Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

alexander2

Kan veel goedkoper Usher x 719 die kunnen echt hard.

martin778

#751
Een kleine speaker kan hard maar zal al-tijd het livegevoel van een "12 of "15 missen. Take your pick.

Tannoy SRM12 of een andere "12-"15 coax kan ook leuk zijn maar dan zit je weer met de groote van de kasten.

AbZ

Die Genelec is actief, gaat gewoon strak vanaf 45Hz met 6.5" driver zonder vervorming of kastresonanties.
Wat jij bedoelt is geen live geluid, maar een typisch boxengeluid.

martin778

#753
En verplaatst zo'n 6.5 net zo veel lucht als een "12? Want dat is waar live effect om gaat, geen flauw idee hoe je aan "boxengeluid" komt  :yawnee:

Ik heb van alles wat gehad, ook veel monitoren, waarvan de alom geprezen Master III (=shit) of de Sonus Faber Electa Amator en dat is pas boxengeluid.

AbZ

Citaat van: martin778 op januari 26, 2014, 23:12:32
En verplaatst zo'n 6.5 net zo veel lucht als een "12? Want dat is waar live effect om gaat, geen flauw idee hoe je aan "boxengeluid" komt  :yawnee:
Het is een speaker, geen ventilator.  105 dB SPL.  Trust me  ;D

martin778

#755
Het gaat niet om het aantal dB's het gaat om "het gevoel" dat ik bij boekenplankspeakers altijd mistte.

De Master III's konden loeihard maar wat als de Tainted Love van The Scorpions zo plat als een deur klonk en dat op een Krell KSA200b
Mijn JBL's kunnnen met de "2 driver richting 140dB halen (740W RMS per kast) stoerrrr... ;D

+
Kijk, een setje Dynaudio Special 25 zouden prima zijn, dikke Paradigms ook maar vrees dat het met de akoestiek te maken heeft (resonaties) en een kleinere speaker het probleem wellicht iets kleiner maakt maar het effect zou dan hoorbaar blijven.

Volgens mij worden de L112's ook behoorlijk onderschat, die dingen hebben niks gemeen met de boemkasten zoals de L100 of de iets betere 4311.
De kast is veel degelijker en de 128H woofer is gewoon een waanzinnige weergever, de LE5 mid ook.
Ik zou me niks verbazen als de 112's hemels mooi worden met nieuwe filters maar het is een enorme risico, tenzij je de kans hebt om ze uit te proberen voor aanschaf.....

AbZ

Citaat van: martin778 op januari 26, 2014, 23:18:31
Het gaat niet om het aantal dB's
Jawel. Gevoel is mooi, maar wordt niet opgenomen.

JeroenGRT

Een nieuw filter maken, en het origineel intact laten. Kost wel iets meer maar dan kun je de oude situatie zo herstellen. Of toch een Lyngdorf :)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

frank2

Je kunt hier duizend dingen aandragen, Joris heeft een eigen visie (die achteraf alleen maar veel geld kost) en gaat z'n geheel eigen weg.
Het blijft een hopeloze zaak, een kleine kamer waar loeihard gedraaid moet worden, en het moet goed klinken. De oplossing heb ik hem al aangedragen maar zoals bij vele andere posts wordt daar niet op gereageerd.
Dus heeft het weinig zin om maar door te gaan in dit topic met adviezen geven.

Joris succes met zoeken. (en dat meen ik oprecht)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

twani

Citaat van: frank2 op januari 27, 2014, 12:45:27
Je kunt hier duizend dingen aandragen, Joris heeft een eigen visie (die achteraf alleen maar veel geld kost) en gaat z'n geheel eigen weg.
Het blijft een hopeloze zaak, een kleine kamer waar loeihard gedraaid moet worden, en het moet goed klinken. De oplossing heb ik hem al aangedragen maar zoals bij vele andere posts wordt daar niet op gereageerd.
Dus heeft het weinig zin om maar door te gaan in dit topic met adviezen geven.

Joris succes met zoeken. (en dat meen ik oprecht)
Wáár ben ik dat toch eerder tegengekomen :D

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

i2Paq

Citaat van: Mitch-- op januari 25, 2014, 10:29:59
dat is wel een tricky point ja, 50 watt pure klasse a kan je een eitje op bakken

Klopt.

Mijn Accuphase P-102 wordt loei-heet  8)

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Guester

#763
Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 08:01:07
Op bepaalde momenten (zoals deze) krijg ik echt de pest aan deze hobby!

Wij wonen in een heel fijn huis, jaren 30 met het kenmerkende glas in lood, paneeldeuren, erker etc... allemaal erg mooi en zeer tevreden mee.
Het nadeel van zo een jaren 30 woning is de betrekkelijk kleine woonkamer (we hebben een voorkamer waar de eettafel in staat) en de achterkamer (bankstel, tv, salontafel, stereo). We hebben al een keer de tafel in de achterkamer gezet zodat we vd voorkamer een muziekluister ruimte zouden kunnen maken maar dit was geen succes.
Dus ik heb met deze ruimte (achterkamer) te dealen... en ja een woonkamer is een woonkamer en geen studio die volledig qua akoestiek is aan te pakken en waar geen luidsprekers kunnen staan die een meter uit de muur moeten. Het is een gezellig huis met 2 schatten van kinderen waar feitelijk geen plaats is voor enorme luidsprekers.
Daar kan ik van blijven balen (wat ik ook weleens doe) maar daar schiet ik geen ene moer mee op.

Wat is dan de oplossing? Tja heel erg simpel gezegd, een set die bij onze woonkamer past... de pest is dat mijn wensenpakket niet aansluit bij zo een set, nee Joris wil hard kunnen draaien, diepe bassen voelen en het moet er ook nog eens mooi uitzien (lees in ons interieur passen, ook belangrijk iets mbt mijn vrouw).
Dan vraag ik mij terdegen af of dit wel gaat lukken, kan ik mezelf de rust in mijn hoofd geven dat ik een kleine set kan waarderen maar vooral accepteren zonder dat hier na korte tijd weer de drang komt om e.e.a. te veranderen?

Wat dacht je van een set actieve monitoren. Heel veel prijs/ kwaliteit verhouding. Kunnen hard spelen en gaan behoorlijk laag.
Van het weekend de Adam S1X gehoord, dat is wel een hele fijne speaker. De Dynaudio BM5A vind ik ook geweldig.

Tevens kan je bij een verschillende zaken deze speakers tot wel 60 dagen thuis uitproberen.
Sonos - Spotify

martin778

Ik heb het al eerder geschreven - de ruimte is akoestich te hard waardoor je ergens in het middengebied een resonantie krijgt, dat krijg je nooit helemaal weg met andere speakers.

JeroenGRT

Of ombouw naar een actief systeem met deqx :D .... Ach zoveel mogelijkheden...

http://audiosense.nl/ombouw.htm
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

chansig

Citaat van: martin778 op januari 27, 2014, 19:56:40
Ik heb het al eerder geschreven - de ruimte is akoestich te hard waardoor je ergens in het middengebied een resonantie krijgt, dat krijg je nooit helemaal weg met andere speakers.

Volgens mij heeft Martijn er gemeten...dus wie weet heb je gelijk.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: martin778 op januari 27, 2014, 19:56:40
Ik heb het al eerder geschreven - de ruimte is akoestich te hard waardoor je ergens in het middengebied een resonantie krijgt, dat krijg je nooit helemaal weg met andere speakers.

Vreemd genoeg had ik daar met de tannoy D900's geen last van...

dre73

Waarschijnlijk bundelde de speakers meer.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op januari 27, 2014, 21:10:22
Waarschijnlijk bundelde de speakers meer.

Klopt, jij bent getuige dat de tannoys hier goed presteerden.

Mitch--

Citaat van: Joris1971 op januari 27, 2014, 21:19:30
Klopt, jij bent getuige dat de tannoys hier goed presteerden.

wann komen ze terug dan  ::)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

dre73

Citaat van: Joris1971 op januari 27, 2014, 21:19:30
Klopt, jij bent getuige dat de tannoys hier goed presteerden.

Inderdaad!

Ze klonken voor tannoy begrippen heel erg fraai. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

Kef is ook coaxiaal, die misschien?

Joris1971

Citaat van: Mitch-- op januari 27, 2014, 22:05:34
wann komen ze terug dan  ::)

Zoiezo geen grote joekels van vloerstaanders meer, zoiezo geen vloerstaanders.

martin778

#774
Heb nog een setje JBL Soundpower 4716A staan, iets voor jou? Moet wel een subje bij   :clapping:
Ik had ze willen gebruiken als rears maar mijn ouders vonden dat idee maar niks   :alien: