Shoot out op bij W&W Audio met de oppo tuc versies

Gestart door martin_2703, augustus 3, 2010, 13:47:05

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

ajbeefde

 Jammer dat ik die actie met de namaak cello's gemist heb  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

RobertVanWoerden

Citaat van: Kwabbernoot op september 12, 2010, 15:49:22
Ennieweej, ik heb mij prima vermaakt maar ben nu wel weer effe klaar met de standaard audiofiele deuntjes. Nu eerst maar effe een stukje Porcupine Tree.

Groeten...

PT heeft toch genoeg audiofiele discs :) Hadden jullie niet The Incident dvd-a kunnen gebruiken, het stuk vanaf Degree Zero of Liberty t/m Circle of Manias is prima om het beste uit je systeem te halen.

Peerless Monster

Leuke middag met dito mensen.
Lekker ontspannen luisteren.
Maar het stond vaak vreselijk hard.

Als ik de ab in handen had ging hij soms toch wel zachter.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

Het was soms inderdaad erg hard, maar gelukkig kon alles ook zachter.
Zijn dit alle foto's?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op september 12, 2010, 20:43:50
Het was soms inderdaad erg hard, maar gelukkig kon alles ook zachter.
Zijn dit alle foto's?

Die gelukt zijn wel.
Probleem is het licht.
Ik zal kijken wat ik et manipulatie nog voor elkaar kan bakken...
Ben geen prof ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Snowmaster

Vanmiddag ook bij de shoot out van W&W voorbij geweest.
De ongedwongen sfeer en de aanwezigheid van veel leuke mensen was een aangename verrassing.
Ik had mijn dochter beloofd haar kamer deels appeltjesgroen te maken en daardoor moest ik voor mijn gevoel veel te vroeg weg.  
Dit soort bijeenkomsten smaken naar meer en misschien moet ik ook maar eens een keertje gaan barbecuen in Emmeloord.
Als de DBT bij W&W doorgaat, ga ik in ieder geval weer kijken.
De koffie met koekjes stonden klaar en ook voor lekkere hapjes was gezorgd. De ontspannen sfeer deed de rest.
Met en paar tips in mijn achterhoofd en eindelijk de gezichten bij de nicknames reed in de namiddag weer naar huis.
Karel en mannen van de organisatie :  het was prima voor elkaar en bedankt voor de leuke middag !

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Peerless Monster

en nog een paar dan ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Snowmaster

Citaat van: frank2 op september 12, 2010, 20:43:50
Het was soms inderdaad erg hard, maar gelukkig kon alles ook zachter.
Zijn dit alle foto's?

Wil je ook op het forum?
Volgens mij zat je ergens tussen die B20's  toen die foto van de bank werd genomen  ;)

Hieronder aanpassing van mijn post :

Oooh....jouw verzoek wordt door Peerless gehoord......Frank, nu ben je wel heel groot in beeld  :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Peerless Monster

Citaat van: Snowmaster op september 12, 2010, 20:57:23
Wil je ook op het forum?
Volgens mij zat je ergens tussen die B20's  toen die foto van de bank werd genomen  ;)

Hmmm, niet echt goed gelukt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

frank2

oh shit nu kent iedereen mij, ik ben 1 van de 3.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

Je hebt gelijk. Jij bent de knapste van de drie.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

scrutinizer

Vandaag met Ronald (Audioloog) even naar W&W voor de DBT afgereisd. Komen we daar aan ... voldoende mensen vertrouwend op hun auditorisch systeem aanwezig voor statische significantie .... geen Keyser, geen DBT ::)

;)

Anyway, dan maar luisteren naar Oppo en die waren er voloppo. ;D
Niet dat het altijd 'duidelijk' was waar we naar aan het luisteren waren, maar dat had iets met dialect te maken. Waaruit ik begreep dat de Oppo met tukker mod het beste uit de klei kwam. :devil: :)

Leuke, bevlogen mensen ontmoet 'en gesproken' en een waar museum of antiquatisch gespot.
Martin en Karel thanks voor jullie inzet, koffie en hapjes. Forumleden (welke de moeite hebben genomen zich voor te stellen) bedankt voor de babbel en gezelligheid.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

solitaire

Citaat van: Peerless Monster op september 12, 2010, 23:11:34
Ik wil je best weghalen ;)

dan weten we wie wie was ... althans gedeeltelijk

maar ook ... zou je echt de knapste van de drie wel weghalen ?




iemand meer info betreffende de luisterindrukken




W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

Kwabbernoot

Citaat van: RobertVanWoerden op september 12, 2010, 18:56:17
PT heeft toch genoeg audiofiele discs :) Hadden jullie niet The Incident dvd-a kunnen gebruiken, het stuk vanaf Degree Zero of Liberty t/m Circle of Manias is prima om het beste uit je systeem te halen.

Yep. Ik heb ook nog wel even gebruik gemaakt van een set toen ik alleen in de kamer zat. "Effe" Anesthetize geluisterd (bijna 18 minuten  8) ). Weliswaar niet het meest fraai opgenomen nummer van PT maar wel één waar zo ongeveer alle facetten aan bod komen met een ongelooflijk mooie gitaarsolo helemaal aan het eind. 'T was genieten en een zeer welkome afwisseling.
Thuis daarna nog de gehele cd gedraaid.  ;)

Groeten...

frank2

Citaat van: solitaire op september 12, 2010, 23:19:35
dan weten we wie wie was ... althans gedeeltelijk

maar ook ... zou je echt de knapste van de drie wel weghalen ?




iemand meer info betreffende de luisterindrukken


W.

Het waren behoorlijke sets die stonden opgesteld. En ik heb begrepen dat vele mensen niet verwacht hadden dat de Oppo zo goed zou spelen. Hierboven staat ergens dat iemand geen verschil hoorde met een Bow zz8 en de Oppo, dan weet je meteen in welke categorie deze Oppo/tuc geplaatst kan worden. (nieuwwaarde bow ongeveer 8000 euro) De Oppo ongeveer 2500 euro.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Ralph71

Welke Oppo's zijn precies getest en hoe waren de resultaten?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro

Kwabbernoot

Citaat van: frank2 op september 13, 2010, 07:05:14
Het waren behoorlijke sets die stonden opgesteld. En ik heb begrepen dat vele mensen niet verwacht hadden dat de Oppo zo goed zou spelen. Hierboven staat ergens dat iemand geen verschil hoorde met een Bow zz8 en de Oppo, dan weet je meteen in welke categorie deze Oppo/tuc geplaatst kan worden. (nieuwwaarde bow ongeveer 8000 euro) De Oppo ongeveer 2500 euro.


Ik wil hier wel even bij opmerken dat ik misschien ook wel geen verschil zou hebben gehoord tussen een Oppo en mijn eigen HK HD970. Dus zoveel zei mijn eerdere opmerking nu ook weer niet.  ;)

Groeten...

Hifi Addict

Ik vond het een gezellige geslaagde dag, ik ben nummer 2 vanaf links op de 1e foto (naast martin). Leuk een aantal van jullie eens in het echt te zien! :)

Anton bedankt voor de nuttige tips betreffende verdergaande stroomvoorzieningen, erg interessant allemaal, ga ik zeker wat mee doen! :)


Former member 78

Citaat van: Kwabbernoot op september 13, 2010, 08:53:46
Ik wil hier wel even bij opmerken dat ik misschien ook wel geen verschil zou hebben gehoord tussen een Oppo en mijn eigen HK HD970. Dus zoveel zei mijn eerdere opmerking nu ook weer niet.  ;)

Groeten...

Zet die Vuvuzela's van jou dan ook niet zo hard ;D
Dan hou je tenminste nog een beetje gehoor over.

Kwabbernoot

 :laugh:

Ik draai thuis minder luid dan wat ik gisteren zo gemiddeld gehoord heb.

Groeten...

Hifi Addict

Citaat van: Ralph71 op september 13, 2010, 08:33:11
Welke Oppo's zijn precies getest en hoe waren de resultaten?

De volgende spelers waren aanwezig:

Oppo BDP83 met tuc upgrade en bybees van Vik
Oppo BDP83SE met tuc upgrade
Oppo BDP83SE XLR met tuc upgrade en bybees
Oppo Nuforce BDP83SE met tuc upgrade en bybees van Martin

Volgens mij vond zo ongeveer iedereen de laatste de best presterende oppo zowel op beeld als geluidskwaliteit.

Ralph71

Citaat van: Hifi Addict op september 13, 2010, 09:31:53
De volgende spelers waren aanwezig:

Oppo BDP83 met tuc upgrade en bybees van Vik
Oppo BDP83SE met tuc upgrade
Oppo BDP83SE XLR met tuc upgrade en bybees
Oppo Nuforce BDP83SE met tuc upgrade en bybees van Martin

Volgens mij vond zo ongeveer iedereen de laatste de best presterende oppo zowel op beeld als geluidskwaliteit.


Citaat van: ajbeefde op september 12, 2010, 15:41:21
Als ik persoonlijk voor de Oppo zou gaan is de Nu Force versie het maximum wat ik zou willen uitgeven.

En in prijs-kwaliteit verhouding? Wat zou dan jullie voorkeur hebben?
Arcam AV950 - Arcam P7 - Oppo UDP-205  - Linn Klimax DSM/2 - 2 x Wilson Benesch ACT - Wilson Benesch Center - 2 x M&K Sound S150T Tripole - Velodyne DD15 - LG Oled C65C7 - Nordost QB8 MKII - Nordost QRT Qx4 - Nordost Valhalla - Nordost Frey 1&2 (stroomkabels, analoge interlinks en luidsprekerkabels)  - Isotek Syncro