Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 18 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Citaat van: Jumping Jack op januari 26, 2014, 08:08:30
Ik heb het al eens gezegd: koop een mooie hoofdtelefoon. En voor de rest een set die past in jouw ruimte...

Normaal ben ik nooit zo vd hoofdtelefoons, ik heb een Senheiser RS-180 op onze TV aangesloten zodat ik series kan kijken en mijn vrouw een boek kan lezen.
Toch went het wel snel
En ik kan mij in jouw bovenstaande mening ook wel vinden

Citaat van: Dynky op januari 26, 2014, 08:17:27
je komt imo stilaan tot de kern vd zaak.
je somt het nu erg duidelijk op, maar ik heb nooit echt de indruk gehad dat je je ook echt naar deze gegeven situatie kan/wil schikken.

zolang dat niet het geval is blijf je imo aanmodderen, veel negatieve energie in de hobby steken en zal je nooit tevredenheid met deze of eender welke andere setup krijgen.
just my 2 cents  ;)

Heb je helemaal gelijk in.. het erin willen schikken is voor mij de lastigste.

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2014, 08:19:33
Joris, je lijkt nu heel goed te weten wat jij wil, maar ook wat de beperkingen zijn van de luisterruimte. Ga eens met die gegevens op pad en laat je bij een aantal winkels waarbij jij een goed gevoel hebt/krijgt, voorlichten, adviseren. Wie weet wat dat gaat opleveren? Het mooiste zou zijn dat jij vervolgens een aantal setjes thuis kan uitproberen.

Ik denk namelijk dat jij er zelf nooit helemaal uit gaat komen; aankopen die tot teleurstellingen blijven leiden  :-\.

^^

Joris1971

Onze woonkamer, met zijn beperkingen

Joris1971

nog een paar

Joris1971

en de laatste

chansig

Succes Joris. Meer kan ik er niet van maken.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

snicky

#630
Zou het mogelijk zijn om je bank aan de andere kant van de tafel te plaatsen?

Tv en/of alleen de boxen naast  het schilderij.

Zou dat een oplossing bieden?
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

Joris1971

Citaat van: snicky op januari 26, 2014, 09:42:48
Zou het mogelijk zijn om je bank aan de andere kant van de tafel te plaatsen?

Tv op de plek van het schilderij boxen links en rechts.

Zou in deze situatie toch wel ideaal zijn?

Nee niet echt een mogelijkheid, dan staat de bank niet tegen een muur aan.Buiten dat zit ik met mijn kabel aansluiting die daar nu zit en dat meubel (onder de tv) is speciaal op maat gemaakt..

snicky


Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 09:46:31
Nee niet echt een mogelijkheid, dan staat de bank niet tegen een muur aan.Buiten dat zit ik met mijn kabel aansluiting die daar nu zit en dat meubel (onder de tv) is speciaal op maat gemaakt..

Hmm oké jammer!
Marantz Cinema 40 / B&W M-1 / B&W ASW CDM

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

twani

#634
Ik zeg 2.1 ;).  A la Bas Akkerman oid.....

Xander32

Citaat van: twani op januari 26, 2014, 10:12:29
Ik zeg 2.1 ;).  A la Bas Akkerman oid.....
Yep, een paar fraaie monitoren met een potente en goed inregelbare sub.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op januari 26, 2014, 10:28:54
Yep, een paar fraaie monitoren met een potente en goed inregelbare sub.
Óók yep.

Een paar compacte (om het probleem links in de hoek zoveel als mogelijk te elimineren)maar goede monitoren met een knappe sub .

Helemaal eens dus.

rovinggecko

Vroeg me af of het alleen aan de plaatsing ligt of dat er nog optimalisatie mogelijk is op deze plek.
Heb je ze ook andersom geprobeerd (in spiegelbeeld). Keek even in de handleiding http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/L112om.pdf en zag dat afhankelijk van de afstand je ze om zou moeten wisselen.
Je kan het hoog en mid ook afregelen, dus daar is wellicht ook nog wat winst te halen.

Vwb een subwoofer, zou kunnen dat dit helpt (bij mijn 2 weg monitors scheelt het de wereld), maar volgens mij is dit een echte 3-weg. Met bass en mid gescheiden. In bv de SHL5 is de bass\mid samen met een tweeter en supertweeter. Zou dus verwachten dat een subwoofer je L112 woofer gaat ontlasten, maar niet het mid en daar zat het probleem.

Ze lijken ook nogal hongerig, 300 watt is aanbevolen als je op oorlogssterkte wilt draaien. Zou het kunnen dat je Luxman te kort komt als je het gas open draait? Kan je het verlies in mid ook mono horen? Dan zou je wellicht je luxman eens kunnen bruggen en uitproberen.
Een sub kan ook wel helpen in dat geval door een stuk van de sap voor z'n rekening te nemen dan.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer


cardas49

Even los van de hobby uitdagingen: mooie, klassieke, stijlvolle inrichting hebben jullie in de huiskamer. Daar kan ook van genoten worden.

Wat betreft de hobby uitdagingen, nuff's been said, zitten goeie tips bij.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR11
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman Edition XS | Showcase: Classé powered setup

Joris1971

#640
Citaat van: rovinggecko op januari 26, 2014, 10:53:16
Vroeg me af of het alleen aan de plaatsing ligt of dat er nog optimalisatie mogelijk is op deze plek.
Heb je ze ook andersom geprobeerd (in spiegelbeeld). Keek even in de handleiding http://www.jbl.com/resources/Brands/jbl/Products/ProductRelatedDocuments/en-US/OwnersManual/L112om.pdf en zag dat afhankelijk van de afstand je ze om zou moeten wisselen.
Je kan het hoog en mid ook afregelen, dus daar is wellicht ook nog wat winst te halen.

Vwb een subwoofer, zou kunnen dat dit helpt (bij mijn 2 weg monitors scheelt het de wereld), maar volgens mij is dit een echte 3-weg. Met bass en mid gescheiden. In bv de SHL5 is de bass\mid samen met een tweeter en supertweeter. Zou dus verwachten dat een subwoofer je L112 woofer gaat ontlasten, maar niet het mid en daar zat het probleem.

Ze lijken ook nogal hongerig, 300 watt is aanbevolen als je op oorlogssterkte wilt draaien. Zou het kunnen dat je Luxman te kort komt als je het gas open draait? Kan je het verlies in mid ook mono horen? Dan zou je wellicht je luxman eens kunnen bruggen en uitproberen.
Een sub kan ook wel helpen in dat geval door een stuk van de sap voor z'n rekening te nemen dan.

Ze staan al in spiegelbeeld zoals de pdf zegt, dat heb ik recentelijk gedaan.
De mids en highs kun je per luidspreker instellen, de mids heb ik op -1 gezet.
Als ik dit teveel terugzet wordt het geluidsbeeld te donker.

Het is niet dat ik dan op volle oorloggsterkte draai, maar zo rondee 85-90db.
200 watt (8ohm) zou toch ruim voldoende moeten zijn...

Joris1971

#641
Om een voorbeeld te geven, als ik nu als test track het Nummer Here I go again van whitesnake luister (ja dat is even om te testen, niet mijn all time favorite) dan zit er in het begin zo een Hammond achtig orgel in, als ik dat nummer draai op 85db, dan klinkt dat orgel niet echt prettig.

AbZ

Lijkt me een fijn huis, mooie inrichting ook (al zou ik het zelf heel anders doen). 
Wel lastig voor de speakers:  je zit eerder aan de grenzen vd ruimte, dan aan de grenzen van je budget.
Het betere is dan de vijand van het goede.  Dus wat Dynky zegt...


Joris1971

Citaat van: AbZ op januari 26, 2014, 11:10:18
Lijkt me een fijn huis, mooie inrichting ook (al zou ik het zelf heel anders doen). 

Brand maar los met je inrichting ideeen.

Grt joris

Robiwan

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 09:46:31
Nee niet echt een mogelijkheid, dan staat de bank niet tegen een muur aan.Buiten dat zit ik met mijn kabel aansluiting die daar nu zit en dat meubel (onder de tv) is speciaal op maat gemaakt..

hoi,

zul je waarschijnlijk al eens gedaan hebben maar de grote zitbank naar de andere kant en je speakers opstellen aan de lange wand?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Joris1971

#645
Citaat van: LPlover op januari 26, 2014, 11:16:24
hoi,

zul je waarschijnlijk al eens gedaan hebben maar de grote zitbank naar de andere kant en je speakers opstellen aan de lange wand?

Ik vind het geen zicht als de bank midden in de kamer staat, het belemmert de doorloop en buiten dat moet dan de tv ook naar die kant.,.

AbZ

#646
Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 11:11:40
Brand maar los met je inrichting ideeen.
Nou daar heb ik niet 123 een pasklaar antwoord op.  (Wat ik anders zou doen bedoelde ik ook qua stijl, maar dat doet er niet toe.)  Qua opstelling is er misschien ook nog meer uit te halen, al zal het altijd een compromis blijven in een gezinswoonkamer.  Als je daar ideeen over wil horen is een schets vd plattegrond handiger denk ik.  Dan barst men hier vast weer helemaal los :)

John Wx

Ik vind het mooi zou zo prima kunnen luisteren en deze prettige omgeving  :headbanging:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Joris1971

#648
Citaat van: John Wx op januari 26, 2014, 11:24:31
Ik vind het mooi zou zo prima kunnen luisteren en deze prettige omgeving  :headbanging:

Op zacht niveau, lees 60-64db, klinkt het ook geweldig!
Maar bij hoger niveau gaat de mid unit teveel opspelen tesamen met de akoestiek.

AbZ

#649
In je huidige opstelling zou ik iig meer toe-in willen hebben denk ik.  Misschien zelfs een stuk voor de luisterplek laten kruisen.  (Visueel zou dit imo lekkerder zijn met speakers die minder rechthoekig zijn.)