De Anti-kraak HT set! - Eindelijk foto's op pagina 2!

Gestart door ProXius, juni 8, 2013, 10:32:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ProXius

Eindelijk is het dan zo ver... Sinds mijn eerste 'Home theater topic' in 2006 verkondigde ik al dat ik in 2007, ik zou dan 17 zijn, het huis uit zou gaan.
Door een andere opleiding in de buurt bleek dat uiteindelijk niet nodig, maar volgende maand is het dus eindelijk zo ver.

Jasper gaat verhuizen!  :pompom: Nog steeds in de buurt, maar naar een zeer bijzondere locatie. Al een jaar of twee is een oud verzorgingstehuis leeg komen te staan en heeft de gemeente en woningbouwvereniging besloten een aantal appartementen te verhuren. Dit zijn dubbele kamers, ongeveer 50-60m2 in totaal met eigen badkamer en keukentje. Incl. gas, water en licht zit je op 200 euro per maand... Wat wil een mens nog meer?!

Een goede vriend van mij woont er al sinds het begin dus ik kom er ook al geregeld over de vloer. Een groot gebouw, met per vleugel maximaal 6 bezette appartementen. Dus, geen directe buren!  :pompom: Daarbij is 80% nog jong en/of student dus genoeg feestjes, etentjes en gezelligheid. :pompom:

De komende tijd zal ik in dit topic de vorderingen plaatsen. Voor diegene die mij kennen zal het geen verrassing zijn, maar een aantal meubels, mijn speakers en zelfs de behuizingen van CD-speler en versterker zal ik zelf gaan maken. ;) Ook deze vorderingen komen natuurlijk in dit topic te staan.

Even kort de specificaties van de set die hier uiteindelijk komt te spelen:

- LG 50KP550 Plasma TV
- Mijn workstation of een Media Speler als bronmachine.
- Tarkus 3-weg speakers (nog te bouwen, zie: https://sites.google.com/site/undefinition/tarkus)
- Topping TP22 T-amp TK2050 (class-D achtig, staat in bestelling)

Voor de salontafel en het TV-meubel ga ik steigerhout gebruiken i.c.m. een strak en simpel ontwerp. De salontafel krijgt nog een leuke extra; binnenkort meer daar over.
De speakers worden gemaakt met een 1-delige kast, een beetje à la Avalon...
Behuizingen van versterker en een CD-speler wordt nog een leuk projectje.

Nog even geen foto's en plaatjes, maar hopelijk binnenkort wel!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

RubenV.

Gefeliciteerd met je nieuwe stekkie  :clapping: Dat klinkt wel ideaal zo, kwa bezetting van de appartementen ivm. geluidsoverlast. Ik ben benieuwd naar je ontwerpen  :D
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

ProXius

Thanks! Ja dat is erg fijn, haha.

Hier alvast een render van het ontwerp voor CD-speler/versterker:
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Start to HT

Dat ontwerp ziet er onwijs strak uit  :o 
Supermooi!!

Raymond187


Peerless Monster

Strak! Doet me aan Densen denken...
Ook zo prachtig mooi.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ProXius

Thanks guys!
Komen nog meer mooie dingen aan, maar momenteel heel erg druk met de eigen zaak...(deze week veel deadlines) Positief natuurlijk maar wel stress om alles af te krijgen en de klant zeer tevreden achter te laten.  :D

@Peerless Monster: Absoluut één van mijn inspiratiebronnen!
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

vtuinen

Superstrak  :inlove:. Maar is de CD speler met iets van een app te bedienen aangezien je totaal geen display hebt ?
Equipment check my avatar

ProXius

Citaat van: vtuinen op juni 12, 2013, 00:22:48
Superstrak  :inlove:. Maar is de CD speler met iets van een app te bedienen aangezien je totaal geen display hebt ?

De CD-speler komt later omdat er inderdaad nog wat bedenk-werk nodig is wat betreft de uitvoering.  :D Een app is wel erg handig, maar een display zou ik niet eens echt missen... Komen uiteraard wel knopjes en IR sensor verstopt.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

VlisChris

#9
Kun je de knoppen voor de speler niet in de zijkant verwerken?
Daar zitten van die mooie inhammen (bij gebrek aan een betere omschrijving), ik denk dat ze daar prachtig in te verwerken zijn.
Potentieel daar een display in verwerken voor die enkele keer dat je toch even wat "moet" bekijken op het scherm?

ps: spannend, op jezelf gaan :D En een studentenhuis is altijd gaaf ;) Kom net van een studenten bbq af (je bent 30 en je moet wat  :worship:) en dat was weer reuze gezellig ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

ProXius

Ook zeker een mooie optie. De 'brushed' look die je zit is gewoon een speciale folie. Op z'n makkelijkst lepel ik er letterlijk een standaard CD-speler in. De knoppen 'verleng' ik dan totdat ze dezelfde lengte hebben als de rest van het front. Als je dan het folie er overheen plakt, zie je de knoppen niet meer. Omdat het folie niet super dik is, kan je de knoppen nog wel gewoon indrukken. Alleen moet ik dan nog een nette manier vinden om symbolen op de knoppen te krijgen. Ik denk aan transparante stickers o.i.d.

Dat is de makkelijke en goedkoopste manier...  :D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Peerless Monster

Die open zijkanten zijn ook brilkjant bedacht.
Nu nog een audiomeubel die hetzelfde eruit ziet! ;D

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

ProXius

Als ik het goed heb, komt het idee van de open zijkanten van een ander merk... Dat heb ik ooit eens gezien en onthouden. ;)
In de openingen komen RGB led-strips (20cm) die in kleur en intensiteit zijn af te stellen. (met daarvoor weer iets van gaas zodat je niet de lelijke strip ziet.

Audiomeubel wordt flink anders, maar de salontafel heeft wel weer een apart design.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

Even updaten, hier een paar renders van een mogelijke indeling. ;) ALS het allemaal doorgaat, voorlopig moet ik nog maar zien dat ik er in kom.  :unsure: Wordt nu sowieso pas eind Juli, als dat gered gaat worden.

- Even wat toelichting... De tafel met barkrukken in het 'slaapgedeelte' is opklapbaar tegen de muur. (Als ik in m'n eentje ben eet ik toch wel aan bureau of bank.  :blush: )
- Ik heb twee keukens (de 2 lege ruimtes) en twee badkamers (de 2 dichte ruimtes op de foto). 1 van de 2 badkamers wordt gebruikt voor opslag. Kleding kast, paar rekken en de barkrukken voor als ik ze niet gebruik.
- Uiteraard komt er nog wat aankleding e.d.  ;D
- Nee, de B&W's komen er zeker niet.  ;D









- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ProXius

Zo, en nog maar even een update.
Er komt geen CD-speler meer, ik ga over op streaming.

Ik ga gebruiken maken van een O2 Joggler, die ik heb kunnen flashen naar SqueezeOS. Dus lekker verbonden met het internet voor internet radio en hij speelt mijn volledige collectie muziek af via de PC/NAS. De Joggler bouw ik alsnog in de behuizing zoals die in mijn derde post staat.

Het touchscreen kan je dus gewoon op het apparaat bedienen als je er bij staat. Via mijn telefoon kan je vervolgens met de Squeezebox Controller App de Joggler bedienen vanuit je bank... Ideaal! Mijn T-Amp had ook geen afstandsbediening, maar nu kan ik dus via mijn telefoon dus toch, al is het softwarematig, mijn volume een beetje bijstellen.  O0

Ideale oplossing dus, en gaat er waanzinnig uit zien in die behuizing.
Ook de prijs is natuurlijk leuk, Zo'n joggler is zo te koop voor 80 euro. :)

Oja, er komt nog een USB geluidskaart aan, omdat de geluidskwaliteit via de 3.5mm koptelefoon aansluiting niet echt denderend is.  ;D
Maar toch, bij elkaar nog geen 100 euro!

Zoals te zien is op de volgende foto's heb ik de behuizing met een zaag bewerkt, de onboard speakertjes verwijdert en een koperen koelblok geplaatst over de CPU.
Tevens komt er in de uiteindelijke behuizing nog een stille 40mm fan die wat lucht blaast over het koelblok. :)







- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Valkyrie

Citaat van: ProXius op juli  4, 2013, 15:04:22
Even updaten, hier een paar renders van een mogelijke indeling. ;) ALS het allemaal doorgaat, voorlopig moet ik nog maar zien dat ik er in kom.  :unsure: Wordt nu sowieso pas eind Juli, als dat gered gaat worden.

- Even wat toelichting... De tafel met barkrukken in het 'slaapgedeelte' is opklapbaar tegen de muur. (Als ik in m'n eentje ben eet ik toch wel aan bureau of bank.  :blush: )
- Ik heb twee keukens (de 2 lege ruimtes) en twee badkamers (de 2 dichte ruimtes op de foto). 1 van de 2 badkamers wordt gebruikt voor opslag. Kleding kast, paar rekken en de barkrukken voor als ik ze niet gebruik.
- Uiteraard komt er nog wat aankleding e.d.  ;D
- Nee, de B&W's komen er zeker niet.  ;D











Mooie 3D-tekeningen!! 8) Met welk programma heb je dat gerenderd?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

ProXius

Thanks, maar deze 3D renders zijn echt heel quick and dirty. :D In het verleden wel eens wat mooier spul gepost... (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125857.msg2247871#msg2247871)
Ik maak het al jaren in 3D Studio Max met Vray...
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Valkyrie

Citaat van: ProXius op juli  9, 2013, 11:50:41
Thanks, maar deze 3D renders zijn echt heel quick and dirty. :D In het verleden wel eens wat mooier spul gepost... (http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=125857.msg2247871#msg2247871)
Ik maak het al jaren in 3D Studio Max met Vray...

Heel erg gaaf! :o Ik heb vroeger een beetje aangemodderd met 3D Studio MAX, maar voor mijn studie moest ik AutoCAD gebruiken. Ik zal binnenkort weer eens gaan starten met 3D Studio MAX, aangezien ik mijn huis grotendeels in 3D heb uitgetekend. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

ruud2

renderen is mooi, nu alleen nog omzetten naar real life produkten  ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ProXius

Dat komt helemaal goed. ;) Inmiddels de USB geluidskaart binnen via de Joggler en werkt allemaal... Wat tweaks doorgevoerd via SSH access om het geluid harder te krijgen en hoewel het nu prima is, gaat het nier echt hard.  :-\

Nu is het natuurlijk maar een T-Amp en heb ik momenteel slechts 2 Needles met 3.5" breedband units aangesloten, dus dat gaat sowieso niet echt luid, maar toch... Ben een beetje bang dat het systeem straks niet ook een beetje kan knallen.
Zijn er eigenlijk nog meer goedkope (<120 euro) T-amp achtige klasse D versterkers die dus niet warm worden?

Ik gebruik nu dus deze: http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=310-322
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

ruud2

ah , nu zie ik waar je op de rendering de blauwe gloed om de volumeknop vandaan hebt.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

rho

#21
Citaat van: ProXius op juli 12, 2013, 15:01:12
Dat komt helemaal goed. ;) Inmiddels de USB geluidskaart binnen via de Joggler en werkt allemaal... Wat tweaks doorgevoerd via SSH access om het geluid harder te krijgen en hoewel het nu prima is, gaat het nier echt hard.  :-\

Nu is het natuurlijk maar een T-Amp en heb ik momenteel slechts 2 Needles met 3.5" breedband units aangesloten, dus dat gaat sowieso niet echt luid, maar toch... Ben een beetje bang dat het systeem straks niet ook een beetje kan knallen.
Zijn er eigenlijk nog meer goedkope (<120 euro) T-amp achtige klasse D versterkers die dus niet warm worden?

Ik gebruik nu dus deze: http://www.parts-express.com/pe/showdetl.cfm?partnumber=310-322

Iets zoals dit bedoel je?

Ik zou eerder naar andere speakers zoeken.

ProXius

Citaat van: ruud2 op juli 12, 2013, 15:19:13
ah , nu zie ik waar je op de rendering de blauwe gloed om de volumeknop vandaan hebt.

Precies. ;)

Citaat van: rho op juli 12, 2013, 15:30:16
Iets zoals dit bedoel je?

Ik zou eerder naar andere speakers zoeken.

Hmmm zo iets klinkt ideaal inderdaad!
Wat betreft andere speakers, dat staat vast, moeten en zullen deze worden; https://sites.google.com/site/undefinition/tarkus
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

rho

OK, je hebt ze dus al gekozen. :)

ProXius

Nou, het is ineens snel gegaan... Vrijdag als het goed is de sleutel!!! Kan er nog niet direct in, maar het komt allemaal goed, haha.
Komende maand dus veel updates als het goed is. ;)
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"