Reference Stereo & Surround System by Frank2

Gestart door frank2, september 18, 2006, 19:25:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Vik

Dat Ronald daar tijd voor heeft Frank  :D

Modificeren of bouwen kost best wel wat tijd. Als je geen service manual (DAC die hij na wil bouwen) hebt komt het aan op testen, testen en nog eens testen.  Met enkel de chip of een print plaat ben je er nog lang niet.

Erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. In ieder geval veel suc6!

De Classé Audio DAC-1 is mij altijd bij gebleven van forum lid Audiofiel. Deze heeft de Ultra Analog DAC D20400A.

Misschien leuk om je hier eens in te verdiepen :

http://www.thresholdlovers.com/articles.php?lng=en&pg=1693






Citaat van: frank2 op januari  6, 2016, 19:04:08
Tweedehands ongehoord kopen en dan weer verkopen dat kost meestal geld, bovendien moet de dac qua sound kwaliteit goed zijn dus aanmerkelijk beter dan een metrum octave, dan zit je gauw rond de 2000€, tweedehands natuurlijk wat goedkoper maar ik zou dat alleen doen als de dac mijn smaak is, en dat weet je pas als je hem thuis gehoord hebt wat 2e hands meestal niet kan.

Verder is audiomeca toevallig op mijn pad gekomen en deze ouderwetse dac geeft precies de sound die ik zoek. Een sound die een goede platenspeler in een goede set heeft.

De hedendaagse dacs zijn zeer vaak puur op resolutie gemaakt en hoge technische cijfers, 32/192 kHz ed. Vaak klinken ze nogal helder .

Ronald wilde al langer een dac maken en dat komt goed tezamen, daarnaast zal de prijs voor de kwaliteit die je krijgt zeer leuk zijn en zeker niet overprized.

De dac zal over een paar weken wel klaar zijn, we zien wel en we kunnen daarna nog fine tunen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

frank2

#14201
Mooi verhaal ik denk dat de schrijver wel eens een sterk punt heeft.

Ben ook benieuwd of het gaat lukken, vlgs Ronald is het geen probleem, als de dac klaar is, getest, en ingespeeld ben je van harte welkom.

Ik zelf houdt als referentie de audiomeca aan, dan is het voor mij ook gemakkelijk om te vergelijken. Denk ook zeker dat er nog mooiere betere dacs zijn, zoals jouw link. Maar dit apparaat wat hier thuis staat geeft mij zoveel plezier beter hoeft niet. Het stereo gedeelte klinkt nu aanmerkelijk beter dan surround BR disc met dts HD master. En ik gebruik zoals bekend dezelfde ev.
Tot nu toe had ik dat voor onmogelijk gehouden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kwabbernoot

Citaat van: vik op januari  7, 2016, 09:23:48
Dat Ronald daar tijd voor heeft Frank  :D

Modificeren of bouwen kost best wel wat tijd. Als je geen service manual (DAC die hij na wil bouwen) hebt komt het aan op testen, testen en nog eens testen.  Met enkel de chip of een print plaat ben je er nog lang niet.

Erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. In ieder geval veel suc6!

De Classé Audio DAC-1 is mij altijd bij gebleven van forum lid Audiofiel. Deze heeft de Ultra Analog DAC D20400A.

Misschien leuk om je hier eens in te verdiepen :

http://www.thresholdlovers.com/articles.php?lng=en&pg=1693

Kijk, nu hebben we het ergens over.  ;D Ik heb zelf de Threshold DAC2. Klinkt ook prima. Maar het zijn allemaal wel oudjes en dus waarschijnlijk allemaal aan de beurt voor een goede revisie. Daarnaast wordt voor die dingen nog stevig geld gevraagd.

Groeten...

frank2

Die oude dacs waren qua beleving een stuk beter dan de huidige dacs, even generaliserend, er zullen best uitzonderingen zijn.
Ik had ook interesse in de schitt yggdrasil, helaas werden geen demo's gegeven en was er geen demo apparaat. Dus dan stopt het voor mij, zeker als zo'n dac 2500€ kost. (Mij werd verteld uit kostenoverwegingen, daardoor was die dac zo goedkoop)
Elke dac heeft een klankkleur en deze moet maar net in je set passen en je moet hem maar het mooi vinden.
Dus thuis luisteren is een must, net zoals dat bij een versterker is of speakers. Voor 500€ durf ik wel online te bestellen, maar voor bedragen boven de 1000€ wil ik zeker thuis luisteren want ik vind dat serieus geld. Nu weet ik ook wel dat je een product binnen 14 dagen kunt terug sturen, maar dan is het apparaat nauwelijks ingespeeld....

Gelukkig hoeft dat allemaal niet bij C&D, of wenw daar kun je wel het apparaat thuis beluisteren bij serieuze interesse.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Raphie

Frank2 heeft geen oogkleppen en is ook niet naief, maar blijft gewoon ongeremd hier "Ronald" pluggen.
JBL PRX Power!

Xander32

... dat zal per persoon verschillen Frank; de een is heel erg gevoelig voor bv. de sounding en de ander veel meer voor de resolute.

Citaat van: frank2 op januari  7, 2016, 10:33:11
Die oude dacs waren qua beleving een stuk beter dan de huidige dacs, even generaliserend, er zullen best uitzonderingen zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Raphie op januari  7, 2016, 13:39:19
Frank2 heeft geen oogkleppen en is ook niet naief, maar blijft gewoon ongeremd hier "Ronald" pluggen.

Als iets bij Ronald bestel en het daarover heb kan ik moeilijk schrijven de persoon waarvan ik de naam niet kan noemen omdat het vlgs ralphie pluggen is, en dan verder
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Xander32 op januari  7, 2016, 13:59:31
... dat zal per persoon verschillen Frank; de een is heel erg gevoelig voor bv. de sounding en de ander veel meer voor de resolute.

Dat is inderdaad zo. Gelukkig zijn die heldere dacs volop verkrijgbaar
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Ben benieuwd wat het wordt, ook welke aansturing/voedingen etc hij gaat gebruiken.
Heb nog wat nagezocht, maar prijzen vallen hard mee op zoiets in elkaar te zetten.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

chansig

Vervormen oudere DAC's dan meer?

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P, Monitor Audio RSW12,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

Citaat van: Kingpin op januari  7, 2016, 15:29:08
Ben benieuwd wat het wordt, ook welke aansturing/voedingen etc hij gaat gebruiken.
Heb nog wat nagezocht, maar prijzen vallen hard mee op zoiets in elkaar te zetten.

De voeding is zoals jouw wel bekend is, de transformator uit Neede, en een medisch filter. En ik wist al dat het aan onderdelen niet zo duur zou uitvallen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Heb je ooit in je eigen setting de Kimgpin voeding aan je Metrum beluisterd Frank?
mainly British stuff

frank2

Citaat van: Martin!!! op januari  7, 2016, 16:14:54
Heb je ooit in je eigen setting de Kimgpin voeding aan je Metrum beluisterd Frank?

Ja en hij zit ook aan mijn Moon. Op de metrum zit ook een kingpin achtige voeding, eentje die door Ronald gebouwd is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

#14213
Heb je die van Ronald ooit vergeleken met die van Kingpin, zo neeen dan is het antwoord op mijn vorige vraag ook nee  :unsure:

Hoe zit het met de voeding van jouw switch?
mainly British stuff

frank2

Ik gebruik geen switch, dat klinkt slechter hier dan met switch en Meicord. Aanvoer kabel is de wokkel cat, een prima kabel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Kingpin

Citaat van: chansig op januari  7, 2016, 15:30:22
Vervormen oudere DAC's dan meer?

Gr. Hans
Je wilt bij een voeding en zeker een dac natuurlijk zo min mogelijk ruis op de lijn.
De voedingen waarmee ik ze bouw zou je daarvoor kunnen gebruiken zoals Frank ook al aangeeft wat Ronald zal gaan doen
Al zou ik voor dacs andere chips gebruiken dan die ik voor bv de Touch gebruik, deze hebben nog betere specs maar met minder ampères.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

frank2

Hij wil ook indien gewenst de stroomvoorziening voor bijvoorbeeld een streamer of switch op de dac maken zodat je dus een extra punt hebt om de stroomvoorziening voor je switch ook vd dac te halen. Leverbaar in 5, 9 of 12 v.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

Citaat van: frank2 op januari  7, 2016, 16:41:19
Ik gebruik geen switch, dat klinkt slechter hier dan met switch en Meicord. Aanvoer kabel is de wokkel cat, een prima kabel.

Oke.............wie weet doet een switch en/of andere cat7 op de RonaldDac straks wel wonderen  ;D
mainly British stuff

frank2

Citaat van: Martin!!! op januari  7, 2016, 17:03:21
Oke.............wie weet doet een switch en/of andere cat7 op de RonaldDac straks wel wonderen  ;D

Denk het niet op de Moon doet de wokkel cat het erg mooi, meer rust in het geluid dan via switch met linieare voeding en meicord. Maar het zou kunnen zal op deze dac ook eens via de switch en Meicord gaan spelen via de Moon.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

De Meicord bevalt mij sowieso niet(in mijn set) en zie ik zeker niet als een verbetering tov de standaard cat5, wellicht kan ik je blij maken door je eens een metertje van de roemruchte Belden cat7 toe te sturen.......
mainly British stuff

frank2

Citaat van: Martin!!! op januari  7, 2016, 17:28:39
De Meicord bevalt mij sowieso niet(in mijn set) en zie ik zeker niet als een verbetering tov de standaard cat5, wellicht kan ik je blij maken door je eens een metertje van de roemruchte Belden cat7 toe te sturen.......

Mooi aanbod Martin, 1 meter is meer dan zat. Onder013 heeft al vaker gezegd dat de belden erg neutraal is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

PM je adresgegevens maar eve door, ga ik vast op zoek naar geschikt verpakkingsmateriaal  ;D
mainly British stuff

YamahaRXV

Citaat van: frank2 op januari  7, 2016, 17:39:55
Mooi aanbod Martin, 1 meter is meer dan zat. Onder013 heeft al vaker gezegd dat de belden erg neutraal is.

Dat is de Belden zeker...., maar dat had ik al lang geleden geconcludeerd toen anderen nog riepen dat de Belden flauw en futloos klonk  :yawnee:
Goede switch er aan en dan op deze manier van spanning voorzien, ik denk dat je verbaasd staat van de verschillen  ;)

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

mainly British stuff

YamahaRXV

#14224
Citaat van: Martin!!! op januari  7, 2016, 18:17:03
En dat is Jan?

Batterij voeding d.m.v. een Xiaomi 16000 mah 5 volt powerbank aan de 5 volt D-Link switch  ;)
De verschillen met de Netgear 12 volt switch gevoed door een Squeeze Upgrade P&P Eco voeding zijn haast ''schokkend'' te noemen...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8