Larzie zijn HT

Gestart door larzie, oktober 10, 2011, 21:22:12

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mtissink

Of de hele set een kwartslag draaien (met de klok mee volgens foto: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116461.msg2074573#msg2074573) maar dat zal denk ik het leefgenot niet veel verbeteren...
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

high-q

Citaat van: larzie op december 10, 2011, 13:11:27
Basstraps zijn vrij duur voor een stukje schuimrubber achtig spul vind ik :)

... maar dan ben je wel van je probleem af ;)
Heb je trouwens je speakers al eens (nog) verder van de muur gezet en je rechter speaker wat verder uit de hoek gehaald?

Citaat van: larzie op december 10, 2011, 13:11:27
En dat van die tv is de eerst volgende actie na mijn kozijnen. Misschien is dan de 40 serie van Panasonic ook uit. Die schijnt weer beter te worden :)

40???  :-X

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: mtissink op december 13, 2011, 14:33:23
Of de hele set een kwartslag draaien (met de klok mee volgens foto: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=116461.msg2074573#msg2074573) maar dat zal denk ik het leefgenot niet veel verbeteren...

Dat weet ik wel zeker :) Dan staat alles voor de erker en voor de verwarming. Dat lijkt me niet optimaal. Alhoewel het best mooi zou kunnen zijn dat je daar in de erker een projectiescherm zou plaatsen en de center in de erker en de fronts er naast. De apparatuur vervolgens bij de muur waar het tv meubel staat. Maar zover ben ik toch nog lang niet.

Citaat van: high-q op december 13, 2011, 15:00:20
... maar dan ben je wel van je probleem af ;)
Heb je trouwens je speakers al eens (nog) verder van de muur gezet en je rechter speaker wat verder uit de hoek gehaald?

40???  :-X

Wie weet dat ik in eerste instantie wel eens een keer vraag bij een audiozaak of ik basstraps mag testen in mijn kamer oid.

Speakers staan nu verder uit de hoek en van de muur  :D Hielp niet heel veel. Als je verder naar voor zou gaan zitten scheelt t wel, maar ja wie zet nou zn bank een meter voor de muur met zo'n relatief smalle kamer :D

40 serie ja... meestal komt nieuwe serie rond april meende ik. Zag ook dat Pana in 2012 komt met OLED.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

larzie

Even iets anders dan audio :D Heb vandaag een nieuwe leaseauto besteld  :pompom:
Deze gaat het worden:



De Ford Focus. Mooi autootje. Heb er al in proef gereden. Helaas moeten we nu een diesel. Mijn huidige leasewagen is een 160pk benzine. Dat scheelt nogal in power :nopompom:
Krijg er wel meer luxe voor terug en een lagere leaseprijs  :pompom:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Annuk

Nice auto Larzie :) heb je trouwens wel gecheckt of evt (een van) je luidspreker(s) achterin past? voor het geval dat :headbanging: :devil:
Pioneer VSX-920-K   -   Pioneer BDP-430   -   Mordaunt Short Aviano 1 (4x)   -   Mordaunt Short Aviano 5   -   AudioQuest Pearl HDMI-kabels   -   AudioQuest NRG-X2   -   AudioQuest NRG-X3   -   Beyer Dynamic DT900 Premium   -   FireStone Audio Fubar 4+   -   (nog wel)Samsung Syncmaster 2333HD   -   Acer Aspire M7720 PC    -   Acer Aspire Ethos 5951 G Laptop

larzie

Citaat van: Annuk op december 20, 2011, 12:21:57
Nice auto Larzie :) heb je trouwens wel gecheckt of evt (een van) je luidspreker(s) achterin past? voor het geval dat :headbanging: :devil:

Thanx. Jep dat gaat wel passen. Het is een hatchback dus de achterbanken kunnen plat. Daarnaast is de ruimte in de kofferbak ook al ruimer dan in mijn Seat Leon, waarmee ik de speakers uit Groningen heb opgehaald. Dat gaat makkelijk passen dus :) Denk dat zelfs beide speakers en de center er tegelijk wel in passen :clapping:
Heb ook geintegreerde navigatie straks voor evt. M&G's :thumbs-up:, zit ook automatisch inparkeren op, maar vertrouw dat niet zo :crazy:
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Xander32

Citaat van: larzie op december 20, 2011, 11:12:44
Even iets anders dan audio :D Heb vandaag een nieuwe leaseauto besteld  :pompom:
Deze gaat het worden:



De Ford Focus. Mooi autootje. Heb er al in proef gereden. Helaas moeten we nu een diesel. Mijn huidige leasewagen is een 160pk benzine. Dat scheelt nogal in power :nopompom:
Krijg er wel meer luxe voor terug en een lagere leaseprijs  :pompom:
Hoeveel koppel bij welk toerental heeft dit diesletje  ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

high-q

Verstandige downgrade kerel, leuke wagen! Heb je maandelijks meer geld te besteden aan andere zaken ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Martijnst1990

Erg mooi :) Vind sowieso de nieuwe lijn van Ford erg sterk.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

larzie

Citaat van: Xander32 op december 20, 2011, 13:23:08
Hoeveel koppel bij welk toerental heeft dit diesletje  ;).

Sander.

Hier de vergelijking tussen mijn huidige auto (seat leon 1.8 tfsi Streetstyle) en mijn komende auto (Ford Focus 1.6 tdci econetic lease titanium):

http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=47128&id2=63151

Citaat van: high-q op december 20, 2011, 14:03:28
Verstandige downgrade kerel, leuke wagen! Heb je maandelijks meer geld te besteden aan andere zaken ;)

Precies mijn gedachte. Daarnaast ook nog eens meer luxe :) Auto is toch eigenlijk alleen om van punt A op punt B te komen of je nou in 8 seconde op de 100 zit of in 10.8. Dat scheelt uiteindelijk over de gehele weg naar mijn plaats van bestemming op het werk met 3 stoplichten ... 3x2.8 seconde = 8.4 seconde totaal. Dat overleef ik wel weer :)

Citaat van: Martijn90 op december 20, 2011, 14:05:53
Erg mooi :) Vind sowieso de nieuwe lijn van Ford erg sterk.

Ik ook. Het is nu niet meer zo'n ouwelullenbak :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

skyfox

Citaat van: larzie op december 20, 2011, 14:28:49Het is nu niet meer zo'n ouwelullenbak :)

Je mag een hoop over Seat Leon zeggen, maar ouwelullenbak vind ik toch niet echt passen... Mijn Leon was er een in FR TDI uitvoering. Nog nooit zoveel plezier van een wagen gehad ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

high-q

Citaat van: skyfox op december 20, 2011, 17:41:51
Je mag een hoop over Seat Leon zeggen, maar ouwelullenbak vind ik toch niet echt passen... Mijn Leon was er een in FR TDI uitvoering. Nog nooit zoveel plezier van een wagen gehad ;)

Ik denk dat hij het over de vorige modellen van Ford had  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9


larzie

Citaat van: high-q op december 20, 2011, 17:48:01
Ik denk dat hij het over de vorige modellen van Ford had  :D

Dat klopt. Daarom deed ik ook eerst die quote van Martijn ervoor :eh:

Citaat van: morca op december 20, 2011, 19:31:26
Hee mooie bak uitgekozen man,Ford is ok superdegelijk en rijd heerlijk  :thumbs-up:

Thanx! Een conculega van mij vertelde dat hij ooit is aangereden door een shovel in zijn Ford. Sindsdien heeft hij altijd een Ford, omdat er bijna niks mee aan de hand was. :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Is goed dat je de navigatie naar M&G's hebt aangehaald, zodat het nog een beetje HT-gerelateerd is :D

Even serieus, mooie auto en een diesel is even wennen, maar in de lage toeren toch trekkracht te hebben is heerlijk. Veel rijplezier!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op december 20, 2011, 22:50:24
Is goed dat je de navigatie naar M&G's hebt aangehaald, zodat het nog een beetje HT-gerelateerd is :D

Even serieus, mooie auto en een diesel is even wennen, maar in de lage toeren toch trekkracht te hebben is heerlijk. Veel rijplezier!

Haha goed hè? Had ook de autoradio kunnen aanhalen, maar dat was wat te makkelijk! :D Ik ben niet zo'n grote fan van diesels hoor. Klinkt altijd net alsof je op een tractor zit :P Heb al eerder tijdelijk een diesel gehad voor ik mn Seat kon ophalen. Toen had ik een Toyota Auris diesel.

Oh ik moet niet vergeten om binnenkort een winnend staatslot te kopen :D Je zou de staatsloterij toch winnen... dan weet ik zeker dat mijn topic enorm wordt upgedate :D



Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 21, 2011, 07:15:39
Klinkt altijd net alsof je op een tractor zit :P

Dan moet je die autoradio van je voortaan maar wat harder zetten  :music:
En niet zo afgeven op dieseltjes he ... er zijn genoeg diesels die een Leon opeten ... een 535D bijvoorbeeld  :D
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 21, 2011, 14:17:56
Dan moet je die autoradio van je voortaan maar wat harder zetten  :music:
En niet zo afgeven op dieseltjes he ... er zijn genoeg diesels die een Leon opeten ... een 535D bijvoorbeeld  :D

Is ook een beetje een hele andere prijsklasse  :D Kost maar 65K
Goedkopere diesels tot 8 sec naar 100 zijn Seat Leon FR 2.0, Mini Coupé Cooper SD, Audi A3 2.0 TDI, Alfa Romeo Giulietta 2.0 en een Lancia Delta 1.9 Multijet volgens Autoweek :) Zelfs deze wagens zijn nog duur in de lease. Maar goed dat was mijn benzineversie van mijn Seat Leon ook hahaha
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

high-q

Citaat van: larzie op december 21, 2011, 14:45:46
Is ook een beetje een hele andere prijsklasse  :D Kost maar 65K
Goedkopere diesels tot 8 sec naar 100 zijn Seat Leon FR 2.0, Mini Coupé Cooper SD, Audi A3 2.0 TDI, Alfa Romeo Giulietta 2.0 en een Lancia Delta 1.9 Multijet volgens Autoweek :) Zelfs deze wagens zijn nog duur in de lease. Maar goed dat was mijn benzineversie van mijn Seat Leon ook hahaha

... maar wel een diesel, haha. Nee ff serieus, vind het een verstandige keus van je. Zijn de regelingen veranderd dat je niet meer in aanmerking komt voor benzine? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze je met jouw (gebrek aan) km's liever in een diesel zien rijden. Was het ook, in het kader van de reorganisatie, verstandig om nu te bestellen? Mag ook ff via pm als je dat liever hebt ;)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

larzie

Citaat van: high-q op december 21, 2011, 15:07:44
... maar wel een diesel, haha. Nee ff serieus, vind het een verstandige keus van je. Zijn de regelingen veranderd dat je niet meer in aanmerking komt voor benzine? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze je met jouw (gebrek aan) km's liever in een diesel zien rijden. Was het ook, in het kader van de reorganisatie, verstandig om nu te bestellen? Mag ook ff via pm als je dat liever hebt ;)

Ik stuur je wel een pm. Is wel zo netjes en zo kunnen we weer naar on topic dingen gaan :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

morca

Citaat van: larzie op december 21, 2011, 14:45:46
Is ook een beetje een hele andere prijsklasse  :D Kost maar 65K
Goedkopere diesels tot 8 sec naar 100 zijn Seat Leon FR 2.0, Mini Coupé Cooper SD, Audi A3 2.0 TDI, Alfa Romeo Giulietta 2.0 en een Lancia Delta 1.9 Multijet volgens Autoweek :) Zelfs deze wagens zijn nog duur in de lease. Maar goed dat was mijn benzineversie van mijn Seat Leon ook hahaha
Die 535 heeft me baas,heb ik eens een dagje meegehad  van 0 tot 100  :blink: was echt gaaf

larzie

Even back to topic. Heb nog wat leuke ideëen gevonden voor tv meubel:





Zag nog iets leuks voor mensen met een projectiescherm, waarbij het scherm niet aan het plafond hangt maar uit de lade van het meubel komt:

Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

HTip

Vind ze allemaal hun eigen charme hebben. Hangt natuurlijk af van je interieur, maar die laatste is wel erg gaaf wat het scherm betreft. Akoestisch een grote ramp :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

larzie

Citaat van: HTip op december 22, 2011, 09:28:26
Vind ze allemaal hun eigen charme hebben. Hangt natuurlijk af van je interieur, maar die laatste is wel erg gaaf wat het scherm betreft. Akoestisch een grote ramp :o

Ik vind het design van de laatste ook verder niet mooi. Ging alleen om het idee inderdaad van het scherm wat uit de lade komt. Zo is je scherm toch mooi weggewerkt.

Ik vind zelf de 1e foto het meest sfeervolle. Een combinatie van 1 en 2 zou ook wel mooi zijn dat je van dat verticale gedeelte een soort wandkast maakt. Waar je bijvoorbeeld je media oid in kan zetten.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT