.....  dat blijft namelijk, omdat je als eis hebt dat je 90 db moet kunnen draaien in een kleine kamer en dan moet het ook nog goed klinken.... HET ZAL JE NOOIT LUKKEN JORIS, dus begin er niet aan.... en wees tevreden met wat je hebt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Die draaitafel heb ik genomen betreft een openstaand tegoed bij sense of music
Daar deze verder naar mijn gading niks had staan heb ik voor de vpi gekozen

Mbt volume, kan best goed bedoeld zijn maar ik vind het iiritant dat bepaalde mensen denken dat ik alleen maar luid speel

Actionhost

Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

Xander32

Wat een onrust heb je toch bij jou ... Lijkt mij complex voor jouw omgeving  :-\.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op januari 31, 2014, 18:39:43
Die draaitafel heb ik genomen betreft een openstaand tegoed bij sense of music
Daar deze verder naar mijn gading niks had staan heb ik voor de vpi gekozen

Mbt volume, kan best goed bedoeld zijn maar ik vind het iiritant dat bepaalde mensen denken dat ik alleen maar luid speel

kan je niet bij hem iets regelen om de vpi "terug te brengen" en nieuwe speakers aan te schaffen, of heeft ie niks staan atm?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Citaat van: Mitch-- op januari 31, 2014, 18:44:20
kan je niet bij hem iets regelen om de vpi "terug te brengen" en nieuwe speakers aan te schaffen, of heeft ie niks staan atm?

Nee

eddy135

Citaat van: Xander32 op januari 31, 2014, 18:44:15
Wat een onrust heb je toch bij jou ... Lijkt mij complex voor jouw omgeving  :-\.

Begint wel lachwekkend te worden, ondertussen!  ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

AbZ

Tannoys zullen het wel beter doen dan de JBLs maar het lijkt er toch heel sterk op dat je geen rust in je kop hebt.
Dat kan je met de beste spullen niet verhelpen.  Pak de oorzaak aan...

Mitch--

Citaat van: AbZ op januari 31, 2014, 18:49:02
Tannoys zullen het wel beter doen dan de JBLs maar het lijkt er toch heel sterk op dat je geen rust in je kop hebt.
Dat kan je met de beste spullen niet verhelpen.  Pak de oorzaak aan...

en dat gaat denk ik niet gebeuren
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Citaat van: frank2 op januari 31, 2014, 18:38:44
je hebt 'm nog geen week!!!!  Ik wil je echt niet uitschelden, maar normaal zou ik zeggen je spoort niet.

Denk eerst eens na voor je aktie onderneemt. Straks heb je weer andere speakers, versterkers enz. en het klinkt toch nooit goed.....  dat blijft namelijk, omdat je als eis hebt dat je 90 db moet kunnen draaien in een kleine kamer en dan moet het ook nog goed klinken.... HET ZAL JE NOOIT LUKKEN JORIS, dus begin er niet aan.... en wees tevreden met wat je hebt.

Ben ik niet helemaal met je eens, ik weet door de combi Tannoy en plinius dat het wel goed kan klinken.

RonK.

#863
Joris heb je geen zolderruimte over die je kunt aanpassen [ akoustiek i.c.m. je apparatuur ] ,.... en daar helemaal in losgaan  O0

frank2

Citaat van: Joris1971 op januari 31, 2014, 18:53:34
Ben ik niet helemaal met je eens, ik weet door de combi Tannoy en plinius dat het wel goed kan klinken.

Maar die heb je beide niet meer, en 1 vpi levert dat geld niet op. Plinius is niet overal te koop.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: RonK. op januari 31, 2014, 18:55:25
Joris heb je geen zolderruimte over die je kunt aanpassen [ akoustiek i.c.m. je apparatuur ] ,.... en daar helemaal in losgaan  O0

Hahaha je loopt achter, die had ik.. Is nu slaapkamer van onze zoon Luuk

frank2

Citaat van: Joris1971 op januari 31, 2014, 18:58:54
Hahaha je loopt achter, die had ik.. Is nu slaapkamer van onze zoon Luuk

Je kunt moeilijk je jonge zoon uit huis zetten, dus aan die kamer heb je de komende 18 jaar niets aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

#867
Citaat van: frank2 op januari 31, 2014, 18:56:54
Maar die heb je beide niet meer, en 1 vpi levert dat geld niet op. Plinius is niet overal te koop.

Vpi met dynacecor karat 1703mc element en johnvan gent zilver goud interlink doet miz toch wel zo een 2500 euro
Jasmin phono pre rond de 600 euro
Luxman versterker set 600 euro
Jbl set 600 euro
Tesamen 4300 euro

garmtz


Citaat van: Joris1971 op januari 31, 2014, 18:58:54
Hahaha je loopt achter, die had ik.. Is nu slaapkamer van onze zoon Luuk

Hoe is het met het ventje? :)

frank2

je hebt nog niets verkocht, de markt is niet geweldig....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: garmtz op januari 31, 2014, 19:02:19
Hoe is het met het ventje? :)

Erg goed Garmt, bedankt voor de vraag, met jouw zoon ook alles goed?

Joris1971

Citaat van: frank2 op januari 31, 2014, 19:02:54
je hebt nog niets verkocht, de markt is niet geweldig....

Klopt maar prijzen lijken mij erg reeel.

AbZ

Citaat van: frank2 op januari 31, 2014, 19:02:54
je hebt nog niets verkocht, de markt is niet geweldig....
Dat snap jij natuurlijk niet maar Joris gaat dat ventje echt niet verkopen.

Joris1971

Citaat van: AbZ op januari 31, 2014, 19:04:43
Dat snap jij natuurlijk niet maar Joris gaat dat ventje echt niet verkopen.

Nee dat ventje is onbetaalbaar. :inlove:

garmtz


Citaat van: Joris1971 op januari 31, 2014, 19:03:03
Erg goed Garmt, bedankt voor de vraag, met jouw zoon ook alles goed?

Prima hoor! Twee inmiddels: 5 (Lux) en bijna 4 (Bowie) alweer...