Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 19 gasten bekijken dit topic.

Mitch--

Citaat van: Dynky op januari 25, 2014, 10:25:42
in de eerste plaats als een amp die zeer warm zal worden en dus niet in een kastje kan (ook niet met open deurtjes bij het spelen ;))
dat heeft trouwens niets met je sporadische luistervolumes te maken, want een echte klasse A wordt ook zo warm als hij bij wijze van spreken niet speelt maar enkel maar aan staat.

verder durf ik er geen te absolute uitspraken over doen, maar 'k voorzie eigenlijk geen problemen met "maar" 50W.  (fwiw : denk er zelf ook al een tijd over om eens een setje Aleph Pass oid te kopen)

zorg wel dat je hem minstens op proef kan beluisteren in je eigen set (en op jouw volumes ;D), om er zeker van te zijn dat hij je JBL's idd ook echt van het nodige sap kan voorzien.

ben je aan het kijken naar een solid state of iets met buizen?

dat is wel een tricky point ja, 50 watt pure klasse a kan je een eitje op bakken
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Joris1971

Ok, klasse A moet ik maar vergeten...

chansig

Ik denk dat je Luxman prima voldoet een optie zou zijn om hem even bij Jerry te brengen en hem de vrije hand te geven. Dan krijg je in mijn ervaring een beter klinkende versterker terug.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

#603
Misschien een wat domme vraag, maar als je een gesloten luidspreker hebt, is dan de plaatsing tov de achterwand dan nog belangrijk? Oftewel maakt het dan uit of de luidspreker 30 of 90 cm vd achterwand (muur) vandaan staat...

Linx

Citaat van: chansig op januari 25, 2014, 10:35:03
Ik denk dat je Luxman prima voldoet een optie zou zijn om hem even bij Jerry te brengen en hem de vrije hand te geven. Dan krijg je in mijn ervaring een beter klinkende versterker terug.

Gr Hans

Dit zal vast wele enige verbetering opleveren, alleen staat dit imo nog steeds niet in verhouding tot de VPI en Jasmine die hierop aangesloten gaat worden. Je zou ook eens naar klasse D kunnen kijken zoals bijv. WyredforSound, Calyx, Bel Canto en andere merken, laag enenrgie verbruik/.geen warmte ontwikkeling en voldoende vermogen. 

Joris1971

Heb lyngdorf gehad, beviel mij wel goed.

Heb je met klasse D minder vermogen nodig dan met klasse AB?

AbZ

#606
Citaat van: Joris1971 op januari 25, 2014, 10:48:15
Misschien een wat domme vraag, maar als je een gesloten luidspreker hebt, is dan de plaatsing tov de achterwand dan nog belangrijk? Oftewel maakt het dan uit of de luidspreker 30 of 90 cm vd achterwand (muur) vandaan staat...
Ja dat kan tot 6dB verschil maken in het laag omdat ze feitelijk maar een halve ruimte hoeven te bedienen,
nog maar afgezien van eventuele akoestische issues.

Die Lyngdorf is idd top (heb 'm ook gehad) en klasse D verbruikt minder stroom dan A/B
maar er zijn tegenwoordig een heleboel goeie opties (Linx noemde al eea).

martin778

#607
Nee, afblijven van klasse D en JBL's  :-X Gaat niet matchen....tenzij je een flink kleurende voortrap ervoor hangt.

Klasse A moet je idd vergeten als de versterker in een kast moet staan  :D

Deleted Member 2


AbZ

#609
Citaat van: Onder013 op januari 25, 2014, 11:32:00
Bij Bol.com gewerkt?  ;D
Altijd leuk als mensen een geintje gaan uitleggen. Nog leuker als ze niet doorhadden dat het een geintje was.  Voor jou had er blijkbaar een knipoog bij gemoeten.  Heerlijk zo'n forum soms  :D

Citaat van: martin778 op januari 25, 2014, 11:29:17
Nee, afblijven van klasse D en JBL's  :-X Gaat niet matchen....tenzij je een flink kleurende voortrap ervoor hangt.
Niets mis met klasse D, dus dan is wel duidelijk waar het probleem zit ;)

Deleted Member 2

Citaat van: AbZ op januari 25, 2014, 11:34:10
Altijd leuk als mensen een geintje gaan uitleggen. Nog leuker als ze niet doorhadden dat het een geintje was.  Voor jou had er blijkbaar een knipoog bij gemoeten.

Ik ben helemaal niet gewend dat je geintjes maakt.

martin778

De JBL's hebben een eigen karakter waar de mids flink naar voren komen en dat is het probleem (voor Joris dan ;) ).

Ach ja, met zo'n draaitafel zou je eigenlijk weer naar high end segment moeten.....dikke Thiels, Tannoys enz.  :nopompom:

AbZ

Citaat van: Onder013 op januari 25, 2014, 11:36:29
Ik ben helemaal niet gewend dat je geintjes maakt.
Da's ook een hele goeie   :dozingoff:

AbZ

Citaat van: martin778 op januari 25, 2014, 11:40:29
De JBL's hebben een eigen karakter waar de mids flink naar voren komen en dat is het probleem (voor Joris dan ;) ).

Ach ja, met zo'n draaitafel zou je eigenlijk weer naar high end segment moeten.....dikke Thiels, Tannoys enz.  :nopompom:
Tannoys, lijkt me een goed plan  :pompom:

martin778

Ik heb zo'n gevoel dat Joris uiteindelijk weer terug komt bij zijn oude set  (en leert dat downgraden gewoon niet kan) ::)

dre73

Het gaat al weer die kant op in ieder geval. :D

Die speakers komen er toch wel,ik scha tin de d900. :angel:
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

#616
Citaat van: martin778 op januari 25, 2014, 11:40:29
De JBL's hebben een eigen karakter waar de mids flink naar voren komen en dat is het probleem (voor Joris dan ;) ).


Gisteren ervoor gaan zitten (vrouw werken) en even goed wat muziek gedraaid, het pijn punt ligt bij de JBL's, wat mij vooral stoort is dat bij wat luider volume de mids erg schel gaan worden.
Of dat nu door de match JBL<>Luxman veroorzaakt wordt? Maar lijkt mij sterk, miz is het gewoon het JBL geluid dat ik niet kan waarderen (op hoger volume)
Op zachter volume klinkt het helemaal prima maar ik wil geen beperking hebben hierin.

Hele grote joekels als de tannoy D900 of D700 gaan het zoiezo NIET worden.
Liefst monitoren a la JBL, maar dan zonder dat felle mid.

frank2

#617
Luxmann zijn redelijk warme versterkers. Als de mids bij hoger volume schel worden, kan dat liggen aan de speaker, de bedrading of de set. In jouw geval blijf je zitten met de plaatsing en de redelijk kleine kamer.

Wat als je per se toch andere speakers wilt je zou kunnen doen is eens luisteren naar de aktieve speakers van het merk adam. Dat zijn monitoren die ik heb gehoord, artists 5, 800 euro totaal, met een flink volwassen geluid en ze kunnen echt hard zonder enige vervorming.
Sonority audio verkoopt ze.
Ik heb ze gehoord bij mijn Almelose dealer thuis, en het klonk echt niet verkeerd. Je hebt alleen een VV nodig en klaar.
Zijn speakers die krachtig zijn, vol van geluid, maar tevens open en gedetailleerd.

Zijn ook passief verkrijgbaar, dus zonder versterker in de speaker
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Het liefste zou ik de JBL's laten modificeren, voor mij part met een andere mid unit erin en een filter aanpassing.

frank2

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 07:30:11
Het liefste zou ik de JBL's laten modificeren, voor mij part met een andere mid unit erin en een filter aanpassing.

Dat zijn de speakers niet waard, kost teveel met een onzekere uitkomst. Want wie zegt dat ze dan wel goed klinken? Klank is altijd persoonlijk, dat kan niemand voor je bepalen, dus ook een andere mid driver erin....

Zou ik dus niet doen.....  modificeren kost altijd geld wat je nooit terug krijgt bij verkoop.

Luisteren naar speakers in een kleinere ruimte, bepalen en thuis luisteren voor aankoop....

Maar je kon wel eens verbaasd zijn over de Adams. Ik was het wel, en ben niet zo gauw verbaasd.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

#620
Op bepaalde momenten (zoals deze) krijg ik echt de pest aan deze hobby!

Wij wonen in een heel fijn huis, jaren 30 met het kenmerkende glas in lood, paneeldeuren, erker etc... allemaal erg mooi en zeer tevreden mee.
Het nadeel van zo een jaren 30 woning is de betrekkelijk kleine woonkamer (we hebben een voorkamer waar de eettafel in staat) en de achterkamer (bankstel, tv, salontafel, stereo). We hebben al een keer de tafel in de achterkamer gezet zodat we vd voorkamer een muziekluister ruimte zouden kunnen maken maar dit was geen succes.
Dus ik heb met deze ruimte (achterkamer) te dealen... en ja een woonkamer is een woonkamer en geen studio die volledig qua akoestiek is aan te pakken en waar geen luidsprekers kunnen staan die een meter uit de muur moeten. Het is een gezellig huis met 2 schatten van kinderen waar feitelijk geen plaats is voor enorme luidsprekers.
Daar kan ik van blijven balen (wat ik ook weleens doe) maar daar schiet ik geen ene moer mee op.

Wat is dan de oplossing? Tja heel erg simpel gezegd, een set die bij onze woonkamer past... de pest is dat mijn wensenpakket niet aansluit bij zo een set, nee Joris wil hard kunnen draaien, diepe bassen voelen en het moet er ook nog eens mooi uitzien (lees in ons interieur passen, ook belangrijk iets mbt mijn vrouw).
Dan vraag ik mij terdegen af of dit wel gaat lukken, kan ik mezelf de rust in mijn hoofd geven dat ik een kleine set kan waarderen maar vooral accepteren zonder dat hier na korte tijd weer de drang komt om e.e.a. te veranderen?

Jumping Jack

Ik heb het al eens gezegd: koop een mooie hoofdtelefoon. En voor de rest een set die past in jouw ruimte...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 08:01:07
... de pest is dat mijn wensenpakket niet aansluit bij zo een set

Citaat van: Joris1971 op januari 26, 2014, 08:01:07
kan ik mezelf de rust in mijn hoofd geven dat ik een kleine set kan waarderen maar vooral accepteren zonder dat hier na korte tijd weer de drang komt om e.e.a. te veranderen?

je komt imo stilaan tot de kern vd zaak.
je somt het nu erg duidelijk op, maar ik heb nooit echt de indruk gehad dat je je ook echt naar deze gegeven situatie kan/wil schikken.

zolang dat niet het geval is blijf je imo aanmodderen, veel negatieve energie in de hobby steken en zal je nooit tevredenheid met deze of eender welke andere setup krijgen.
just my 2 cents  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Xander32

Joris, je lijkt nu heel goed te weten wat jij wil, maar ook wat de beperkingen zijn van de luisterruimte. Ga eens met die gegevens op pad en laat je bij een aantal winkels waarbij jij een goed gevoel hebt/krijgt, voorlichten, adviseren. Wie weet wat dat gaat opleveren? Het mooiste zou zijn dat jij vervolgens een aantal setjes thuis kan uitproberen.

Ik denk namelijk dat jij er zelf nooit helemaal uit gaat komen; aankopen die tot teleurstellingen blijven leiden  :-\.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Dynky op januari 26, 2014, 08:17:27
je komt imo stilaan tot de kern vd zaak.
je somt het nu erg duidelijk op, maar ik heb nooit echt de indruk gehad dat je je ook echt naar deze gegeven situatie kan/wil schikken.

zolang dat niet het geval is blijf je imo aanmodderen, veel negatieve energie in de hobby steken en zal je nooit tevredenheid met deze of eender welke andere setup krijgen.
just my 2 cents  ;)

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT