Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 26 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

#725
Wat mij aanspreekt bij deze JBL's is het laag, dat is ook niet verwonderlijk met een 12inch woofer per luidspreker. :headbanging:

Het enige wat mij dus tegenstaat is het schelle mid bij hoger volume, qua looks ben ik tevreden met de JBL's.

sultankat

Citaat van: AbZ op januari 26, 2014, 17:04:37
Is ook een manier om jezelf tegen te spreken.

Er is "vorm" en er is "inhoud".
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

#727
Citaat van: sultankat op januari 26, 2014, 17:27:27
Er is "vorm" en er is "inhoud".
Heb de vorm gezien maar begrijp dat je nog meer gaat posten?


sultankat

Citaat van: AbZ op januari 26, 2014, 17:42:46
Heb de vorm gezien maar begrijp dat je nog meer gaat posten?

Juist niet!  ;D
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

Citaat van: sultankat op januari 26, 2014, 18:07:52
Juist niet!  ;D
5 pagina's flauwekul is ook mooi zat voor 1 dag  :smile:

alexander2

Citaat van: AbZ op januari 26, 2014, 18:38:04
5 pagina's flauwekul is ook mooi zat voor 1 dag  :smile:

Wie post er eigenlijk het meest in dit topic afgezien van Joris?

dre73

Een of ander asociale berichten zetter? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

Mag je zelf natellen.  Ik denk Gr H...

Joris1971


Joris1971

Heb me onderstaande weleens vaker afgevraagd

Stel ik koop die joekels van een dtm's, deze dus http://link.marktplaats.nl/769973861
En ik laat deze demonteren (speaker units, luidsprekeraansluiting en filters eruit)
Vervolgens een mooie behuizing van hout laten maken en deze units plus filters (plus kamers/dempingsmateriaal etc) erin...

evilniek

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 19:28:27
Heb me onderstaande weleens vaker afgevraagd

Stel ik koop die joekels van een dtm's, deze dus http://link.marktplaats.nl/769973861
En ik laat deze demonteren (speaker units, luidsprekeraansluiting en filters eruit)
Vervolgens een mooie behuizing van hout laten maken en deze units plus filters (plus kamers/dempingsmateriaal etc) erin...


Ik vraag me heel erg af of dit zoden aan de dijk gaat zetten, dan zit je al weer aan je vierde set luidsprekers. Misschien nog een tip, bezint eer ge begint, bespaar jezelf de moeite en eventuele telleurstelling.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

JeroenGRT

Mooie (gesloten) zelfbouwluidsprekers maken of laten maken. Filter pas je aan zodat het in jouw woonkamer goed klinkt. Bij speakerland kunnen ze je vast adviseren, iets in de trend van een vifa pillar of scan speak minimonitor. Uit die laatste komt verassend veel laag voor zo'n kleine speaker.
En dan afwerken met een mooie houtfineer zodat het mooi integreert in de woonkamer.

Of je bestaande filter aanpassen zodat je mid wat zachter klinkt? Is misschien wel de goedkoopste oplossing.

Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

evilniek

Citaat van: JeroenGRT op januari 26, 2014, 19:52:04
Mooie (gesloten) zelfbouwluidsprekers maken of laten maken. Filter pas je aan zodat het in jouw woonkamer goed klinkt. Bij speakerland kunnen ze je vast adviseren, iets in de trend van een vifa pillar of scan speak minimonitor. Uit die laatste komt verassend veel laag voor zo'n kleine speaker.
En dan afwerken met een mooie houtfineer zodat het mooi integreert in de woonkamer.

Of je bestaande filter aanpassen zodat je mid wat zachter klinkt? Is misschien wel de goedkoopste oplossing.



Klinkt allemaal heel leuk, maar misschien moeten we Joris even weer met bijde beentjes op de grond krijgen. Bij wijze van hé. ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

chansig

Of de JBL helemaal leegtrekken en er een nieuw filter en kast bij laten bouwen. Of even naar Jerry die past het filter zo voor je aan..

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RonK.

#739
Joris, .....

Als je nu alles laat zoals het nu is maar je maakt een aanpassing in je muziekvoorkeur, zou dat misschien verhelderend kunnen werken.

Ik denk aan;  Diana Krall, Eva Cassidy, eventueel Janis Ian of Carole King.


Edit;  of zoiets voor weing in T'stadje

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m771481254-asw-cantius-1-5-en-centerspeaker-cantius.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr


Joris1971

Citaat van: RonK. op januari 26, 2014, 20:48:04
Joris, .....

Als je nu alles laat zoals het nu is maar je maakt een aanpassing in je muziekvoorkeur, zou dat misschien verhelderend kunnen werken.

Ik denk aan;  Diana Krall, Eva Cassidy, eventueel Janis Ian of Carole King.

Ben jij gek geworden?  :wacko: ;D

Ik ga toch niet mijn muzieksmaak aanpassen...

dre73

Dan kun je nog beter de posts van Chansig hebben! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Citaat van: dre73 op januari 26, 2014, 20:55:11
Dan kun je nog beter de posts van Chansig hebben! :D

Ja, ik mis hem wel  ;D :P

martin778

Citaat van: chansig op januari 26, 2014, 20:11:46
Of de JBL helemaal leegtrekken en er een nieuw filter en kast bij laten bouwen. Of even naar Jerry die past het filter zo voor je aan..

Gr Hans

Afblijven, na modificaties zijn ze veel minder waard ook al stop je daar de beste filters in.

twani

Citaat van: JeroenGRT op januari 26, 2014, 19:52:04
Mooie (gesloten) zelfbouwluidsprekers maken of laten maken. Filter pas je aan zodat het in jouw woonkamer goed klinkt. Bij speakerland kunnen ze je vast adviseren, iets in de trend van een vifa pillar of scan speak minimonitor. Uit die laatste komt verassend veel laag voor zo'n kleine speaker.
En dan afwerken met een mooie houtfineer zodat het mooi integreert in de woonkamer.

Of je bestaande filter aanpassen zodat je mid wat zachter klinkt? Is misschien wel de goedkoopste oplossing.
Juist, compacte monitoren!

Staaled

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Mitch--

Citaat van: twani op januari 26, 2014, 22:08:58
Juist, compacte monitoren!

Setje Tannoy Reveal Active is ook leuk, kunnen echt lomp hard zonder vervorming, hier ook gehad, man man man wat kon je een disco neerzetten met die speakers en ze zijn echt heel compact.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Citaat van: Mitch-- op januari 26, 2014, 22:12:10
Setje Tannoy Reveal Active is ook leuk, kunnen echt lomp hard zonder vervorming, hier ook gehad, man man man wat kon je een disco neerzetten met die speakers en ze zijn echt heel compact.
Precies, hard moet het gaan. Góed klinken is van secundair belang voor Joris :tounge2:

BuSpu

Ik zou de JBL's zo laten. Er aan sleutelen wordt volgens mij niks. Bovendien is het mid al regelbaar en het probleem is er alleen bij hard spelen. Een filteraanpassing werkt ongeacht het volume en dus verandert ook het karakter als hij zacht speelt en dat wil Joris niet.
Je hebt een prachtig huis Joris en ik zou gewoon een goeie dealer een hele set laten neerzetten die in zijn ogen optimaal presteert en aan jouw wensen voldoet. Dan weet je wat er mogelijk is. Je koopt het dan eventueel in stappen maar dan weet je waar de oplossing ligt.

Just my 2 cents

AbZ

Citaat van: twani op januari 26, 2014, 22:08:58
Juist, compacte monitoren!
Citaat van: Staaled op januari 26, 2014, 22:11:44
Die roken binnen een dag..... ;D
Nee hoor, paartje Genelec 8040 op stands, makkelijk plaatsbaar, geen vervorming,
en Joris gaat nog smeken of het wat zachter en minder dynamisch mag  ;D