Wie speelt er allemaal met Tannoy ?

Gestart door negotiata, februari 8, 2012, 22:38:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Xander32

Nice 👍🏻

Ik ben benieuwd hoe de stands ogen en welk effect deze hebben op de sq.

Citaat van: bulldog op juni  9, 2024, 17:46:25Zo staan ze er nu bij.

Heb ondertussen een derde purifi eindtrap gekocht en twee ervan gebruik ik nu gebiamped.
De (purifi) NAD gaat dus weg.
Ook twee zware metalen stands op maat laten maken(gaan binnen een kleine maand klaar zijn) om de luidsprekers toch wat hoger te brengen. Dacht eerst een en ander in notenhout te laten maken-had er her en der voorbeelden van gezien, tannoy, klipsch,spendor,..., maar toch maar besloten om voor zwart metaal te gaan.
De vrees voor een 'teveel' aan hout werd te groot. ::)

20240516_105423-1024x768.jpg


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bulldog

Gaat zoiets worden, maar dan lager, breder en 50mm profielen ipv. 20mm.



stand small.jpg
NAD C658 ~ SoundImports purifi Eval 1~ Audiophonics LPA S400 ~ Zidoo X20 ~ Tannoy Turnberry GR OW  ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef RDM3 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD ~  Koeling: Aircom S8 ~ Sharkwire stroomkabels(alles) ~ Audioquest rocket 33 ~ LAB12 gordian netfilter

Mediator

Bij dit soort Tannoy moet je zorgen dat het midden van de tweeter op oorhoogte is. Lager is niet goed en hoger ook niet. Het geluidsbeeld klopt anders gewoon niet. Verder opbouwend commentaar dat je met één speaker dicht bij de zijmuur speelt en de ander geen muur ziet. Probeer alles liefst helemaal anders zo symmetrisch mogelijk te houden.

Xander32

Dat van op oorhoogte doet veel, dat luistert nauw 🎶

Citaat van: Mediator op juni 12, 2024, 16:04:42Bij dit soort Tannoy moet je zorgen dat het midden van de tweeter op oorhoogte is. Lager is niet goed en hoger ook niet. Het geluidsbeeld klopt anders gewoon niet. Verder opbouwend commentaar dat je met één speaker dicht bij de zijmuur speelt en de ander geen muur ziet. Probeer alles liefst helemaal anders zo symmetrisch mogelijk te houden.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Heerlijke luidsprekers die Tannoy dual concentrics. Hier stonden er ooit 4 in een surround opstelling en ik heb ook nog heel kort de center erbij gehad, maar die voegde weinig toe en de plaatsing van die grote center was een drama. Denk met veel plezier terug aan de Tannoys. :wub:

DSC_5942_2.JPG

DSC_5944.JPG
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Dat is idd een flinke center 💪🏻

Citaat van: Richi op juni 13, 2024, 00:19:49Heerlijke luidsprekers die Tannoy dual concentrics. Hier stonden er ooit 4 in een surround opstelling en ik heb ook nog heel kort de center erbij gehad, maar die voegde weinig toe en de plaatsing van die grote center was een drama. Denk met veel plezier terug aan de Tannoys. :wub:

DSC_5942_2.JPG

DSC_5944.JPG
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

jahtari

Citaat van: Xander32 op juni 13, 2024, 07:00:03Dat is idd een flinke center 💪🏻

Bijzondere keuze ook van tannoy om nog twee woofers erbij te schroeven.

 :wow:
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Richi

Die center kostte nieuw 5000 euro indertijd. Maar de imaging van de fronts was - mede door de dual concentric weergevers - zo geweldig, dat een virtuele center net zo fraai speelde. Dus mocht de center uiteindelijk niet blijven. :D
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

bulldog

Citaat van: Mediator op juni 12, 2024, 16:04:42Bij dit soort Tannoy moet je zorgen dat het midden van de tweeter op oorhoogte is. Lager is niet goed en hoger ook niet. Het geluidsbeeld klopt anders gewoon niet. Verder opbouwend commentaar dat je met één speaker dicht bij de zijmuur speelt en de ander geen muur ziet. Probeer alles liefst helemaal anders zo symmetrisch mogelijk te houden.

Das inderdaad met m'n kruislaser uitgemeten. Heb anderhalve cm lager genomen om wat speling te hebben, wat op te vangen is met de verstelbare voeten van luidspreker en stands.

En ja, de kamer is wat ze is, ik zal het er toch mee moeten doen. Lichtinval is ook belangrijk in een 'woon'kamer.
Heb nog wel wat basotect panelen liggen die ik verplaatsbaar kan opstellen. Zo kan ik nog wat werken aan de eerste reflectiepunten.
En m'n dirac heb ik ook nog niet van stal gehaald, daar gaat waarschijnlijk ook nog wel wat winst kunnen behaald worden.
NAD C658 ~ SoundImports purifi Eval 1~ Audiophonics LPA S400 ~ Zidoo X20 ~ Tannoy Turnberry GR OW  ~ Zappiti One SE 4K HDR ~ Kef RDM3 ~ Arendal 1723 subwoofer 3 ~ mhzs cd88 ~ oppo BD ~  Koeling: Aircom S8 ~ Sharkwire stroomkabels(alles) ~ Audioquest rocket 33 ~ LAB12 gordian netfilter

brt

Citaat van: Richi op juni 13, 2024, 00:19:49Heerlijke luidsprekers die Tannoy dual concentrics. Hier stonden er ooit 4 in een surround opstelling en ik heb ook nog heel kort de center erbij gehad, maar die voegde weinig toe en de plaatsing van die grote center was een drama. Denk met veel plezier terug aan de Tannoys. :wub:

DSC_5942_2.JPG

DSC_5944.JPG

Is dit dezelfde woonkamer als waar je nu woont Richard?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Citaat van: brt op juni 16, 2024, 17:59:09Is dit dezelfde woonkamer als waar je nu woont Richard?
Ja, inderdaad. Wat een verschil he?
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Citaat van: Richi op juni 16, 2024, 20:40:26Ja, inderdaad. Wat een verschil he?

Nou echt joh! Jullie zijn erop vooruit gegaan :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3