Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 28 gasten bekijken dit topic.

MechanicalAnimal

Knappe broer die dat in zijn schuur in elkaar mig't  :worship: laat staan op zijn fietsje aflevert  :clapping:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Joris1971

#451
Broer met gouden handen, helaas heb ik dat niet .

Gaat behoorlijk wat tijd in zitten, veel schuur en plamuur werk.

Martin!!!

Die stands zien er keurig uit Joris  :clapping:
mainly British stuff

Martijn M

Ziet er goed uit, Joris! Ik wens jullie veel succes.
Dutch & Dutch

Joris1971

bedankt iedereen voor de reacties  :pompom:

Joris1971

#455
nieuwe foto

Staaled

Netjes.
Ben je tevreden over het resultaat ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Joris1971

Over het algemeen wel, ben er wel achter dat de voorversterker een stuk beter kan.

Staaled

Prima toch.
Er blijft altijd wel iets te wensen over.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

twani

Citaat van: Joris1971 op december  1, 2013, 15:50:08
Over het algemeen wel, ben er wel achter dat de voorversterker een stuk beter kan.
Waarom specifiek díe dan?

Martin!!!

Citaat van: Joris1971 op december  1, 2013, 13:42:14
nieuwe foto

Had je de stand niet liever gelijk gehad aan het 'houtwerk' van je spaeker?
mainly British stuff

Joris1971

Citaat van: Martin!!! op december  2, 2013, 07:19:30
Had je de stand niet liever gelijk gehad aan het 'houtwerk' van je spaeker?

ja dat wel, punt was dat ik de stands al had laten maken voordat ik de luidspreker hier had, ik ben uitgegaan vd maten die op internet stonden, daar stonden op div. sites de maten die ik dus voor de stands heb laten maken.
Nu blijken de maten te zijn vastgesteld op de luidspreker INCLUSIEF het frontdoek, tja ik was uitgegaan vd kastmaat.
Maar goed.. what's done is done.

sultankat

Je zou ook het "teveel" aan de achterzijde kunnen houden en de speakers vooraan op de standrand plaatsen. Heb je meteen ook meer afstand tot de achterwand.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971

Citaat van: sultankat op december  2, 2013, 08:57:53
Je zou ook het "teveel" aan de achterzijde kunnen houden en de speakers vooraan op de standrand plaatsen. Heb je meteen ook meer afstand tot de achterwand.

Ach dat scheelt maar 2 cm, ik vind het aan de andere kant wel mooi dat de frontcover (doek) nu niet buiten de stands uitsteekt.

twani

Nu nog een goeie voorversterker erbij en het grote genieten kan beginnen ;)

sultankat

Citaat van: twani op december  2, 2013, 09:30:41
Nu nog een goeie voorversterker erbij en het grote genieten kan beginnen ;)

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

twani

#466
Niet nodig hoor. Een normale vraag verdient een normaal antwoord. Openbaar forum, weet je nog.


Joris stelt op een gegeven moment dat zijn vóórversterker beter kan. Daarop vraag ik waarom hij de juist de vóórversterker verdenkt. Daarop komt geen antwoord, god mag weten waarom.

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

twani

Citaat van: Nahpets op december  2, 2013, 12:15:15
Houdt mij er even buiten........
Excuus voor het ongepast fictief "aanwenden" van uwen almachtigheid  :D

Deleted Member 2

Citaat van: twani op december  2, 2013, 12:03:31
Joris stelt op een gegeven moment dat zijn vóórversterker beter kan. Daarop vraag ik waarom hij de juist de vóórversterker verdenkt. Daarop komt geen antwoord, god mag weten waarom.

Wellicht wil hij je niet storen bij het optuigen van de MacMini? ;)

twani

Citaat van: Onder013 op december  2, 2013, 12:32:58
Wellicht wil hij je niet storen bij het optuigen van de MacMini? ;)
Ik denk vooral dat hij het vervelend vindt om alle ondoorgrondelijke, impulsieve downgrades, die achteraf natuurlijk een serieus slechter geluid opleveren, van uitleg te voorzien.

De vóórversterker is de beperkende factor nú. Ja duhuhhh, als je eerst alles van hoge kwaliteit de deur wijst om deze vervolgens te vervangen door 2e rangs apparatuur voor een fractie van de prijs.
Daar is niets mis mee, maar moet je daarna niet gaan miepen dat je hier en daar tegen de grenzen van bepaalde componenten gaat aanlopen.

Maar goed, ook in een openbaar topic ben je niet tot antwoorden verplicht, zo is het ook weer......

Joris1971

#471
Citaat van: twani op december  2, 2013, 12:45:36
Ik denk vooral dat hij het vervelend vindt om alle ondoorgrondelijke, impulsieve downgrades, die achteraf natuurlijk een serieus slechter geluid opleveren, van uitleg te voorzien.

De vóórversterker is de beperkende factor nú. Ja duhuhhh, als je eerst alles van hoge kwaliteit de deur wijst om deze vervolgens te vervangen door 2e rangs apparatuur voor een fractie van de prijs.
Daar is niets mis mee, maar moet je daarna niet gaan miepen dat je hier en daar tegen de grenzen van bepaalde componenten gaat aanlopen.

Maar goed, ook in een openbaar topic ben je niet tot antwoorden verplicht, zo is het ook weer......

Jouw reactie vind ik nogal bot, ten eerste ben ik tevreden met de huidige setup die jij zo achteloos 2e rangs apparatuur noemt.
Er zit natuurlijk wel verbetering in.. in welke set niet??
Dat jij dit gelijk de term Miepen geeft...

twani

Joris, het kwam voort uit het feit dat ik vroeg waarom je juist de vóórversterker verdacht als zijnde de "beperkende factor".
De klank wordt tenslotte door een groot aantal factoren bepaald, waaronder akoestiek, speakers, kabels, stroom enz enz. Waarom dan de VV? Dat is slecht waarover ik me verbaasde

Je gaf echter geen antwoord, vandaar het doormiepen van mijn kant.......

Joris1971

Zo staat het er nu bij

chansig

Nice...maar je bent weer op zoek naar wat anders ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.