Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 29 gasten bekijken dit topic.

Martijn M

Citaat van: Kingpin op augustus 24, 2013, 08:06:44
Toen wisten ze al dat een bol geen staande golven geeft en qua kastconstructie erg stijf is tov een conventionele box.

In een bol heb je wel degelijk staande golven. Het zou best kunnen dat de bolconstructie stijf is, maar stijf is niet per se goed.
Dutch & Dutch

Joris1971

#126
Ik ben toch wel erg aangenaam verrast mbt de Elipson luidsprekers  :inlove:
En ze hebben nu pas een uur of 5 gespeeld, Geluid mag nog meer van de luidsprekers loskomen...dus wordt dus alleen maar beter.  :headbanging:

sultankat

Citaat van: Joris1971 op augustus 24, 2013, 12:15:01
Ik ben toch wel erg aangenaam verrast mbt de Elipson luidsprekers  :inlove:
En ze hebben nu pas een uur of 5 gespeeld, dus wordt dus alleen maar beter.  :headbanging:

Elipson is een merk met een rijke historie. Daar profiteer jij nu van!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Leuk om die historie te zien en lezen over Elipson.

Kingpin

Citaat van: keyser op augustus 24, 2013, 12:11:42
In een bol heb je wel degelijk staande golven. Het zou best kunnen dat de bolconstructie stijf is, maar stijf is niet per se goed.
Bij mijn weten heeft een bol nagenoeg geen inwendige staande golven vanwege de vorm en daardoor geen resonanties.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Martijn M

Citaat van: Kingpin op augustus 24, 2013, 18:47:09
Bij mijn weten heeft een bol nagenoeg geen inwendige staande golven vanwege de vorm en daardoor geen resonanties.

Dat is niet correct :) . In elke behuizing heb je te maken met resonantie.
Dutch & Dutch

Kingpin

Citaat van: keyser op augustus 24, 2013, 18:49:00
Dat is niet correct :) . In elke behuizing heb je te maken met resonantie.
Dat klopt, bij een bol erg veel zelfs, maar was het niet zo dat het bij een bol nergens een groot genoeg vlak heeft om een staande golf te veroorzaken?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dre73

ergens op zelfbouwaudio stond een stukje schreven over de nadelen van een bol,maar ik kan het helaas niet meer vinden.....
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

sultankat

Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Joris1971


Joris1971

Dre heb je mijn pm's ontvangen?

dre73

ja,ik zit al 2 dagen op de plaatjes te wachten......

de rest van je vragen kun je zelf wel invullen toch?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Joris1971

Toch leuk om zo een monoblockje van binnen te aanschouwen

Joris1971

Citaat van: dre73 op augustus 24, 2013, 21:49:54
ja,ik zit al 2 dagen op de plaatjes te wachten......


Dre, you've got mail  ;D

JeroenGRT

Citaat van: dre73 op augustus 24, 2013, 07:50:05
ja,het gaat gewoon opnieuw beginnen. :D

haha "Vind ik leuk!"

Je kunt de gain ook laten verhogen door Hypex zelf, ik heb in het verleden al eens contact met hun gehad. Kost ook niet de wereld. Mooie monoblokjes!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Joris1971

Citaat van: JeroenGRT op augustus 30, 2013, 15:08:35
haha "Vind ik leuk!"

Je kunt de gain ook laten verhogen door Hypex zelf, ik heb in het verleden al eens contact met hun gehad. Kost ook niet de wereld. Mooie monoblokjes!

Dat gaat dre regelen, de gain is nu te laag icm de passieve versterker.

JeroenGRT

Ow das mooi, dat gaat goed komen!
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

daanvanduif

Ziet erg fraai uit die bollen!

Je oude Plinius staat hier trouwens lekker te spelen  :)
Corazón

Joris1971

De lol is voor zeer korte duur geweest, ik heb zojuist beide tweeters opgeblazen  >:(
Ik sta nog steeds versteld hoe snel dat is gegaan op zo een laag volume...

Mag ze gelukkig bij de dealer afgeven, zit er sterk aan te denken om ze om te ruilen voor een setje Tannoy D500's, want als de Elipsons tweeters al zo snel kapot gaan, dan is er geen beginnen aan,

Martijn M

Merkwaardig dat ze allebei zijn gesneuveld. Het crossoverpunt ligt volgens specificatie op 3,8 khz. Dan zou je het in principe best wel bont moeten maken, wil je ze opblazen.
Dutch & Dutch

frank2

Waarschijnlijk kunnen ze niet 100 db geluidsdruk voor lange tijd aan.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Zymotic

Balen Joris! Hopelijk komt er een mooie oplossing.

Joris1971

Citaat van: keyser op september 10, 2013, 18:30:06
Merkwaardig dat ze allebei zijn gesneuveld. Het crossoverpunt ligt volgens specificatie op 3,8 khz. Dan zou je het in principe best wel bont moeten maken, wil je ze opblazen.

Geloof me door die passieve voorversterker kunnen ze niet eens 100db aan