Shoot out op bij W&W Audio met de oppo tuc versies

Gestart door martin_2703, augustus 3, 2010, 13:47:05

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Hifi Addict

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 10:10:37
En in prijs-kwaliteit verhouding? Wat zou dan jullie voorkeur hebben?

Ik persoonlijk vind de nuforce die 300 euro extra wel waard.

martin_2703

Namens Karel van W&W en mijzelf wil ik iedereen bedanken voor hun komst en gezelligheid.

Het was een lange maar geslaagde dag.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Groeten Karel en Martin.


Former member 78

Ik heb de BDP83SE TUC, en ben daar ook meer dan tevreden over.
De stap van mijn oude Marantz SA7001KI, vergeleken deze was echt heel erg groot.

Een verschil wat echt voor iedereen hoorbaar is, believer or not :)

martin_2703

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 10:10:37
En in prijs-kwaliteit verhouding? Wat zou dan jullie voorkeur hebben?

Wellicht dat VIK hier iets over wil en kan kan schrijven want hij heeft zijn oppo met de nuforce goed vergeleken.

Ralph71

Heeft iemand ook wel eens de vergelijking gemaakt met de NuForce BDP-83se Oppo Nuforce Edition (dus zonder een tuc-upgrade)?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

scrutinizer

Citaat van: solitaire op september 12, 2010, 23:19:35
dan weten we wie wie was ... althans gedeeltelijk

maar ook ... zou je echt de knapste van de drie wel weghalen ?




iemand meer info betreffende de luisterindrukken




W.

Het doel voor mij was, ondanks de 2 x 2 uur durende rit luisterend naar onze audioloog's audio relaas :-X ;D, Karel en een paar mensen van het forum te ontmoeten, Wolf.
Aangezien ik dat letterlijk neem ::) heb ik alleen even geluisterd naar de Oppo Nuforce tuc/bybees versus BDP83SE tuc/bybees.(Martin of Hifi Addict correct me if I am wrong)
Waarin de reconstructie van the musical event, door de speler with the Force gepresenteerd, een naar mijn perceptie meer vanzelfsprekend, ontspannen 'daar'stelling creerde.

Anton.
 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

blue-eyes

Citaat van: scrutinizer op september 13, 2010, 11:25:51
Het doel voor mij was, ondanks de 2 x 2 uur durende rit luisterend naar onze audioloog zijn relaas :-X), Karel en een paar mensen van het forum te ontmoeten, Wolf.
Aangezien ik dat letterlijk neem ::) heb ik alleen even geluisterd naar de Oppo Nuforce tuc/bybees versus BDP83SE tuc/bybees.(Martin of Hifi Addict correct me if I am wrong)
Waarin de reconstructie van het event, door de speler with the Force gepresenteerd, een naar mijn perceptie meer vanzelfsprekend, ontspannen 'daar'stelling creerde.

Anton.
 

Als ik ga naar dergelijke events, is dat ook altijd mijn doel! Goed om te lezen, de hobby delen is ook de mensen erbij leren kennen, komt ook de sfeer op het forum ten goede ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Citaat van: Blue-Eyes op september 13, 2010, 11:29:48
Als ik ga naar dergelijke events, is dat ook altijd mijn doel! Goed om te lezen, de hobby delen is ook de mensen erbij leren kennen, komt ook de sfeer op het forum ten goede ;)
Het verschil in analoog (eye to eye) versus digtaal (het geschreven woord op het forum) gaat mijns inziens ook hierin op, Eisse.

:)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AbZ


fugazi_2009

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 11:21:40
Heeft iemand ook wel eens de vergelijking gemaakt met de NuForce BDP-83se Oppo Nuforce Edition (dus zonder een tuc-upgrade)?

In een vorige shootout, zie hier is onder andere de vergelijking gemaakt tussen een Oppo 83 TUC en een Oppo NuForce (zonder TUC). Toen was de conclusie dat die twee dicht bij elkaar in de buurt zaten. Wat mij toen deed concluderen dat je dus uiteindelijk een NuForce TUC zou willen (wat ik dus nu ook heb).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

blue-eyes

Citaat van: scrutinizer op september 13, 2010, 11:43:17
Het verschil in analoog (eye to eye) versus digtaal (het geschreven woord op het forum) gaat mijns inziens ook hierin op, Eisse.

:)

Anton.

Mooi verwoording ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

scrutinizer

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 11:45:58
:clapping:

Daarom word je ook bij die andere gelegenheid verwacht
:coffee:

Ik zal zeker 'proberen' aanwezig te zijn, AbZ. Een datum kan daarin het verschil maken. ;)
Ik hoef voor sommige hier hopelijk niet uit te leggen wat een hormonaal bepaalde nestdrang betekent ::) ... :-X

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AbZ


Ralph71

Citaat van: fugazi_2009 op september 13, 2010, 11:52:48
In een vorige shootout, zie hier is onder andere de vergelijking gemaakt tussen een Oppo 83 TUC en een Oppo NuForce (zonder TUC). Toen was de conclusie dat die twee dicht bij elkaar in de buurt zaten. Wat mij toen deed concluderen dat je dus uiteindelijk een NuForce TUC zou willen (wat ik dus nu ook heb).

Bij die shootout was toch bij de meesten de Oppo BD83 SE NuForce Edition (zonder TUC) favoriet boven de Oppo BD83 Signature Edition (van TheUpgradeCompany)? De Oppo BD83 SE NuForce Edition kost 1.420 euro, terwijl de TUC-modellen beginnen bij 2.099 euro (tot bijna 3.000 euro). Is dit prijsverschil nog de moeite waard of zijn het dan enkel details die het verschil maken?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

S@m

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 12:39:24
Is dit prijsverschil nog de moeite waard of zijn het dan enkel details die het verschil maken?

Zijn het niet altijd de details die het verschil maken (op dit niveau)..?

AbZ


Peerless Monster

Citaat van: S@m op september 13, 2010, 12:43:22
Zijn het niet altijd de details die het verschil maken (op dit niveau)..?

Ik weet niet precies welke typen ik heb zitten luisteren, maar er was een type van 2100 euro en 1 van 2500 euro. Dat verschil in prijs was hij dubbel en dwars waard.
in een direct vergelijk klinkt de 2100 versie plat, binnensmonds en erg gesmeerd.
De 2500 euro versie klinkt dan minder gesmeerd, flink opener en duidelijker afgebeeld.
Ik zeg ook in een direct vergelijk! Zegt niks in een vergelijk tussen een high-end CD-speler en de Oppo. Ik zag dat kwabbernoot wel bij de shoot-out was van de Oppo met de Bow, maar ik was druk in gesprek met dé scrut ;). Jammer dat ik dat gemist heb. Ik weet wel dat ik bij Frank2 thuis de Oppo analytischer vond klinken dan de Bow.

Maar als ik dat dan weer vergelijk met thuis ipv de 24000 euro kostende Focal Audio speakers....
Ik heb gisteren thuis nog heerlijk zitten genieten van mijn sound... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Nahpets

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 12:47:20
Vast een mooi apparaat, maar de logica ontgaat mij.

Ik vind Japans eten lekker en Indisch ook, maar zou geen pindasaus over m'n sushi willen hebben.   :alien:

En toch heeft bijna niemand moeite met een Chinees-Indisch restaurant  :crazy:. Mij zul je er niet vinden, als ik de keuze maak.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

AbZ


scrutinizer

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 12:22:34
Tja ook daar hebben we nog heel wat in te onderzoeken  :crazy:
[zelfcensuur wegens foute grap]
Begrijpelijk.

Feel free ... and fill the g(r)ap. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

fugazi_2009

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 12:47:20
Vast een mooi apparaat, maar de logica ontgaat mij.

Zo moeilijk is het volgens ook weer niet, maar wellicht zit het in je signature  ;) De NuForce is een doorontwikkeling op de 83, TUC doet update zonder (voornamelijk) hardware aanpassingen. Dat bracht de TUC 83 op het nivo van de NuForce, dus laat TUC die updates ook gewoon op de NuForce uitvoeren.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

AbZ


Ralph71

Citaat van: fugazi_2009 op september 13, 2010, 13:41:47
De NuForce is een doorontwikkeling op de 83, TUC doet update zonder (voornamelijk) hardware aanpassingen. Dat bracht de TUC 83 op het nivo van de NuForce, dus laat TUC die updates ook gewoon op de NuForce uitvoeren.

De TUC heeft toch een upgrade gedaan op meerdere modellen van de Oppo (zie ook prijslijst W&W)? Uit eerdere luistertest (op 31-01-2010) kwam echter naar voren dat de TUC-upgrade van de Signature Edition minder klonk dan de standaard Nuforce Edition. Bij welk model van TUC komt de kwaliteit dan wel boven de standaard Nuforce Edition uit? Is dat enkel bij het model dat Martin heeft, de TUC Nuforce Edition?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

fugazi_2009

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 13:45:56
Ik was al benieuwd, wanneer wordt die open deur voor het eerst ingetrapt  ;)
maar ben blij dat m'n disclaimer ook gelezen wordt.

;D

Citaat van: AbZ op september 13, 2010, 13:45:56
Dat wist ik niet.  Het is voor de logica ook niet per se relevant, maar wel informatief.  Bedankt!

Ik vind het toch wel redelijk relevant voor de logica anders zou het wel heel erg een slag in de lucht zijn. Nu is het tot zekere hoogte te beredeneren (zij het dat de uitkomsten altijd maar afwatchten is). Eerst was er een Oppo BDP-83, toen heeft Oppo die zelf al verbeterd naar een Oppo 83-SE en vervolgens heeft NuForce de 83SE gepakt en die nog verder doorontwikkeld. En vervolgens kwam TUC die op alle 3 de modellen zijn updates kon uitvoeren. Vorige test had al uitgewezen dat een 83SE beter was dan een 83 en dat een NuForce weer beter was dan een 83SE. Maar vervolgens bleek dat een 83 + TUC op het niveau van de NuForce brachten. En was het dus mijn hoop/verwachting dat die TUC updates op een NuForce deze ook nog wel een stapje verder konden brengen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 14:02:34
De TUC heeft toch een upgrade gedaan op meerdere modellen van de Oppo (zie ook prijslijst W&W)? Uit eerdere luistertest (op 31-01-2010) kwam echter naar voren dat de TUC-upgrade van de Signature Edition minder klonk dan de standaard Nuforce Edition. Bij welk model van TUC komt de kwaliteit dan wel boven de standaard Nuforce Edition uit? Is dat enkel bij het model dat Martin heeft, de TUC Nuforce Edition?

Ik was bij die eerdere luistertest aanwezig. Wellicht dat de mensen die de NuForce het beste vonden dit het hardst hebben laten horen, maar tijdens de test kwamen ze er toch redelijk gelijk uit. Op de dedicated stereo uitgangen werd zelfs door verschillende mensen de voorkeur aan de 83 TUC gegeven.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one