Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 21 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

#475
Citaat van: chansig op december 31, 2013, 13:57:18
Nice...maar je bent weer op zoek naar wat anders ?

Gr Hans

Ja andere compactere versterker, de luxman past net in het kastje maar de deurtjes kunnen net niet dicht, nu onze zoon bram flink aan het kruipen is en overal met zijn knuistjes aan zit..... Is dit niet de ideale setting.

Ik zit te denken aan Naim of Electrocompaniet.

BuSpu


Joris1971

Heb een mooie electrocompaniet gezien op mp de ECI-2
Verder van naim zijn er veel types, zoals de olive, de NAC, De nait..heb geen idee welke beter zou zijn...

Joris1971

#478
Citaat van: BuSpu op januari  1, 2014, 17:48:32
Haakje op de deurtjes?

Al naar gekeken, maar niet echt een handige oplossing, de eindversterker is erg diep en steektt een paar cm uit , een groot gat maken aan de achterzijde is in dit antieke kastje ook geen optie.

Joris1971

Of de yamaha A-S1000 die op het forum te koop staat...

frank2

Joris wees eens 1x verstandig, zorg ervoor dat je eerst naar een versterker gaat luisteren voor aankoop. En kijk dan ook of hij in het kastje past. (Al zou ik zelf er gewoon een ander kastje neerzetten is wel voordeliger)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Even een ander kastje wegzetten gaat niet zomaar, aan deze kast zijn we ook gehecht.

BJF

Citaat van: Joris1971 op januari  1, 2014, 17:37:40
Ja andere compactere versterker, de luxman past net in het kastje maar de deurtjes kunnen net niet dicht, nu onze zoon bram flink aan het kruipen is en overal met zijn knuistjes aan zit..... Is dit niet de ideale setting.

Ik zit te denken aan Naim of Electrocompaniet.
Bram is zo te zien al heel jong bezig met audio!
Dat belooft wat  ;D
NAD M10 V2
Elac FS247

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Joris1971


Xander32

Ben benieuwd hoelang de komende ex-versterker blijft staan in huize Joris.
Misschien leuk om een poll op te zetten :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Xander32

#487
Citaat van: Nahpets op januari  1, 2014, 19:43:28
Je hoeft niet te reageren.
Klopt, maar een andere keuze gemaakt welke ik niet meer kan terug draaien.


Ik begrijp Joris op dit moment wel, dat is het hem niet, maar het zit hem m.i. bij Joris ook in de woorden "op dit moment" ... Joris wekt steevast de indruk impulsief te kopen, onvoldoende vooruit te denken ... Hij koopt iets, neemt het in gebruik en na enkele maanden blijkt het steevast weer niet te passen in zijn " huidige situatie" ... Dat ondanks de vele goede adviezen van mede forumleden.

Maar het is een volwassen vent en zijn eigen geld. Daar heb ik mij idd. niet mee te bemoeien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

#488
Niet erg hoor Xander

Het punt is, als je tweedehands koopt bij een particulier, dan kun je wel bij iemand anders thuis gaan luisteren maar bij die persoon thuis klinkt het toch weer anders dan bij mij thuis.
Er zijn weinig tot geen mensen die de moeite nemen hun versterker mee naar mij thuis te nemen, mij een paar uur te laten luisteren.. Vooral het feit dat als ik zeg van, Nee het is niet wat ik zoek, dat ze dan voor niks gekomen zijn. Zelf zou ik dat ook niet doen.

Mbt de luxman set, wel opgemeten van te voren, alleen geen rekening gehouden met de luidspreker terminals...

Dirk

Citaat van: Joris1971 op januari  1, 2014, 19:56:13
Het punt is, als je tweedehands koopt bij een particulier, dan kun je wel bij iemand anders thuis gaan luisteren maar bij die persoon thuis klinkt het toch weer anders dan bij mij thuis.
Er zijn weinig tot geen mensen die de moeite nemen hun versterker mee naar mij thuis te nemen, mij een paar uur te laten luisteren.. Vooral het feit dat als ik zeg van, Nee het is niet wat ik zoek, dat ze dan voor niks gekomen zijn. Zelf zou ik dat ook niet doen.

Je kan ze natuurlijk wel voorstellen om bvb 48u bedenktijd te hebben, dwz je betaalt de volledige afgesproken prijs, maar hebt een "retourrecht" wat 48u geldt, waarbij je in dat geval ook netjes het volledige aankoopbedrag terugkrijgt, no questions asked
Zo hoeft de verkoper er niets extra voor te doen (jij haalt en brengt eventueel ook zelf terug), maar kan je toch in je eigen set en omgeving beoordelen of het wat voor je is.

btw ; die Sugden zou ik ook niet in een afgesloten kast plaatsen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Marino

Zelf zou ik een Sugden of een Electrocompaniet niet in een dichte kast zetten of de kast moet tijdens het spelen open gezet worden. De Electrocompaniet zou ook weer een flink aantal jaar mee kunnen als je die in Den haag bedoelt.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720 / Chord Mojo
Versterking: Yamaha CA-810
Luidsprekers: IMF CM2

Joris1971

#491
Citaat van: Marino op januari  1, 2014, 20:11:12
Zelf zou ik een Sugden of een Electrocompaniet niet in een dichte kast zetten of de kast moet tijdens het spelen open gezet worden. De Electrocompaniet zou ook weer een flink aantal jaar mee kunnen als je die in Den haag bedoelt.

De kast staat inderdaad open als ik muziek draai.
En ja, het is die uit den Haag.

Marino

Tja een mooie versterker maar dan komt het 'hoe klinkt het thuis' en dat blijft een risico.
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720 / Chord Mojo
Versterking: Yamaha CA-810
Luidsprekers: IMF CM2

Joris1971

#493
En over een paar dagen een mooie dac in huis.

April Music Stello DA100





twani


Joris1971

Citaat van: twani op januari  1, 2014, 21:42:14
:nopompom: :blink: :crazy: :dontgetit:

Wat is er mis met een dac?
De blue sound node wordt hier aan gehangen.

Faxe

Ben benieuwd wat de resultaten zijn van deze DAC met de bluesound node. Waarom de keuze voor deze DAC?
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus met Forester F2 voeding | Degritter

twani

 :inlove
Citaat van: Joris1971 op januari  1, 2014, 21:44:56
Wat is er mis met een dac?
De blue sound node wordt hier aan gehangen.
Ah oké, snap ik ;)

Linx

Citaat van: Faxe op januari  1, 2014, 21:47:50
Ben benieuwd wat de resultaten zijn van deze DAC met de bluesound node. Waarom de keuze voor deze DAC?

Omdat ie door iemand te koop werd aangeboden en bij Joris de centjes in zijn zak branden  ;D

Joris1971

Citaat van: Linx op januari  2, 2014, 12:24:54
Omdat ie door iemand te koop werd aangeboden en bij Joris de centjes in zijn zak branden  ;D

nee hoor was een ruil