Een nieuw begin voor Joris

Gestart door Joris1971, augustus 19, 2013, 23:09:21

« vorige - volgende »

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Joris1971

Zoals jullie weten heb ik heel mijn set de deur uitgedaan.

Inmiddels is alles verkocht, op een AQ interlink en een blacknoise stekkerblok na.

Om nu helemaal zonder muziek te zitten, mwah nee  dat niet, dus ben ik intussen een bescheiden setje aan het opbouwen.
Bestaande uit:

- Elipson planet L luidsprekers, (witte uitvoering) compleet met stands
- Quad set bestaande uit voorversterker Quad 44 en eindversterker Quad 405-2 (recent gereviseerd)
- Bluesound Node (witte uitvoering) streamer.

orginele foto's volgen wanneer ik een en ander binnen heb.  ;)

groet Joris

CZ79

Wel heftig, maar ja het is maar materiaal. :nopompom:

Ben benieuwd naar je nieuwe set en of je daar dan hetzelfde/anders van geniet, veel geluk en succes
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Joris1971

Ach been there, done that..

Ik vind het wel relaxed om een meer basic set te hebben.

Martin!!!

Alvast heel veel plezier ermee.....  :thumbs-up:
mainly British stuff

KILLorBE

Heb je het e.e.a. al eerder gehoord, of is het een beetje een gok?

Veel luisterplezier!

Hoe zit het met je naam, heb je die veranderd?
Citaat van: Joris1971 op augustus 19, 2013, 23:09:21
groet Joirs
;)
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Alex Groningen

Ik ben erg benieuwd wat je van je nieuwe setje gaat vinden.

Citaat van: Joris1971 op augustus 19, 2013, 23:11:49

Ik vind het wel relaxed om een meer basic set te hebben.

Dat relaxte heb ik op dit moment ook. Maar van mezelf weet ik dat ik in de toekomst toch wel weer een erg goede stereo set wil hebben. Vraag me dan ook af op welk moment het bij jou weer zal gaan kriebelen.

Wens je heel veel luisterplezier met je nieuwe set, Joris.

Joris1971

Citaat van: Alex Groningen op augustus 20, 2013, 07:01:36
Ik ben erg benieuwd wat je van je nieuwe setje gaat vinden.

Dat relaxte heb ik op dit moment ook. Maar van mezelf weet ik dat ik in de toekomst toch wel weer een erg goede stereo set wil hebben. Vraag me dan ook af op welk moment het bij jou weer zal gaan kriebelen.

Wens je heel veel luisterplezier met je nieuwe set, Joris.

Ach alex, als ik nu de ruimte zie in onze woonkamer door het weggaan vd tannoys ben ik daar erg blij mee. Soms zat ik met kromme tenen als er kleine kinderen langskwamen, vooral toen ik die von schweikerts had... Als ze er maar niet aanzitten.. Je kent het vast wel.
Ik heb audio veelal als hoofdzaak gezien, nu ben ik het als bijzaak gezien... Er zijn veel belangrijkere dingen dan audio.

johnhifi

Het mooiste is dat je met dat basissetje al een beter geluid hebt dan pakweg 95 procent van de bevolking. Alles is relatief!  :D
Draaitafels, cd spelers, dvd spelers, een laserdisc speler, een streamer, veel te veel versterkers en speakers, ditjes en datjes.... 3500 cd's, een paar honderd lp's en dvd's... Nu nog een plan bedenken om het allemaal logisch neer te zetten (of een groter huis kopen).

Alex Groningen

Citaat van: Joris1971 op augustus 20, 2013, 07:09:15
Ach alex, als ik nu de ruimte zie in onze woonkamer door het weggaan vd tannoys ben ik daar erg blij mee. Soms zat ik met kromme tenen als er kleine kinderen langskwamen, vooral toen ik die von schweikerts had... Als ze er maar niet aanzitten.. Je kent het vast wel.

Dat gevoel ken ik maar al te goed. Afgelopen vrijdag is Denise 12 jaar geworden. Voor het eerst had ik een rustig gevoel bij m'n bezoek met bijbehorende kinderen. Niet meer de angst of ze aan de luidsprekers zouden zitten, op de een of andere manier hebben Woofers en tweeters een aantrekkingskracht op kinderen.

sultankat

#9
Citaat van: Joris1971 op augustus 19, 2013, 23:09:21
Zoals jullie weten heb ik heel mijn set de deur uitgedaan.

Inmiddels is alles verkocht, op een AQ interlink en een blacknoise stekkerblok na.

Om nu helemaal zonder muziek te zitten, mwah nee  dat niet, dus ben ik intussen een bescheiden setje aan het opbouwen.
Bestaande uit:

- Elipson planet L luidsprekers, (witte uitvoering) compleet met stands
- Quad set bestaande uit voorversterker Quad 44 en eindversterker Quad 405-2 (recent gereviseerd)
- Bluesound Node (witte uitvoering) streamer.

Foto's volgen wanneer ik een en ander binnen heb.  ;)

groet Joris

Goede keuze Joris! De Quad 44 en 405-2 kunnen, zeker in gereviseerde staat, voor heel veel luisterplezier zorgen. Bovendien biedt de 44 oneindig veel aansluitmogelijkheden dus toekomstgericht. Combi met Elipson-sound zal je niet teleurstellen en is ook esthetisch top en lekker compact.

Als het de set uit Leiden is heb je een uitstekende keuze want de eindversterker is van de laatste serie van de 405-2, onder meer herkenbaar aan de grijze strip onder voor. De 405-2 is sowieso veel beter dan de 405-1 (ringkerntrafo en veel constantere vermogensafgifte bij verschillende belastingen).
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

alexander2

Joris gewoon leven en vergeet die hele zoektocht naar dat zogenaamde perfecte geluid want die bestaat niet in een normale huiskamer.
Velen zijn je voorgegaan en hebben kapitalen uitgegeven en door de akoestiek is het nog steeds matig.
Heel veel rust toegewenst en laat je nooit meer gek maken door niemand dat is het niet waard.

LittleNinja

Mooie ontwikkelingen, mooi topic.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Joris1971

#12
Citaat van: sultankat op augustus 20, 2013, 08:20:49

Als het de set uit Leiden is heb je een uitstekende keuze want de eindversterker is van de laatste serie van de 405-2, onder meer herkenbaar aan de grijze strip onder voor.

dat is hem inderdaad.
Had nog een inruil tegoed bij ronald, nu mooi op deze manier opgelost.

Markus2

Joris,

Ik heb het 'waarom' elders voorbij zien komen en wens je veel luisterplezier toe, wat gaat lukken gezien je opmerkingen.
Daarnaast wens ik je veel succes toe met de firma.

Met vriendelijke groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

Pjotr27

Leuk hoor zo`n set.... geniet er van!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Peerless Monster

Geniet ervan J.!
Ik heb mooie dingen gehoord over de streamer.
EN die speakers!! Ik heb ze 1 keer mogen aanschouwen in Gorinchem.
Echt lekker muziekaal. Dat wordt een mooie set!!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

alexander2

Joris mis je geen sub?
Of komt er tzt een Elipson Planet Sub?

Xander32

Ik gun jou vooral weer heel veel genieten van muziek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Joris1971

Citaat van: alexander2 op augustus 20, 2013, 18:29:06
Joris mis je geen sub?
Of komt er tzt een Elipson Planet Sub?

Vooral eerst zonder

Joris1971

Heb daarstraks mijn AQ type 8 luidsprekerkabels even weggebracht, aan de luidsprekerzijde waren ze bi-wire, laat ze nu single wire maken... de Elipson planet L heeft namelijk aleen single wire aansluiting.

Ik zou het liefst het zichtbare deel vd luidsprekerkabel wit hebben, dit omdat de luidsprekeraansluiting vd Elipson(door de stands) hoog zit, miz mooier om een witte kabel te zien dan een zwart/grijze.. iemand een idee hoe ik dit kan doen?

Dirk

een sleeve erover trekken, van deze forumsponsor bvb  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Joris1971

Citaat van: Dynky op augustus 20, 2013, 18:55:53
een sleeve erover trekken, van deze forumsponsor bvb  ;)

Kan nu niet gelijk de sleeves vinden die ik zoek..

MVG

Heeft sponsor hifisupply of Erik s die niet in het assortiment? Die hebben ook katoenen sleeve denk ik, ook wit. Zeker weten doe ik het niet. Even op hun websites kijken.

Verder heel veel plezier met je nieuwe set. Ik heb je topics altijd vanaf de zijlijn gevolgd en je hebt vaak onrust gekend. Daarom heb je denk ik een goede stap gemaakt om back to basic te gaan en met een schone lei en simpele set te gaan spelen. Ik heb zelf ook een simpele set en dat geeft veel rust in die zin dat ik hem gewoon aanzet met een muziekje en niet al te vaak te technisch ga zitten luisteren.

Have fun! Mooie speakers die elipsons!

Maximus_Aurelius

Heel mooi dat je weer wat gevonden hebt.
Zowel de Elipson als Blue sound ken ik vrij goed. De Elipson bollen vind ik zeer goed spelen. Blue sound was ik onder de indruk van, vind ik beter dan klinken dan Sonos plus een voordeel van Blue sound dat ze volledig Hi-res kunnen afspelen. De audiozaak bij mij in de buurt heeft zowel Elipson als Blue sound(Sinds kort) en toevallig heb ik ze paar weken terug in deze combi gehoord.  :headbanging:

Witte kabel, Wyrewizard, ik meen dat BBG aanbieding had. Alleen verwacht ik wel op = op ;)
De kabel heeft ook een transparante mantel maar ook wit ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134374.0
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Joris1971

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 20, 2013, 19:15:39


Witte kabel, Wyrewizard, ik meen dat BBG aanbieding had. Alleen verwacht ik wel op = op ;)
De kabel heeft ook een transparante mantel maar ook wit ;)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=134374.0

Nee ik zoek alleen een wit omhulsel, die AQ kabels zijn verder uitstekend.