Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 30 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

#325
Citaat van: Raphie op oktober  9, 2013, 16:47:39
Ja, zo'n 40 jaar geleden. Knettergek als je daar "vintage" geld aan uit gaat geven
Dat is kringloop spul van €5,00
Voor €20 met kleingrut doorsolderen maakt het nog niet weer een vintage bak van €1.000. Maar goed er zijn zat malloten die erin trappen
Ik zou zeggen Joris ga naar de lokale kringloop,pik er een op en laat hem voor een paar tientjes reviseren.

Wat een onzin opmerking Raphie.

Dat is waarom ik zolang niets gepost heb hier, je krijgt toch altijd een trap na wat je ook doet.

sultankat

Citaat van: Joris1971 op oktober  9, 2013, 17:14:20
Wat een onzin opmerking Raphie.

Dat is waarom ik zolang niets gepost heb hier, je krijgt toch altijd een trap na wat je ook doet.

Ligt eraan WIE er reageert
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

Ok maar hoe zat het nou met die Harbeths?

Citaat van: AbZ op oktober  9, 2013, 16:46:52
Is dat gebaseerd op de specs of op de metingen van frank2?

Joris1971

Citaat van: AbZ op oktober  9, 2013, 17:34:39
Ok maar hoe zat het nou met die Harbeths?

Als er over de elipsons wordt gezegd dat ze een beperking hebben met luid spelen, dan hebben de Harbeths dat zeker ook.

Genoeg over Harbeth.

AbZ

Citaat van: Joris1971 op oktober  9, 2013, 18:20:11
Als er over de elipsons wordt gezegd dat ze een beperking hebben met luid spelen, dan hebben de Harbeths dat zeker ook.

Genoeg over Harbeth.
Sorry dacht dat jullie het over speakers hadden waar jullie iets van wisten.

Nu maar weer over veel SPL.  Ik zou de JBL Eon nemen.

Raphie

EON? neem dan de PRX serie  :headbanging:
JBL PRX Power!

chansig

Gaan de Harbeths kapot ofzo als ze heel hard gaan ? Wat een geleuter zeg.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Joris1971

Citaat van: chansig op oktober  9, 2013, 19:10:25
Gaan de Harbeths kapot ofzo als ze heel hard gaan ? Wat een geleuter zeg.

Gr Hans

Harbeth is niet mijn luidspreker, dus einde discussie.

chansig

Oh ja dit is een showtopic...stom.

Het blijft overigens geleuter van de hoogste plank. :D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link (2x) BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

BJF

Vwb die Elipson speakers, die heb ik momenteel te leen. Ben steeds weer verbaasd over wat ze presteren.
En ja, zowel uiterlijk als klank zijn smaakgebonden. Wat niet inhoudt dat ze domweg afgekraakt moeten worden als het niet je smaak is  :-X
NAD M10 V2
Elac FS247

Joris1971

#335
Vraag me af of dit forum wel iets voor mij is, merk dat er een aantal mensen hier alleen in zijn als het gaat om die plongel muziek die vaak op beurzen hoort en dat je vooral niet te hard moet spelen.
Die een strakke plasser krijgen als ze ieder instrument kunnen aanwijzen bij de zoveelste symfonie van bach of Beethoven. Of van die uitgekotste stockfish record met het zoveelste perfect opgenomen zeiknummer
Van zulk gelul krijg ik een slappe, alsof mij het boeit dat er een violiste 2 m links van je staat ipv 1,8 meter!

Die plongel muziek intereseeert mij helemaal geen ene reet, ja ik wil Pink floyd lekker luid kunnen spelen, metallica op hard volume willen draaien  :headbanging: :headbanging:.. Maar volgens velen hier is dat Not done...

twani

Citaat van: Joris1971 op oktober  9, 2013, 19:30:53
Vraag me af of dit forum wel iets voor mij is, merk dat er veel mensen hier alleen in zijn als het gaat om die plongel muziek die vaak op beurzen hoort en dat je vooral niet te hard moet spelen.
Die een strakke plasser krijgen als ze ieder instrument kunnen aanwijzen bij de zoveelste symfonie van bach of Beethoven.
Van zulk gelul krijg ik een slappe, alsof mij het boeit dat er een violiste 2 m links van je staat ipv 1,8 meter!

Die plongel muziek intereseeert mij helemaal geen ene reet, ja ik wil Pink floyd lekker luid kunnen spelen, metallica op hard volume willen draaien  :headbanging: :headbanging:.. Maar volgens velen hier is dat Not done...
Dit bericht staat echt bol van de aannames......

Joris1971

#337
Citaat van: twani op oktober  9, 2013, 19:34:58
Dit bericht staat echt bol van de aannames......

Nu nog meer want ik heb het nog aangevuld.

Wie de schoen past....

frank2

#338
Daarom moet je ook speakers zoeken die dat volume en die sound goed kunnen weergeven. Persoonlijk zie ik het een monitor of bijv. sonus faber dat niet doen.

Vroeger noemde men de speakers die je zoekt disco boxen.

Schiet mij opeens te binnen; actieve speakers van ADAM, die gaan echt loeihard en toch gaan ze niet stuk. Heb de artist 5 of 3  gehoord voor 880 euro. Op een eenvoudige set (VV) met standaard kabels, daar kwam kracht uit. Misschien eens naar gaan luisteren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: frank2 op oktober  9, 2013, 19:37:57
Daarom moet je ook speakers zoeken die dat volume en die sound goed kunnen weergeven. Persoonlijk zie ik het een monitor of bijv. sonus faber dat niet doen.

Vroeger noemde men de speakers die je zoekt disco boxen.

Schiet mij opeens te binnen; actieve speakers van ADAM, die gaan echt loeihard en toch gaan ze niet stuk. Heb de artist 5 of 3  gehoord voor 880 euro. Op een eenvoudige set (VV) met standaard kabels, daar kwam kracht uit. Misschien eens naar gaan luisteren.

Persoonlijk zie je dat een monitor niet doen merkte je op Frank, de Adam artist 5 zijn monitoren.

H&C Hifi

#340
Hey Joris,

Jij moet gewoon naar een set Tannoy DMT 12 gaan kijken.
Ben je meteen klaar.
Kan hard, en speelt loepzuiver (midden hoog echt beter dan de D900)

Die Luxman.. dat is niet uit de beste tijd van luxman (en ik vind de m03 vaak overpriced) de M383 is helemaal een drama ding.
Vergeet niet dat dat maar een setje was van nieuw van nog geen 2000,00 Euro adviesprijs, knallen kan het maar audiofiel is een groot woord.

Joris1971

Citaat van: HcHifi.nl op oktober  9, 2013, 19:41:12
Hey Joris,

Jij moet gewoon naar een set Tannoy DMT 12 gaan kijken.
Ben je meteen klaar.
Kan hard, en speelt loepzuiver (midden hoog echt beter dan de D900)

Die Luxman.. dat is niet uit de beste tijd van luxman (en ik vind de m03 vaak overpriced) de M383 is helemaal een drama ding.
Vergeet niet dat dat maar een setje was van nieuw van nog geen 2000,00 Euro adviesprijs, knallen kan het maar audiofiel is een groot woord.

M383 zegt mij niks marcel

frank2

Citaat van: Joris1971 op oktober  9, 2013, 19:39:57
Persoonlijk zie je dat een monitor niet doen merkte je op Frank, de Adam artist 5 zijn monitoren.

Het zijn aktieve speakers, ik heb ze gehoord en het stond behoorlijk hard. Een sonus faber zal de trick inderdaad niet doen. En het voordeel je hebt geen eindversterker nodig alleen een voorversterker.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Joris1971

Citaat van: HcHifi.nl op oktober  9, 2013, 19:41:12
Hey Joris,

Jij moet gewoon naar een set Tannoy DMT 12 gaan kijken.
Ben je meteen klaar.
Kan hard, en speelt loepzuiver (midden hoog echt beter dan de D900)


Zit daar niet exact dezelfde driver in als de d900?

RonK.

Laat je niet gek maken ,.....................

erik s.

Citaat van: HcHifi.nl op oktober  9, 2013, 19:41:12
Hey Joris,

Jij moet gewoon naar een set Tannoy DMT 12 gaan kijken.
Ben je meteen klaar.
Kan hard, en speelt loepzuiver (midden hoog echt beter dan de D900)

Die Luxman.. dat is niet uit de beste tijd van luxman (en ik vind de m03 vaak overpriced) de M383 is helemaal een drama ding.
Vergeet niet dat dat maar een setje was van nieuw van nog geen 2000,00 Euro adviesprijs, knallen kan het maar audiofiel is een groot woord.
heb zelf lang DMT12 gehad. nul WAF natuurlijk, maar ooit komt hier een set DMT15 of DMT215.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Joris1971

Citaat van: erik s. op oktober  9, 2013, 19:58:15
heb zelf lang DMT12 gehad. nul WAF natuurlijk, maar ooit komt hier een set DMT15 of DMT215.

Sla je slag bij deze oplichter

http://link.marktplaats.nl/726561424

BuSpu

Waarom ga je niet voor actief? Genelec bijvoorbeeld, is tegenwoordig niet verkeerd. Kan snoeihard, je hebt geen eindtrappen meer nodig, alleen een bron met een pre. Je moet het wel mooi vinden natuurlijk, dat functionele uiterlijk.

Mitch--

heb hier actieve tannoy's gehad, my god die dingen gingen hard, en compleet vervormingsvrij! actief lijkt me een serieuze optie!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Deleted Member 2

Plak hier maar gewoon de pre "een nieuw begin voor Joris" postings ;)