Shoot out op bij W&W Audio met de oppo tuc versies

Gestart door martin_2703, augustus 3, 2010, 13:47:05

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

frank2

zoals ik in het DBT topic ook al aangaf; als je naar deze shootout komt krijg je 2 complete high end sets te horen en diverse Oppo/TUC versies, waarbij een ieder meteen zal horen dat ook tussen de TUC versies verschillen bestaan. Aan jullie de keuze welke beter "smaakt"
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Ga je ze gewoon naast elkaar zetten en dan lekker switchen of gaan jullie ook nog iets doen aan het gelijk maken van de uitgangsniveaus ? Als je dat niet doet dan ben ik het met je eens...dan ga je zeker verschillen horen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hifi Addict

Citaat van: chansig op augustus 20, 2010, 09:11:12
Ga je ze gewoon naast elkaar zetten en dan lekker switchen of gaan jullie ook nog iets doen aan het gelijk maken van de uitgangsniveaus ? Als je dat niet doet dan ben ik het met je eens...dan ga je zeker verschillen horen.

Gr Hans

Hadden we het hier niet al eerder over gehad? dB meter?

chansig

Zou kunnen en dan vervolgens je afvragen of het dB verschillen zijn of echte verschillen..Maar ik heb het idee dat het niet in de opzet van de test past om de uitgangsniveau's gelijk te maken. Prima..maar dan zullen er sowieso verschillen gehoord gaan worden.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Gisteren mijn Oppo opgehaald bij Fugazi_2009(samen in 1 doos opgestuurd), die is weer terug na een reisje Amerika  ;D

Beiden Oppo's zijn voorzien van de laatse update´s van TUC.

Inclusief:

- Furutech IEC Rhodium inlet
- Bybees filters
- Een Isoclean zekering
- WBT NextGen Silver RCA output jacks

En nu klaar stomen voor de shoot out.  ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

martin_2703

Citaat van: vik op augustus 27, 2010, 17:26:51
Gisteren mijn Oppo opgehaald bij Fugazi_2009(samen in 1 doos opgestuurd), die is weer terug na een reisje Amerika  ;D

Beiden Oppo's zijn voorzien van de laatse update´s van TUC.

Inclusief:

- Furutech IEC Rhodium inlet
- Bybees filters
- Een Isoclean zekering
- WBT NextGen Silver RCA output jacks

En nu klaar stomen voor de shoot out.  ;)



Hé Leuk.. Schrijf anders even je bevindingen hier.

vik

Citaat van: martin_2703 op augustus 27, 2010, 17:32:26
Hey Leuk.. Schrijf anders even je bevindingen hier.

Ga ik zeker doen.

Eerst even inspelen.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Citaat van: frank2 op augustus 27, 2010, 19:16:59
eerste indruk tov. de oude situatie?

Ik heb denk ik een uurtje geluisterd en in dat uurtje heb ik geen verschil kunnen ontdekken. Hij moet nog ingespeeld worden.

Volgende week wordt hij aangesloten op mijn Krell versterker.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Hifi Addict

Citaat van: vik op augustus 27, 2010, 19:25:39
Ik heb denk ik een uurtje geluisterd en in dat uurtje heb ik geen verschil kunnen ontdekken. Hij moet nog ingespeeld worden.

Volgende week wordt hij aangesloten op mijn Krell versterker.


Waar heb je hem nu op aangesloten?

vik

Citaat van: Hifi Addict op augustus 27, 2010, 20:15:12
Waar heb je hem nu op aangesloten?

Op mijn Denon AVC A1HDA waar hij altijd op aangesloten is geweest.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Hifi Addict

Citaat van: vik op augustus 27, 2010, 20:35:28
Op mijn Denon AVC A1HDA waar hij altijd op aangesloten is geweest.

Digitaal dan neem ik aan?

chansig

Citaat van: vik op augustus 27, 2010, 19:25:39
Ik heb denk ik een uurtje geluisterd en in dat uurtje heb ik geen verschil kunnen ontdekken. Hij moet nog ingespeeld worden.

Volgende week wordt hij aangesloten op mijn Krell versterker.


Ga je dan niet twijfelen aan de upgrades die er gedaan zijn ? Wil je vertellen wat zo'n upgrade kost ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

zeer weinig 50 dollar, en ik deel tot nu toe je mening, ik vind hoewel niet ingespeeld dat je het verschil toch moet horen. Maar misschien ben ik te voorbarig
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

vik

Citaat van: Hifi Addict op augustus 27, 2010, 23:27:05
Digitaal dan neem ik aan?

Analoog en dan via pure direct.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

chansig

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2010, 08:13:51
zeer weinig 50 dollar, en ik deel tot nu toe je mening, ik vind hoewel niet ingespeeld dat je het verschil toch moet horen. Maar misschien ben ik te voorbarig

Ohh..dat is die upgrade...die in een later stadium duurder gaat worden. Ach voor 50 dollar kan je je er geen buil aan vallen. Ik zou het dan ws ook doen. Minder (kwalitatief) worden kan het in ieder geval niet..Kan wel..maar dat zal niet gebeuren.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

vik

Citaat van: frank2 op augustus 28, 2010, 08:13:51
zeer weinig 50 dollar, en ik deel tot nu toe je mening, ik vind hoewel niet ingespeeld dat je het verschil toch moet horen. Maar misschien ben ik te voorbarig

Ik heb hem nu weer spelen en hij begint al wat losser te worden. Straks beginnen met de burn´in cd van XLO. Ik vond de bas wat magertjes gisteren.

Wat me wel opviel btw is dat het beeld iets is verbeterd.. het is wat scherper.  Mijn vriendin viel het ook op, we zaten gisteravond naar Beyoncé-I am yours/ Las Vegas te kijken op blu ray. (ondertussen al versleten)

Ik heb dus goede hoop.  :clapping: en hou jullie op de hoogte.

Ik kan niet wachten totdat ik hem stereo kan horen spelen op mijn Krell KAV 500i volgende week. Ik verwacht toch wel een behoorlijke vooruitgang t.o.v. mijn AVC A1HDA.

En dan hebben we natuurlijk de shoot out in het vooruitzicht.   ;)



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

dubbele post.. foutje
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: chansig op augustus 28, 2010, 08:05:46
Ga je dan niet twijfelen aan de upgrades die er gedaan zijn ? Wil je vertellen wat zo'n upgrade kost ?

Gr Hans

Absoltuut niet. Ik twijfel geen moment aan Dave, het heeft ff tijd nodig.

Idd $50 maar ik heb andere extra opties erbij genomen. check mijn lijstje:

Inclusief:

- Furutech IEC Rhodium inlet
- Bybees filters
- Een Isoclean zekering
- WBT NextGen Silver RCA output jacks



Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

JeroenGRT

Ik moet me helaas afmelden, die dag heb ik een feestje van mijn schoonvader. Had er graag bij willen zijn.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Martijn M

Dutch & Dutch

Kwabbernoot

Ik weet niet zeker of ik er zaterdag nog bij kan zijn. Vandaag stroom uitval in een (groot) gedeelte van mijn huis  :(. Als ik daar zaterdag nog mee aan gang moet kom ik dus niet maar ik hoop van harte dat het morgen opgelost is.

Groeten...

frank2

het feestje is op 12 september, dus nog tijd genoeg
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Zee

Citaat van: Hifi Addict op augustus 20, 2010, 09:45:12
Hadden we het hier niet al eerder over gehad? dB meter?


Het gelijktrekken van de uitgangsniveaus op basis van een dB meter is veel te onnauwkeurig (en bovendien onnodig moeilijk).  Het is veel en veel naukeuriger om gewoon de spannings op de speakerklemmen te meten en gelijk te trekken.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

Martin, kun je geen lijstje maken welke Oppo's met welke upgrades en welke versies te bewonderen zijn op 12 sept?
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren