Shoot out op bij W&W Audio met de oppo tuc versies

Gestart door martin_2703, augustus 3, 2010, 13:47:05

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Hifi Addict

Ik denk dat het sowieso het beste zou zijn zo'n oppo in je op je eigen smaak afgetunede set te luisteren mocht je uberhaupt in zo'n apparaat geinteresseerd zijn. En hierboven te lezen in de reactie van martin ook nog zo te regelen. Het is lastig beoordelen op een onbekende set in een onbekende (winkel)ruimte waarbij de psychologische invloed van de mening van anderen ook niet onderschat moet worden. Ik zeg zelf luisteren en je eigen mening vormen :) 

scrutinizer

CitaatWat indrukwekkend was, toen Hifi Addict even demonstreerde hoe hard de slam kon van een drumsolootje met tetrode ipv triode op de Manley monoblokjes.

Dat vertelt eigenlijk meer over de combinatie luidspreker/versterker, Rens.
Wanneer de belasting van deze luidspreker gunstiger zou zijn geweest, was zelfs deze drumsolo in triode indrukwekkend en informatief te noemen zijn. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 15:17:57
Dat vertelt eigenlijk meer over de combinatie luidspreker/versterker, Rens.
Wanneer de belasting van deze luidspreker gunstiger zou zijn geweest, was zelfs deze drumsolo in triode indrukwekkend en informatief te noemen geweest. ;)

Anton.

Die klipsch horns in die kleine ruimte hadden dit wel leuk gedaan in triode ;D Alternatief hadden die VTL Wotans met 600W in triode ook aardig oorlog kunnen maken op die focus audio speakers :)

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op september 14, 2010, 15:11:06
Ik denk dat het sowieso het beste zou zijn zo'n oppo in je op je eigen smaak afgetunede set te luisteren mocht je uberhaupt in zo'n apparaat geinteresseerd zijn. En hierboven te lezen in de reactie van martin ook nog zo te regelen. Het is lastig beoordelen op een onbekende set in een onbekende (winkel)ruimte waarbij de psychologische invloed van de mening van anderen ook niet onderschat moet worden. Ik zeg zelf luisteren en je eigen mening vormen :)  

Begrijp me niet verkeerd Hifi Addict. Ik geef hier geen waarde oordeel over Oppo en was ook voor een andere reden afgereisd naar Twente. Ik geef alleen terloops aan dat een Bow ZZ8 zoals aangegeven ::) niet "weggespeeld wordt".

En als een stukje opbouwende kritiek gegeven mag worden, jullie m.i. dit vergelijk tussen de Oppo's onderling iets 'te' lichtzinnig genomen en toegepast hebben.

Neemt niets weg aan de gezelligheid en sfeer van die dag.

:)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Hifi Addict

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 16:03:16
Begrijp me niet verkeerd Hifi Addict, ik geef geen waarde oordeel over Oppo en was ook voor een andere reden afgereisd naar twente. Ik vertel alleen terloops dat een Bow ZZ8 zoals aangegeven ::) niet "weggespeeld wordt".

En als een stukje opbouwende kritiek gegeven mag worden, jullie m.i. dit vergelijk tussen de Oppo's onderling iets 'te' lichtzinnig genomen en toegepast hebben.
Neemt niets weg aan de gezelligheid en sfeer van die dag.

:)

Anton.



Oh zo vatte ik het ook helemaal niet op :) In tegendeel, ik ben het juist helemaal met je eens :ph34r: In dat licht blijft mijn opmerking ook staan (zo was deze althans bedoeld) dat zo'n apparaat alleen goed beoordeeld kan worden door jezelf in je eigen set in direct vergelijk :music:

Mag ik jou overigens een dezer dagen overigens nog eens pm-en betreffende superieure aardvoorzieningen Anton? :)

chansig

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 14:32:56

- Er geen uitgangsniveau's gelijkgetrokken werd en het systeem te pas en te onpas in triode geschakeld functioneerde.

;)

Anton.

Leuk om te lezen dat het allemaal erg gezellig is geweest. Ik hoop de volgende keer er wel gewoon bij te kunnen zijn.

Als ik deze opmerking van Anton lees, dan is er dus gewoon leuk geluisterd. Ik lees ook nergens vergaande conclusies (en al waren die er..ook prima)..maar ik begreep dat er tussen de bepaalde modellen een behoorlijk uitgangsniveau verschil zat. Ik refereerde daar op pagina 1 ook al aan..De kans is dan aanwezig dat de nu gehoorde verschillen mogelijk te maken hebben gehad met harder/zachter..en daarnaast nog de invloed van de versterker waar schijnbaar ook mee gespeeld is tijdens de verschillende shoot outs.

Echt spreken van een shoot out kan je dan volgens mij al niet meer.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hifi Addict

Citaat van: chansig op september 14, 2010, 16:18:37
Leuk om te lezen dat het allemaal erg gezellig is geweest. Ik hoop de volgende keer er wel gewoon bij te kunnen zijn.

Als ik deze opmerking van Anton lees, dan is er dus gewoon leuk geluisterd. Ik lees ook nergens vergaande conclusies (en al waren die er..ook prima)..maar ik begreep dat er tussen de bepaalde modellen een behoorlijk uitgangsniveau verschil zat. Ik refereerde daar op pagina 1 ook al aan..De kans is dan aanwezig dat de nu gehoorde verschillen mogelijk te maken hebben gehad met harder/zachter..en daarnaast nog de invloed van de versterker waar schijnbaar ook mee gespeeld is tijdens de verschillende shoot outs.

Echt spreken van een shoot out kan je dan volgens mij al niet meer.

Gr Hans

Klopt, we hebben wel pogingen ondernomen om het volume te matchen op gehoor, geen dB meter aanwezig helaas ;) Zo speelde de Bow beduidend harder dan de nuforce en de nuforce speelde weer harder dan de andere oppo's. Van de nuforce hadden we het digitale volume wat geknepen om op hetzelfde niveau te komen als de andere oppo's en voor de bow geloof ik uit mn hoofd het volume bijgeregeld op de voorversterker. Maar het was eigenlijk meer lekker luisteren en ouwehoeren denk ik uiteindelijk ;)

Peerless Monster

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 15:17:57
Dat vertelt eigenlijk meer over de combinatie luidspreker/versterker, Rens.
Wanneer de belasting van deze luidspreker gunstiger zou zijn geweest, was zelfs deze drumsolo in triode indrukwekkend en informatief te noemen zijn. ;)

Anton.

Uiteraard Anton.
Het was ook niet gericht naar enige Oppo ;).
Het ging om de totaliteit van wat de set kon neerknallen! ;D
Was gewoon even leuk. Ik keek Hifi Addict ook nog even in de ogen, want jeetje wat een klappen waren dat...

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hifi Addict

Citaat van: Peerless Monster op september 14, 2010, 16:34:16
Uiteraard Anton.
Het was ook niet gericht naar enige Oppo ;).
Het ging om de totaliteit van wat de set kon neerknallen! ;D
Was gewoon even leuk. Ik keek Hifi Addict ook nog even in de ogen, want jeetje wat een klappen waren dat...



Dat moet je eens bij mij thuis horen met 2 x 2KW aan 8 Ohm  8)

Peerless Monster

Citaat van: Hifi Addict op september 14, 2010, 16:40:23
Dat moet je eens bij mij thuis horen met 2 x 2KW aan 8 Ohm  8)

;D LOL
Die uitnodiging staat ;).
Je woont zeker ook vlak bij Enschede ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Hifi Addict


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

chansig

Citaat van: Hifi Addict op september 14, 2010, 16:25:21
Klopt, we hebben wel pogingen ondernomen om het volume te matchen op gehoor, geen dB meter aanwezig helaas ;) Zo speelde de Bow beduidend harder dan de nuforce en de nuforce speelde weer harder dan de andere oppo's. Van de nuforce hadden we het digitale volume wat geknepen om op hetzelfde niveau te komen als de andere oppo's en voor de bow geloof ik uit mn hoofd het volume bijgeregeld op de voorversterker. Maar het was eigenlijk meer lekker luisteren en ouwehoeren denk ik uiteindelijk ;)

Dat is eigenlijk ook veel leuker.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Hans

Voor zover ik heb 'geluisterd' naar de Oppo's, bestaat er naar mijn perceptie genoeg verschil tussen de 2 tuccers ::) onderling, die bij nivellering overeind blijft.

Anton.

PS. Hifi Addict feel free.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Hifi Addict op september 14, 2010, 16:40:23
Dat moet je eens bij mij thuis horen met 2 x 2KW aan 8 Ohm  8)

Ik dacht begrepen te hebben dat het opgenomen vermogen niet zo hoog was.....t' kan ook zo zijn dat ik na Snowmaster niet meer zo scherp was. ::)

And the tide rushes in ......Lord, here comes the flood.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 17:26:51
Hans

Voor zover ik heb 'geluisterd' naar de Oppo's, bestaat er naar mijn perceptie genoeg verschil tussen de 2 tuccers ::) onderling, die bij nivellering overeind blijft.

Anton.

PS. Hifi Addict feel free.

Dit denk je of heb je het ook daadwerkelijk gerpobeerd ?

Ik wilde verder geen discussie opstarten oid (anderen zullen mogelijk denken/zeggen van wel want die kennen mij dan weer beter dan ik mezelf).

Ik heb in het verleden ook een aantal vergelijkingen gedaan en ik meen te kunnen horen wanneer een verschil te maken heeft met harder zachter te maken heeft..maar echt zeker weten doe ik dit niet.

Wie weet is er ooit iemand die 2 verschillende Oppo's heeft en dan ook nog eens bij mij langs wil komen..zijn wel erg veel toevalligheden. Ik ben overigens erg content met mijn huidige cd speler.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zee

Citaat van: vik op september 14, 2010, 08:22:56
... Het was net of je vanaf rij 13 ineens op rij 1 zat te luisteren,


Nu was ik afgelopen zondag in Het Concertgebouw en daar zat ik op rij 13......  en daar is het toch echt heeeel veel beter toeven dan op rij 1 !!
Sterker nog,  aldaar zijn de plaatsen rond rij 13 het neusje van de zalm  ;D
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

scrutinizer

Citaat van: chansig op september 14, 2010, 17:43:54
Dit denk je of heb je het ook daadwerkelijk gerpobeerd ?

Ik wilde verder geen discussie opstarten oid (anderen zullen mogelijk denken/zeggen van wel want die kennen mij dan weer beter dan ik mezelf).

Ik heb in het verleden ook een aantal vergelijkingen gedaan en ik meen te kunnen horen wanneer een verschil te maken heeft met harder zachter te maken heeft..maar echt zeker weten doe ik dit niet.

Wie weet is er ooit iemand die 2 verschillende Oppo's heeft en dan ook nog eens bij mij langs wil komen..zijn wel erg veel toevalligheden. Ik ben overigens erg content met mijn huidige cd speler.

Gr Hans

Naar mijn perceptie en op mijn groene ogen, Hans.

Welke trouwens ook opgaat voor jou, wanneer je mij verteld dat je deze verschillen niet vast kunt stellen.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Citaat van: Zee op september 14, 2010, 18:18:06

Nu was ik afgelopen zondag in Het Concertgebouw en daar zat ik op rij 13......  en daar is het toch echt heeeel veel beter toeven dan op rij 1 !!
Sterker nog,  aldaar zijn de plaatsen rond rij 13 het neusje van de zalm  ;D

Eens!!!
Jammergenoeg dat bij de serieuze stukken, grote namen en orkesten deze plaatsen vrijwel niet voorhanden zijn, daar ze al ver van tevoren, soms zelfs ver over zee, vergeven zijn.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Martijn M

Citaat van: Hifi Addict op september 14, 2010, 16:40:23
Dat moet je eens bij mij thuis horen met 2 x 2KW aan 8 Ohm  8)

Huh?? Wat moet je met 2 kw?  :blink:
Op welke speakers?
Dutch & Dutch

Zee

Citaat van: scrutinizer op september 14, 2010, 18:29:04
Eens!!!
Jammergenoeg dat bij de serieuze stukken, grote namen en orkesten deze plaatsen vrijwel niet voorhanden zijn, daar ze al ver van tevoren, soms zelfs ver over zee, vergeven zijn.

Anton.


Ja, dat is helemaal waar.  Ik heb desalniettemin een aantal malen het genoegen mogen proeven van het zitten in het midden-midden van de zaal. De laatste keer was bij het requiem van Mozart. Fantastisch! 
Aan de andere kant vind ik niet dat er echt slechte plaatsen zijn.  Zelfs wanneer je aan de zijkant van de zaal zit is de algehele klankbalans en ruimteliijke ervaring nog steeds fraai, alleen 'trekt' het geluid wat naar links of rechts en moet je je hoofd wat gedraaid houden.  Allemaal 'problemen' die overkomelijk zijn!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Martijn M

Citaat van: Zee op september 14, 2010, 18:18:06

Nu was ik afgelopen zondag in Het Concertgebouw en daar zat ik op rij 13......  en daar is het toch echt heeeel veel beter toeven dan op rij 1 !!
Sterker nog,  aldaar zijn de plaatsen rond rij 13 het neusje van de zalm  ;D

Maar ach, zoals het thuis klinkt, klinkt het nergens! Je moest eens weten hoe vervormd het geluid in de concertzaal je oren bereikt! Vaak zit er een flinke dip in het midlaag en in het midden en hoog heb je ontzettend veel last van interferentie.
:devil:
Dutch & Dutch

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zee

Citaat van: keyser op september 14, 2010, 19:35:17
Maar ach, zoals het thuis klinkt, klinkt het nergens! Je moest eens weten hoe vervormd het geluid in de concertzaal je oren bereikt! Vaak zit er een flinke dip in het midlaag en in het midden en hoog heb je ontzettend veel last van interferentie.
:devil:



Vervormd misschien t.o.v. de individuele instrumenten.  Echter voor het 'eindresultaat' (het orkest of koorwerk) behoort de zaal feitelijk tot het orkest:  dirigent, orkest- en koorleden alsmede de zaal maken dat je een bepaalde klank ervaart.  M.a.w. je 'referentie' is de luisterplaats in de zaal en die moet je dan ook op 0% vervorming stellen.  Hetgeen je daar hoor zou je (althans ik) thuis ook zo dicht mogelijk willen benaderen.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Martijn M

Citaat van: Nahpets op september 14, 2010, 19:37:29
There is no such thing as too much power.

Ik zou ook niet durven beweren dat het erg is, maar het lijkt me in 99,99999% van de gevallen nogal overbodig voor in een hifi-systeem. Met een systeem van gemiddelde gevoeligheid (85 dB/W/m) ga je dan al ruim over 120 dB... en dat is HARD! Bovendien zijn er maar weinig speakers die dergelijke vermogens kunnen verteren.
Dutch & Dutch