Chamber of Dreams - nu met 3D-audio!

Gestart door HTip, mei 29, 2007, 22:36:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

clockwork

Citaat van: Maro op september  2, 2011, 13:05:13
Heeft geen HT doorlus functie. Dat is geloof ik wel een must in HTip zijn set up.

O ja. Dat is wel een eis. Helaas pindakaas. :nopompom:
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Citaat van: clockwork op september  2, 2011, 13:12:34
O ja. Dat is wel een eis. Helaas pindakaas. :nopompom:

Het is inderdaad zoals Maro aangeeft. De S1 heeft die functie niet. Maar bedankt voor het meedenken. :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Christiaan S op september  2, 2011, 12:21:41
Ik geef het maximaal 2 maanden.
Dan staat die nieuwe versterker in zijn rack te pronken ;) Wie biedt meer? :D :-X
Ik zit weer met een lach dit te typen :D Kon ik wel gebruiken...

Citaat van: Softpower op september  2, 2011, 12:35:40
Zullen we deze weddenschap maar aanmelden bij unibet? Iemand quotes?

Wat krijg je voor je euro bij voor 1 november? En nee Philip je mag niet mee wedden...

:evil:

Zelf denk ik voor 1 januari.
Hahahah... Prachtig! Een weddenschap afsluiten voor de termijn wanneer de PM in de CoD staat :clapping:

Tegen vergoeding ben ik bereid inlichtingen te verschaffen :D

Ik kan natuurlijk ook een poll openen :popcorn:

Citaat
Maar wel top voor je dat zo nog een grote stap kunt maken zonder te verbouwen.
Dat zou inderdaad helemaal te gek zijn, als ik met deze upgrade mijn doel bereik. Verder natuurlijk nog de stroom, maar dat is iets voor later...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op september  2, 2011, 13:06:35
Hoi Philip,

Wij zijn druk aan het verbouwen in en aan ons huis, maar even een kortereactie in mijn zuur verdiende pauze :happy:  ::

prachtige ervaring dus die PM.. Wel leuk dat je zo hebt kunnen testen.. Ik ben wel weer benieuwd wat dat voor resultaat bij jou gaat geven!

Alvast veel plezier met je aankomende aankoop!!!  :)
Bedankt Etienne! Zeker super dat ik de PM in mijn eigen set heb kunnen testen. Om een beetje onze sets gelijk te houden, moet je er natuurlijk ook aan geloven :P

Jij nog veel suc6 met de verbouwing...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Midcall

Ga je ook nog andere versterkers proberen? 1 ervaring = geen ervaring als je verdere referentie hebt.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement II XLR - Korsun D9

Maximus_Aurelius

Citaat van: Midcall op september  2, 2011, 17:48:17
Ga je ook nog andere versterkers proberen? 1 ervaring = geen ervaring als je verdere referentie hebt.

Deze vraag had ik hem ook al gesteld.

Citaat van: Maximus_Aurelius op augustus 29, 2011, 12:29:44

Ga je ook nog een keer grotere broer aan de tand voelen. De PM11S2? Of andere merken in dezelfde prijsklasse als de PM15S2? Dat laatste zal ik zeker doen omdat er toch mooie(re) combinaties uit kan rollen. Zelf ervaren. 8).

Het antwoord was.

Citaat van: HTip op augustus 30, 2011, 14:36:43
Andere merken zal ik niet zo snel doen, vanwege de match tijdens surround. De bubble was bijna naadloos, terwijl de SR9600 niet optimaal was ingesteld.

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

rexp

Er wordt hier en daar al gesproken over een PM15S2 Limited Edition.

Gewoon ter info, niet als spreekwoordelijke wortel.
Yamaha - Oppo - Focal - BK - Epson

Pinohelmond

Prachtig Philip, in één woord geweldig. Dik 400 pagina's doorgelezen deze week maar het was de moeite waard. Geweldig om te zien en lezen allemaal.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Citaat van: Midcall op september  2, 2011, 17:48:17
Ga je ook nog andere versterkers proberen? 1 ervaring = geen ervaring als je verdere referentie hebt.
M_A heeft het antwoord al gegeven... ;)

Het kan best dat er meer (en beter) op stereogebied te krijgen is, maar ik ben bang dat ik dan ga inleveren op mijn prachtige surroundbubble. Dat offer is me te groot en dat is ook de reden dat ik de integratie met de SR9600 zo belangrijk vind. En de PM15S2 is reeds een serieuze stap vooruit. En die stap is voor mij nu ook groot genoeg. Daarnaast is de match met mijn speakers (ALR/Jordan Note) ook erg goed. Zo goed zelfs dat Ken Ishiwata ze zelf heeft.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: rexp op september  2, 2011, 20:29:17
Er wordt hier en daar al gesproken over een PM15S2 Limited Edition.

Gewoon ter info, niet als spreekwoordelijke wortel.
:D

Ik ben er ook al op attend gemaakt en op hifi.nl staat hetvolgende:
Citaat
De wat luxere 15S2 serie in het stereosegment van Marantz krijgen enkele gelimiteerde uitvoeringen. Gelimiteerd omdat alle hoogwaardige componenten die Ken Ishiwata heeft gebruikt voor het ontwerp van deze Limited Editions niet veelvuldig voorradig zullen blijven en een bepaalde mate van kwaliteit gewaarborgd moet blijven. Zo heeft de versterker PM-15S2 SE een nieuwe constructie gekregen, nieuwe 20,000μF Audio Condensatoren (iso 15.000μF) en een betere stroomvoorziening moeten gaan zorgen voor een meer verfijnde weergave van mid- en treble, een betere controle over het laag, een opener soundstage en een gedetailleerde imaging, aldus Marantz. Ook de ingangs- en bedieningsfuncties van de strak vormgegeven versterker zijn onder handen genomen.



Hij is ook erg mooi in het zwart. Hmmm, wat nu?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Pinohelmond op september  2, 2011, 21:47:57
Prachtig Philip, in één woord geweldig. Dik 400 pagina's doorgelezen deze week maar het was de moeite waard. Geweldig om te zien en lezen allemaal.
Alles gelezen in een week? Wow!! Bedankt voor het compliment!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op september  2, 2011, 22:34:58
M_A heeft het antwoord al gegeven... ;)

Daarnaast is de match met mijn speakers (ALR/Jordan Note) ook erg goed. Zo goed zelfs dat Ken Ishiwata ze zelf heeft.

In mijn weten heeft Ken Ishiwata geen Note 7 of Note 5 maar de Note 3 :P  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

VlisChris

CitaatHij is ook erg mooi in het zwart. Hmmm, wat nu?

Weet je hoe ze dat noemen Phillip? Een retourische vraag :p
Je weet het antwoord zelf allang, alleen wil je dat (nog) niet voor jezelf toegeven.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Christiaan S op september  3, 2011, 01:09:50
Weet je hoe ze dat noemen Phillip? Een retourische vraag :p
Je weet het antwoord zelf allang, alleen wil je dat (nog) niet voor jezelf toegeven.
:clapping: Goed verwoord... :D

Het wordt me nu nóg moeilijker gemaakt. Ik kan naast de PM15S2, de SE nu ook nog een ex-demo KI Pearl voor een heel mooi bedrag krijgen. Wat nu?

:pompom: Dit is overigens mijn 15000e post! :pompom:

Ik krijg er niets voor, maar ik kan me natuurlijk zelf een kadootje geven... :headbanging:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

H&C Hifi

Hey Philip,

De Ki-Pearl is erg goed !

MAAR :

Hij heeft een minder Marantz karakter, wat mij destijds opviel is dat
deze veel analytischer en minder warm klinkt.
Die zou je echt in de set moeten beluisteren voordat je die aanschaft, hij klinkt echt heel anders dan een PM15s2.

Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi

Midcall

Citaat van: HTip op september  2, 2011, 22:34:58
M_A heeft het antwoord al gegeven... ;)

Het kan best dat er meer (en beter) op stereogebied te krijgen is, maar ik ben bang dat ik dan ga inleveren op mijn prachtige surroundbubble. Dat offer is me te groot en dat is ook de reden dat ik de integratie met de SR9600 zo belangrijk vind. En de PM15S2 is reeds een serieuze stap vooruit. En die stap is voor mij nu ook groot genoeg. Daarnaast is de match met mijn speakers (ALR/Jordan Note) ook erg goed. Zo goed zelfs dat Ken Ishiwata ze zelf heeft.
Wat is er mis om het gewoon eens te proberen? Ik wil niet Marantz met Bose vergelijken, maar hier is het hele succes van Bose op gebaseerd, mensen die niet iets anders proberen en opzich gelukkig zijn met het geluid wat ze hebben. Al is het maar ter bevestiging van je huidige (voor)oordeel, wat wellicht wat meer (audio)rust geeft in de toekomst, want vroeg of laat zal het toch weer gaan knagen of het toch niet allemaal beter kan.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement II XLR - Korsun D9

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op september  3, 2011, 08:44:02
Nee hoor, hij heeft de Note 2 :tongue2:

http://www.dutchaudioclassics.nl/interview_with_ken_ishiwata/

:D :D

Ik denk dat we beide heel goed weten als expert zijnde van de Note series van ALR/Jordan dat de Note 2 nooit bestaan heeft  ;)  :tongue2:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

HTip

Citaat van: HcHifi.nl op september  3, 2011, 11:03:07
Hey Philip,

De Ki-Pearl is erg goed !

MAAR :

Hij heeft een minder Marantz karakter, wat mij destijds opviel is dat
deze veel analytischer en minder warm klinkt.
Die zou je echt in de set moeten beluisteren voordat je die aanschaft, hij klinkt echt heel anders dan een PM15s2.

Grtz,

Marcel
Home&Car Hifi

Hey Marcel,

Bedankt voor je reactie. Dat had ik inderdaad in reviews ook gelezen. Mijn speakers vragen denk ik een muzikale versterker en dan zou de KI Pearl niet goed matchen. Valt er gelukkig weer een optie af ;)

Grtz, Philip
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Midcall op september  3, 2011, 13:05:28
Wat is er mis om het gewoon eens te proberen? Ik wil niet Marantz met Bose vergelijken, maar hier is het hele succes van Bose op gebaseerd, mensen die niet iets anders proberen en opzich gelukkig zijn met het geluid wat ze hebben. Al is het maar ter bevestiging van je huidige (voor)oordeel, wat wellicht wat meer (audio)rust geeft in de toekomst, want vroeg of laat zal het toch weer gaan knagen of het toch niet allemaal beter kan.
Ik heb geen glazen bol, maar ik denk dat we deze stap op stereogebied een hele tijd vooruit kunnen. Natuurlijk kan ik andere versterkers proberen, maar ik vraag me daarmee wel af wat ik daarmee opschiet. Ik was erg gecharmeerd en, niet onbelangrijk, heel tevreden met het nieuwe stereogeluid. Samen met de Oppo modificaties en de toekomstige stroomaanpassingen heb ik nog een hoop in het verschiet liggen. Ik kan daar natuurlijk ook op wachten, maar dat is wel heel erg moeilijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Maximus_Aurelius op september  3, 2011, 14:22:09
:D :D

Ik denk dat we beide heel goed weten als expert zijnde van de Note series van ALR/Jordan dat de Note 2 nooit bestaan heeft  ;)  :tongue2:
:D Natuurlijk! Ik vond het gewoon leuk om dit even te posten :P
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: HTip op september  3, 2011, 15:23:13
Ik heb geen glazen bol, maar ik denk dat we deze stap op stereogebied een hele tijd vooruit kunnen. Natuurlijk kan ik andere versterkers proberen, maar ik vraag me daarmee wel af wat ik daarmee opschiet. Ik was erg gecharmeerd en, niet onbelangrijk, heel tevreden met het nieuwe stereogeluid. Samen met de Oppo modificaties en de toekomstige stroomaanpassingen heb ik nog een hoop in het verschiet liggen. Ik kan daar natuurlijk ook op wachten, maar dat is wel heel erg moeilijk.

Ik snap je redenatie, maar aan de andere kant: baat het niet dan schaad het niet. En laten we eerlijk zijn, wat is er nu leuker dan naar verschillende apparaten luisteren en vergelijken ;D

Etiennevh

Citaat van: HTip op september  2, 2011, 17:01:42
Bedankt Etienne! Zeker super dat ik de PM in mijn eigen set heb kunnen testen. Om een beetje onze sets gelijk te houden, moet je er natuurlijk ook aan geloven :P

Jij nog veel suc6 met de verbouwing...
Haha nou dat was ik niet van plan :P hahaha. Maarja, soms komt er iets op je pad waar je geen nee tegen kunt zeggen.. (dat is altijd mijn smoes tegen Nadine ;) )

Dankje, ik ben er inmiddels wel klaar mee maarja..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: JCL op september  3, 2011, 16:58:51
Ik snap je redenatie, maar aan de andere kant: baat het niet dan schaad het niet. En laten we eerlijk zijn, wat is er nu leuker dan naar verschillende apparaten luisteren en vergelijken ;D
Klopt ook weer. Echter het integreren in mijn set is best wel wat werk. Maar ja, dat moeten er natuurlijk voor over hebben. Ik ben er denk ik bijna uit...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op september  3, 2011, 18:21:26
Haha nou dat was ik niet van plan :P hahaha. Maarja, soms komt er iets op je pad waar je geen nee tegen kunt zeggen.. (dat is altijd mijn smoes tegen Nadine ;) )
Komt me bekend voor :D Met dit verschil, ik hoef dit niet als smoes te gebruiken. Annet vind meestal ook dat we zo'n kans niet kunnen katen liggen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive