Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

alexander2

#675
Man geniet van je meuk en je gezin koop een koptelefoon laat je toch niet gek maken door infantiele uitspraken zoals plafond isolatie en meer van die onzin.
Geniet je hebt een kapitaal uitgegeven aan apparatuur en wat heeft het gebracht?
Wees nu is eerlijk tegen jezelf en al die techneuten die het zogenaamd zo goed weten daar moet je jezelf is uitnodigen met je eigen muziek en je volume en dan weet ik 1 ding zeker dat zij ook hun beperkingen hebben.
Perfectie bestaat niet in deze hobby, gekte en gekmaken wel. ;)
Hoevaak lees ik in de verkoopsectie......oh geweldige versterker of boxen heb ik ook gehad........uuh gehad waren ze plotseling niet meer goed?
Je hebt een goede basis, je hebt alles uitgeprobeerd in het redelijke en hier moet je het gewoon mee doen.
Nogmaals wil je echt knallen koptelefoon op dan verdwijnen alle beperkingen welke je nu ervaart door je configuratie.

Wel een mooie draaitafel!

AbZ

Tuurlijk, 't is allemaal insectencopuleren.  Gezonde mensen komen hier niet eens  :smile:

garmtz


Citaat van: alexander2 op januari 26, 2014, 14:35:10
Man geniet van je meuk en je gezin koop een koptelefoon laat je toch niet gek maken door infantiele uitspraken zoals plafond isolatie en meer van die onzin.
Geniet je hebt een kapitaal uitgegeven aan apparatuur en wat heeft het gebracht?
Wees nu is eerlijk tegen jezelf en al die techneuten die het zogenaamd zo goed weten daar moet je jezelf is uitnodigen met je eigen muziek en je volume en dan weet ik 1 ding zeker dat zij ook hun beperkingen hebben.
Perfectie bestaat niet in deze hobby, gekte en gekmaken wel. ;)
Hoevaak lees ik in de verkoopsectie......oh geweldige versterker of boxen heb ik ook gehad........uuh gehad waren ze plotseling niet meer goed?
Je hebt een goede basis, je hebt alles uitgeprobeerd in het redelijke en hier moet je het gewoon mee doen.
Nogmaals wil je echt knallen koptelefoon op dan verdwijnen alle beperkingen welke je nu ervaart door je configuratie.

Wel een mooie draaitafel!

Precies hierin ligt mijn terughoudendheid in dit topic... En inderdaad mooie draaitafel... :)

chansig

Er zijn een paar zekerheidjes op dit forum en een daarvan is dat Joris om de zoveel maanden aan de slag gaat om zijn set om te gooien.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op januari 26, 2014, 14:44:08
Er zijn een paar zekerheidjes op dit forum en een daarvan is dat Joris om de zoveel maanden aan de slag gaat om zijn set om te gooien.

Gr Hans

Ja Hans als je alleen maar cynisch kunt zijn....

chansig

Heeft weinig met cynisme te maken hoor. En ik heb ook al 2 tips gegeven. Maar als je alleen maar wilt lezen wat je wilt lezen...

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Helaas is het waar Joris......

Zolang jij geen rust in je kop kan krijgen blijft dit een actief topic. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Ik zou weleens, om het uit te sluiten, een versterker willen proberen die een stuk minder vermogen heeft.. Ben benieuwd of het vermogen nu echt zo belangrijk is.
Maar ja, ken weinig tot geen mensen die even hun versterker uitlenen.

chansig

En wat wil je uitsluiten ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#684
Citaat van: chansig op januari 26, 2014, 14:57:02
En wat wil je uitsluiten ?

Gr Hans

Of mijn jbl's veel vermogen hebben, oftewel ben ik, als ik de JBL's behoudt, gebonden aan een versterker die veel vermogen levert.

chansig

En dan wil je een versterker proberen met minder vermogen...logisch ????

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#686
Citaat van: chansig op januari 26, 2014, 14:59:40
En dan wil je een versterker proberen met minder vermogen...logisch ????

Gr Hans

Wat is er niet aan te snappen?

Stel mijn jbl's komen ook tot leven met een versterker die zeg 100 watt (8ohm) per kanaal levert dan hoef ik me niet alleen te richten op een versterker a la Luxman met 200 watt per kanaal.

frank2

#687
Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 14:55:05
Ik zou weleens, om het uit te sluiten, een versterker willen proberen die een stuk minder vermogen heeft.. Ben benieuwd of het vermogen nu echt zo belangrijk is.
Maar ja, ken weinig tot geen mensen die even hun versterker uitlenen.

Dit is echt de omgekeerde wereld. Complete onzin Joris. Als je een versterker van 1000W zacht zet heb je weinig vermogen. Jij hebt slechts 1 probleem, je wilt loeihard draaien in een kleine huiskamer....  Ik ken slechts 1 speaker die echt compleet goed blijft klinken en die in jouw huiskamer zeker zal voldoen. De adam artist. Maar er zullen er vast meer zijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

#688
Citaat van: frank2 op januari 26, 2014, 15:04:03
Dit is echt de omgekeerde wereld. Complete onzin Joris. Als je een versterker van 1000W zacht zet heb je weinig vermogen. Jij hebt slechts 1 probleem, je wilt loeihard draaien in een kleine huiskamer....  Ik ken slechts 1 speaker die echt compleet goed blijft klinken en die in jouw huiskamer zeker zal voldoen. De adam artist. Maar er zullen er vast meer zijn.


Ik vroeg me dat af, nav onderstaande

Citaat van: rovinggecko op januari 26, 2014, 10:53:16
Ze lijken ook nogal hongerig, 300 watt is aanbevolen als je op oorlogssterkte wilt draaien. Zou het kunnen dat je Luxman te kort komt als je het gas open draait? Kan je het verlies in mid ook mono horen? Dan zou je wellicht je luxman eens kunnen bruggen en uitproberen.
Een sub kan ook wel helpen in dat geval door een stuk van de sap voor z'n rekening te nemen dan.

Ik lees namelijk verschillende verhalen over vermogen, de een vind het belangrijk, de ander niet, die zegt dat een grote trafo weer belangrijk is, etc

Staaled

50 % van de weergave is akoestiek, 40 % luidsprekers en 10 % de elektronica.

Kans van slagen op dit vlak met een andere amp is nihil.  :)

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Deleted Member 2

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 15:02:11
Wat is er niet aan te snappen?

Stel mijn jbl's komen ook tot leven met een versterker die zeg 100 watt (8ohm) per kanaal levert dan hoef ik me niet alleen te richten op een versterker a la Luxman met 200 watt per kanaal.

Ik denk dat je het woordje "nodig" had willen schrijven.

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 14:58:47
Of mijn jbl's veel vermogen NODIG hebben, oftewel ben ik, als ik de JBL's behoudt, gebonden aan een versterker die veel vermogen levert.

Joris1971

Citaat van: Onder013 op januari 26, 2014, 15:07:48
Ik denk dat je het woordje "nodig" had willen schrijven.

Dat klopt.

chansig

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 15:02:11
Wat is er niet aan te snappen?

Stel mijn jbl's komen ook tot leven met een versterker die zeg 100 watt (8ohm) per kanaal levert dan hoef ik me niet alleen te richten op een versterker a la Luxman met 200 watt per kanaal.

Och je...ik heb je beginvraag nog even gelezen. Je wilt gewoon even experimenteren. Wat doet vermogen nu op je speakers ? En iedereen maar denken dat je niet tevreden bent... :D

Gewoon een oproep plaatsen of iemand met een versterker van 50 watt kan langskomen. Sorry ik werd ook even meegesleept door de reacties. Maar je wilt helemaal niets anders.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op januari 26, 2014, 15:11:28
Och je...ik heb je beginvraag nog even gelezen. Je wilt gewoon even experimenteren. Wat doet vermogen nu op je speakers ? En iedereen maar denken dat je niet tevreden bent... :D

Gewoon een oproep plaatsen of iemand met een versterker van 50 watt kan langskomen. Sorry ik werd ook even meegesleept door de reacties. Maar je wilt helemaal niets anders.

Gr Hans

Hans man waarom kun jij toch vaak zo cynisch reageren.

dre73

Ik mag Hans ook niet,maar ik denk dat je er in dit geval een beetje om vraagt. :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

chansig

Nou ja....dat is wat jezelf toch post (paar pagina's terug) dat je benieuwd bent naar wat een versterker met minder vermogen doet op je speakers.

Maar zak er verder maar in...het ligt toch altijd aan de ander.

Ik vermaak me verder wel door gewoon te blijven lezen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

alexander2

Citaat van: frank2 op januari 26, 2014, 15:04:03
Dit is echt de omgekeerde wereld. Complete onzin Joris. Als je een versterker van 1000W zacht zet heb je weinig vermogen. Jij hebt slechts 1 probleem, je wilt loeihard draaien in een kleine huiskamer....  Ik ken slechts 1 speaker die echt compleet goed blijft klinken en die in jouw huiskamer zeker zal voldoen. De adam artist. Maar er zullen er vast meer zijn.

Dat is niet helemaal waar Frank je kan met een versterke die een gering vermogen heeft zeer goede resultaten halen maar dan moet het allemaal kloppen zijn, kabels,speakers ( plaatsing ) en versterker.
Maar....wat echt bepalend is het volume en de muziekkeuze. ( mijn persoonlijke mening! )

Ik heb bij echte audiofielen de meest verwerpelijke oplossingen gezien denk aan stands met wieltjes ed. of een zitbank met wieltjes, verschuifbare wanden etc. om de sweetspot zodanig te perfectioneren zodat er geen hinderlijke reflecties waren.
Allemaal leuk en aardig maar ik dacht dat ik in het gekkenhuis terecht was gekomen want er werd niet meer geluisterd naar muziek maar naar de installatie en vooral de fouten....????

Joris heeft een knusse woonkamer en zal geen concessies doen en terecht want het is een huiskamer en geen aparte luisterrruimte.


Het kan natuurlijk nooit kwaad om dit uit te testen ik zou een Sugden overwegen en mega turbo bak om dit voor eens en voor altijd uit te sluiten.

Of en dat heb ik al eerder gezegd afgezien van de koptelefoon een goede sub kan ook het gevoel van dynamiek enorm verbeteren.


chansig

Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

Elke versterker zal iets anders klinken, de een wat helderder de andere wat warmer. Verder heeft het aantal watts weinig tot geen waarde, of een versterker stabiel is bij laagohmige speakers e.d. is belangrijker. Een luxmann is wat aan de warme kant en kan best veel aan. Het heeft vlgs mij weinig zin om er een andere versterker aan te zetten. Ja de versterker die je eerst had de plinius kan ook veel aan. En klinkt ook anders dan een Luxman. Je krijgt door een andere versterker slechts een nuance verschil, zoals net vermeld.

Behalve als je met zware jongens komt als Krell e.d. Bij die jongens is alles zwaar overbemeten maar daardoor wordt het geluid grootser, maar ook met meer bas e.d. krijg je daar weer problemen mee.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren