Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

alexander2

Citaat van: chansig op januari 26, 2014, 15:17:45
Jij bent ook wel lief... :D

Gr Hans

Hans we vinden je allemaal lief alleen door je onzekerheid weet je dat zelf niet dus niet telkens op zoek gaan naar die bevestiging.
Echt komt allemaal goed.

alexander2

#701
Citaat van: frank2 op januari 26, 2014, 15:19:32
Elke versterker zal iets anders klinken, de een wat helderder de andere wat warmer. Verder heeft het aantal watts weinig tot geen waarde, of een versterker stabiel is bij laagohmige speakers e.d. is belangrijker. Een luxmann is wat aan de warme kant en kan best veel aan. Het heeft vlgs mij weinig zin om er een andere versterker aan te zetten. Ja de versterker die je eerst had de plinius kan ook veel aan. En klinkt ook anders dan een Luxman. Je krijgt door een andere versterker slechts een nuance verschil, zoals net vermeld.

Behalve als je met zware jongens komt als Krell e.d. Bij die jongens is alles zwaar overbemeten maar daardoor wordt het geluid grootser, maar ook met meer bas e.d. krijg je daar weer problemen mee.

Krell moet die helemaal niet aan denken ik denk meer aan Bladelius TYR of Pass labs INT 150 en een simpele Sugden.

frank2

Citaat van: alexander2 op januari 26, 2014, 15:22:47
Krell moet die helemaal niet aan denken ik denk meer aan Bladelius TYR of Pass labs INT 150 en een simpele Sugden.

Bijvoorbeeld, echter dan zou ik persoonlijk eerst voor nieuwe speakers kijken. JBL's zijn echt ouderwetse speakers, van tig jaar geleden. In die tussentijd is er heel wat veranderd.....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

alexander2

Citaat van: frank2 op januari 26, 2014, 15:25:47
Bijvoorbeeld, echter dan zou ik persoonlijk eerst voor nieuwe speakers kijken. JBL's zijn echt ouderwetse speakers, van tig jaar geleden. In die tussentijd is er heel wat veranderd.....

Dat hoeft helemaal niet denk ik.
Hoe sta jij dan tegen een goede sub aan?
Denk jij dan niet dat Joris het 'gevoel' van meer dynamiek zal ervaren waardoor het volume niet uitzonderlijk hoog zal moeten worden gepositioneerd?
Ervaren van muziek is subjectief je kan een mega installatie snoeihard zetten maar dat is meer storend dan prettig, het gaat op de balans van tonen, midden/hoge en lage in mijn optiek.

Staaled

Citaat van: frank2 op januari 26, 2014, 15:25:47
Bijvoorbeeld, echter dan zou ik persoonlijk eerst voor nieuwe speakers kijken. JBL's zijn echt ouderwetse speakers, van tig jaar geleden. In die tussentijd is er heel wat veranderd.....
Doe eens gek met een Danley sound Labs Synergy Horn.
Af en toe het kinderspeelgoed er uitschudden, wennen aan de looks en voor het leven klaar zijn. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: alexander2 op januari 26, 2014, 15:20:09
Hans we vinden je allemaal lief alleen door je onzekerheid weet je dat zelf niet dus niet telkens op zoek gaan naar die bevestiging.
Echt komt allemaal goed.

Bedankt....gelukkig heeft Joris jullie....komt het allemaal goed.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Citaat van: Staaled op januari 26, 2014, 15:31:01
Doe eens gek met een Danley sound Labs Synergy Horn.
Af en toe het kinderspeelgoed er uitschudden, wennen aan de looks en voor het leven klaar zijn. :)

Het is geen voetbalstadion. ;)

frank2

Citaat van: alexander2 op januari 26, 2014, 15:29:54

Hoe sta jij dan tegen een goede sub aan?
Denk jij dan niet dat Joris het 'gevoel' van meer dynamiek zal ervaren waardoor het volume niet uitzonderlijk hoog zal moeten worden gepositioneerd?
Ervaren van muziek is subjectief je kan een mega installatie snoeihard zetten maar dat is meer storend dan prettig, het gaat op de balans van tonen, midden/hoge en lage in mijn optiek.

Zou kunnen, een sub die flink "meedreunt" geeft wel het gevoel van hard.... Maar ik dacht dat Joris altijd bas problemen had....
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Staaled

#708
Citaat van: alexander2 op januari 26, 2014, 15:32:06
Het is geen voetbalstadion. ;)

Dat kan idd ook. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Citaat van: frank2 op januari 26, 2014, 15:33:39
Zou kunnen, een sub die flink "meedreunt" geeft wel het gevoel van hard.... Maar ik dacht dat Joris altijd bas problemen had....

Dan zou een sub of 2 wel eens uitkomst kunnen bieden...damn toch weer meedenken vanuit mijn onzekerheid. :crazy:

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Citaat van: frank2 op januari 26, 2014, 15:33:39
Zou kunnen, een sub die flink "meedreunt" geeft wel het gevoel van hard.... Maar ik dacht dat Joris altijd bas problemen had....

Een externe sub laten we het even zo noemen die kan je zodanig positioneren dat het boemerige dreunen vrijwel wordt geëlimineerd maar daat kan Garmt veel meer over zeggen ik ben een gemiddelde Boer ziekt vrouw kijker.

En hans het was als joke geschreven. ;)
gr

chansig

Weet ik internet is toch 1 grote joke ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

Een sub is fijn maar hoe regel je de crossover zonder in surround-spul te vervallen ?
De stereomarkt is dun gezaaid in deze.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

chansig

Een Anti mode ? Zelf een 2 passieve sub's bouwen en dan crossover...maar goed. Ws wilt Joris dit allemaal niet.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op januari 26, 2014, 15:40:43
Een Anti mode ? Zelf een 2 passieve sub's bouwen en dan crossover...maar goed. Ws wilt Joris dit allemaal niet.

Gr Hans

Klopt, ben zoiezo niet handig.

AbZ

Citaat van: alexander2 op januari 26, 2014, 15:17:07ik dacht dat ik in het gekkenhuis terecht was gekomen
So you noticed  :sly:   Welkom op het forum  :coffee:   Het is weer een mooie dag...

AbZ

#716
Joris, weet je wat je ook een keer kunt doen:  een jaartje gewoon helemaal NIETS kopen

Heb ik ook ruim een jaartje gedaan, qua spullen.  Wel onbeperkt veel muziek gekocht...
(ruim 2k denk ik, maar wil het exacte bedrag liever niet weten  :crazy:  :-X  :-[  )

Beste upgrade die ik ooit heb gedaan, heerlijk!   :pompom: :pompom: :pompom:

evilniek

Citaat van: Staaled op januari 26, 2014, 15:39:02
Een sub is fijn maar hoe regel je de crossover zonder in surround-spul te vervallen ?
De stereomarkt is dun gezaaid in deze.

Subwoofers hebben zelf een crossover aan boord dus dat is het probleem niet, maar ik ben een beetje huiverig geworden om goed bedoelde adviezen te gaan geven.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Staaled

#718
Citaat van: evilniek op januari 26, 2014, 15:55:58
Subwoofers hebben zelf een crossover aan boord dus dat is het probleem niet, maar ik ben een beetje huiverig geworden om goed bedoelde adviezen te gaan geven.
Maar spelen dan "onder" de fronts/mains mee.
Met als gevolg dat die problemen niet opgelost worden.

Correctie: doorlussen via de sub kan wel.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

alexander2

Citaat van: Staaled op januari 26, 2014, 16:00:37
Maar spelen dan "onder" de fronts/mains mee.
Met als gevolg dat die problemen niet opgelost worden.

Correctie: doorlussen via de sub kan wel.

Als je niets uitprobeert en telkens andere apparatuur gaat kopen dan zal er vrijwel niets veranderen.
Ik zou een heerlijke koptelefoon kopen en / of een experimentje met een sub.
Vind je het niets dan heb je het tenminste geprobeerd en dan is het advies van die Abz de enige juiste maar die heeft die van mij afgekeken. :tounge2:
ik heb al zo vaak geschreven man wees tevreden en hou op met die zoektocht steek die energie in je gezin, ga naar buiten, fietsen, lopen geniet van elkaar dit zijn futiliteiten voor je het weet ben je 20 jaar verder en sta je nog steeds met een kabel in je hand die gemaakt is van rechtsdraaiende neuronen die alles moet oplossen.
Kortom geniet van de dingen die echt tellen, die kastjes met draadjes waar muziek uitkomt is bijzaak.

Xander32

Nogmaals, ik zou het bij één of meerdere professionals zoeken, jou laten adviseren/voorlichten bij een zaak waarin jij het vertrouwen hebt en dan één of meerdere op-maat-setjes thuis uitproberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Voor dit spul geldt evenzeer als de zaken in de rest van je betoog, je kunt het zo leuk/naar of makkelijk/moeilijk maken als je zelf wilt. :yinyang:







"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

AbZ

Citaat van: alexander2 op januari 26, 2014, 16:06:39dan is het advies van die Abz de enige juiste maar die heeft die van mij afgekeken. :tounge2:
Nee, ik spreek uit ervaring  :P  maar het is niet wat Joris vraagt...

sultankat

Citaat van: garmtz op januari 26, 2014, 14:27:15
Zeker... Ben eigenlijk ook geneigd tot terughoudendheid in deze.

Ik zeg maar zo: ik zeg maar niks  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

Citaat van: sultankat op januari 26, 2014, 16:52:11
Ik zeg maar zo: ik zeg maar niks  ;)
Is ook een manier om jezelf tegen te spreken.