HDMI naar HDMI video en COAX audio?

Gestart door kraades, oktober 19, 2012, 11:01:40

« vorige - volgende »

kraades

Ik heb momenteel een Raspberry Pi met XBMC erop die ik gebruik als mediaplayer.
Hierop zit een HDMI uit aansluiting.
De versterker die ik gebruik heeft alleen een COAX audio in aansluiting.

Als de Pi aansluiting op de TV en vanuit de TV via COAX uit weer aansluit op de versterker dan mis ik bv. DTS.
Dat is wel te verklaren omdat de TV niks met DTS kan.

Een oplossing (?) zou zijn om de HDMI te splitsen in HDMI video (--> TV) en COAX audio (--> versterker).
Ik zie wel splitters op internet maar die zijn voor professioneel gebruik zo lijkt het (de prijs alleen al!).

Weet iemand nog een oplossing?
Synology DS211|Mac Mini 2011 i5 2.3GHz 8GB Crucial m4 128GB|iPhone 5 16GB|iPad 3 16GB|Raspberry Pi|Harmony One+

Sjettepet

Ik heb daar na lang zoeken een oplossing voor gevonden in de vorm van een HDMI-splitter die audio afsplitst en via S/PDIF aanbiedt. Doet dus precies wat je wil. Het apparaatje was op zich niet duur, maar kon alleen in de USA besteld worden en er kwamen nog behoorlijk wat kosten bij.
Toen ik hem eenmaal binnen had, had ik inmiddels een andere oplossing gevonden (audio via USB). Je mag deze dus van mij overnemen. Prijs tussen de 80 en 100 Euro, moet ik even nakijken.

Het gaat om dit ding:

http://www.monoprice.com/products/product.asp?c_id=101&cp_id=10110&cs_id=1011002&p_id=5557&seq=1&format=2

PM me maar als je interesse hebt.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Sjettepet

Het is misschien niet helemaal duidelijk uit de link maar er zit ook een afstandsbediening bij. En die werkt ook nog prima via een Logitech universal remote.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

kraades

Bedankt, dat is wel wat ik zoek. Het is toch coax uit en s/pdif uit?

Ik twijfel een beetje over de prijs. De reden is dat ik mijn Apple TV heb verkocht en nu tijdelijk de Pi gebruik in afwachting van een Zotac ZBOX. Daar zit dan weer s/pdif op en zo kan ik weer via een convertor (die ik al heb) naar coax...wat een gedoe...

Dus met de AB kun je de HDMI input selecteren.
En je gaat van Pi naar switch en van switch hdmi naar de TV en van switch coax naar de versterker.
Synology DS211|Mac Mini 2011 i5 2.3GHz 8GB Crucial m4 128GB|iPhone 5 16GB|iPad 3 16GB|Raspberry Pi|Harmony One+

Sjettepet

Met de AB kun je HDMI-input switchen. En je kunt ook nog schakelen tussen 5.1 en 2.0 geluid.

Je gaat van Pi naar switch en van de switch met hdmi naar TV en met coax of optical naar de versterker. En dat kun je dus met 4 hdmi-bronnen doen.

Ja, hij is een stuk duurder geworden doordat hij uit de USA moest komen.

De prijs is $ 43 + $ 35 verzendkosten + 22 Euro inklaringskosten, kom je toch op 82,- Euro. Voor 90,- mag hij weg (hij is niet gebruikt en ik moest er twee dagen voor thuis blijven om op UPS te wachten die eerst op een verkeerd adres bezorgden  :devil:)

kraades

Bedankt, maar ik heb het toch nog voor elkaar gekregen om geluid via de TV naar de versterker te krijgen. Goed genoeg voor mij.