Cabasse's Cinéma. Mediaplayer in de set geïntroduceerd + HDMI change

Gestart door Maximus_Aurelius, december 6, 2010, 21:47:45

« vorige - volgende »

Maximus_Aurelius

Na lang denken of ik in Private hometheater een eigen topic zal openen, heb ik toch besloten om dit te doen. :D  Zoals jullie wel zullen weten heb ik ook een eigen Stereo topic maar omdat in de loop van dit jaar veel veranderd is op gebied van HT, groeit het stereo topic met HT uit zijn voegen ;) vandaar dat ik besloten heb om een eigen Private hometheater topic te openen. :clapping:
Link naar Stereo topic: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31751.0

Mijn HT set bestaat uit het volgende:
- Receiver – Marantz Sr5003
- Blu-ray – Denon 2500 BT
- HD decoder – Humax HD 5000 C
- LCD – Sharp 37X20E
- Luidsprekers – Cabasse Io2
- Subwoofer – ALR/Jordan Base 2
- Dvd recorder – Pioneer
- Meubel – DIY (voorbeeld naar  Burmester rack)
- Kabels – Hdmi: Supra, LS kabel: ALR/Jordan, subwoofer kabel: Supra, Netkabels: Groneberg Quatro reference, Inakustik AC 1502, Stekkerblok: Direct Audio

Het meubel heb ik speciaal op maat laten maken en tevens laten inspireren door mijn eigen rack wat ik voor mijn stereo set gebruik. Alleen dit meubel is breder en de verdiepingen(platen) zijn niet gevuld. Anders was het helemaal niet meer te tillen  :D.

De laatste upgrades die ik in het HT doorgevoerd hebt zijn:

Ik wilde een subwoofer introduceren in mijn set.  Met subwoofers heb ik wel een klein beetje een probleem omdat dit nu niet bepaald schoonheden zijn, in ieder geval de schoonheden zijn in de minderheid. Gelukkig kwam ik voor mijn gevoel een subwoofer tegen die wel een schoonheid is, namelijk de ALR/Jordan Base 2 subwoofer. Toen ik deze zag hoefde ik niet lang na te denken omdat ik bekend ben met dit merk.
Na enkele weken blu-ray films gekeken te hebben en volop genoten van de subwoofer, wat echt een must is met films kijken. Ik wilde er niet helemaal in geloven mede doordat ik een Stereo liefhebber ben, maar nu geloof ik er zeker te weten in :pompom:

Sinds de subwoofer zijn intrede gemaakt heeft heb ik de smaak goed te pakken ;D. Nu wilde ik de luidsprekers aanpakken en dan met name een luidsprekers die compacter zijn dan de Kef Q1.
Een week of acht terug heb ik een lijstje gemaakt met de potentiële kandidaten o.a. Sonus Faber Toy, Revel M8, Cabasse Io2, ALR/Jordan Entry S. Na deze beluisterd te hebben viel er eentje gelijk op, deze luidsprekers heb ik thuis in de eigen ruimte beluisterd en ik hoefde niet meer verder te gaan met andere luidsprekers. Tevens zijn deze luidsprekers ook een ware upgrade en dit is altijd mooi meegenomen. Ander plus punt wat ik ook meeneem is dat eventueel een center makkelijk te plaatsen is en niet dat je een hele kist ervoor krijgt te liggen. Vele centers gingen ook niet omdat ze voor het beeld komen te staan. Tweede punt is dat ik meer gecharmeerd ben van een punt opstelling of driehoek opstelling in surround en dan met name de front en center. Persoonlijk vind ik dit veel ruimtelijker en de stage is breder dan dat ze allemaal naast elkaar staan op (bijna) dezelfde hoogte.
Ook hieraan voldoen de luidsprekers waar ik gecharmeerd van ben geraakt en ondertussen staan ze al in te spelen. :pompom: :clapping: . Deze luidsprekers hebben een voordeel dat ze een brede straling hebben en dit komt mede  doordat ze geen laag hebben, dus een subwoofer is  echt een must, zowel in stereo als in surround. Laatstgenoemde waren we al over eens. Ze verslaan ook niet veel plaats en je hebt keuze uit op een speciale luidsprekerstand of op een sockel die je op een meubel kan plaatsen maar ook tegen de wand. Tevens kun je ze naar alle kanten draaien door de magneet constructie die ze gebruiken. Dus de afstraling bepaal jezelf, mede door deze constructie en o.a. geen laag weergave zijn ze niet zo kritisch qua plaatsing. Je kunt ze gerust iets hoger hangen dan oor hoogte want doordat ze een brede afstraling hebben en omdat ze dus zo te stellen zijn door de magneet kun je ze toch goed positioneren qua geluid. Wanneer je dus niet heel veel ruimte hebt of niet veel ruimte wilt creëren is dit een hele mooie oplossing.
Nu willen jullie graag weten over welk merk ik het heb en welke ik gekocht heb. De naam is Cabasse en de mijne gekochte luidsprekers draagt de volledige naam Cabasse Io2 :clapping: Ik heb de Sockel versie en ze staan op het meubel.

Foto's van de Cabasse Io2

Toekomstplannen:
Zoals jullie lezen en tevens zien draai ik nu 2.1. Er komt hoogst waarschijnlijk  nog een center bij die ik aan de muur ga bevestigen  boven de Tv.  Ik hou er wel rekening mee met bevestigen dat er een grotere Tv op het meubel geplaatst kan worden en dat ik niet in de problemen kom omdat de center te laag bevestigd is. Rear luidsprekers heb ik (nog)geen interesse in maar ook niet helemaal de ruimte voor. Ze kunnen niet in dezelfde straal als de front komen te staan resp. hangen. Wanneer het toch begint te kriebelen zal ik dit uitvoerig testen.

Foto's:

APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Denon Focal

Leuke set, erg mooie speakers klinken ze een beetje vol?
Die Denon is ook een mooi apparaat, enkel een transport en geen decoders, jammer dat ze daar geen opvolger voor hebben.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Madhouse

Mooie set hoor! We wisten natuurlijk al wat je had staan maar de foto's en omschrijving helpen nog meer bij de beeldvorming  :pompom:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Maximus_Aurelius

Citaat van: Denon Focal op december  6, 2010, 21:50:41
Leuke set, erg mooie speakers klinken ze een beetje vol?
Die Denon is ook een mooi apparaat, enkel een transport en geen decoders, jammer dat ze daar geen opvolger voor hebben.

De speakers zijn klankmatig echt goed. Zeer breed geluidsbeeld hebben ze ook.
De Denon Blu-ray player is inderdaad een fantastische player die nog steeds met de top mee kan en ik verwacht ook zeker dat dit ook nog wel even zo blijft.  :pompom: Wanneer ik bekijk dat ik eerst een Sony BDP 350 en ook nog een Panasonic blu-ray player had dan is dit een wereld van verschil qua beeld.
Ik heb specifiek voor een transport gekozen want waarom een player nemen met decoders als je die al bezit in de receiver.;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Denon Focal

:withstupid:

Helaas is ergeen opvolger anders was ik daar voor gegaan ipv de 4010, ik gebruik toch de decoders in mijn receiver
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Maximus_Aurelius

Citaat van: Madhouse op december  6, 2010, 21:55:27
Mooie set hoor! We wisten natuurlijk al wat je had staan maar de foto's en omschrijving helpen nog meer bij de beeldvorming  :pompom:

Dank je wel.
Veelal wisten jullie inderdaad wat ik had staan alleen de luidsprekers niet ;) Dit waren voorheen de Kef Q1. Ik heb hier wel vermeld dat ik nieuwe luidsprekers voor in mijn HT set heb gekocht maar heb geen namen genoemd. Wilde het spannend houden  ;D

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Maximus_Aurelius

Citaat van: Etiennevh op december  6, 2010, 22:20:53
Mooie set!! :D Keep up the good work!

Dank je.

Keep up the good work zal ik zeker doen  ;D

Maximus_Aurelius

Ik gooi maar gelijk een vraag er tegenaan. ;D

Heeft een center luidspreker meerwaarde?

Apoc@

Als ik voor mij persoonlijk mag spreken dan heeft een center zeker toegevoegde waarde. Ik ben ook begonnen met 2.0 en daarna 3.0 en dan nu 3.1 ( Iets met virus enz.. haha ).
Maar bij films bijvoorbeeld zou ik niet meer zonder kunnen, het geluidsbeeld klopt veel meer. De sound bubble is meer compleet zeg maar.

Bedenk je wel dat een center ook goed geplaatst moet kunnen worden, soms zie ik wel eens constructies waarbij ik erg mijn bedenkingen heb of dat wel lekker klinkt.
En mits slecht geplaatst kan deze dus zelfs afbreuk doen aan je geluidsbeeld.

Suc6 ;)
Marantz NR1608 • XTZ 99.26 & W10.17P Front • XTZ 99.25 Center • MKII crossover filter upgrade Front & Center • XTZ 99 W12.16 ICE Subwoofer • XTZ Sub Amp 1 • Auralex GRAMMA

Maximus_Aurelius

Citaat van: Apoc@ op december  7, 2010, 16:19:22
Als ik voor mij persoonlijk mag spreken dan heeft een center zeker toegevoegde waarde. Ik ben ook begonnen met 2.0 en daarna 3.0 en dan nu 3.1 ( Iets met virus enz.. haha ).
Maar bij films bijvoorbeeld zou ik niet meer zonder kunnen, het geluidsbeeld klopt veel meer. De sound bubble is meer compleet zeg maar.

Bedenk je wel dat een center ook goed geplaatst moet kunnen worden, soms zie ik wel eens constructies waarbij ik erg mijn bedenkingen heb of dat wel lekker klinkt.
En mits slecht geplaatst kan deze dus zelfs afbreuk doen aan je geluidsbeeld.

Suc6 ;)

Wanneer ik besluit om een center te nemen dan komt hij precies tussen mijn fronts te hangen. Het wordt dan wel een punt opstelling, of driehoek opstelling.
De center komt dan boven de tv te hangen, maar het mooie van mijn luidsprekers is dat ze een brede geluidsstraling hebben plus dat ze te stellen zijn naar elk gewenste positie door de magneet constructie. Daarom zijn ze niet zo kritisch met plaatsen.

Lex Groningen

Je hebt het mooi voor elkaar zo. Mischien moet ik het volgend jaar ook maar zo doen een gesplitse topic. Maar laat ik maar eerst zorgen dat ik het zo ver voor elkaar heb/krijg.

Hoop dat ik je binnenkort kan vertellen of een center een toegevoegde waarde heeft. Als het een beetje meezit dan ik heb de mijne in de kerstvakantie.
Stereoset under construction: Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Element: Ortofon Quintet Bronze/ Versterker: Yamaha A-S2100/ DAC: ?/ Luidsprekers: ?/ Kabels: ?/ Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Leuk dat je toch een apart topic voor je HT hebt gemaakt. Mooie set heb je inmiddels opgebouwd!

Center vind ik absoluut een meerwaarde. Het vergroot de sweetspot bij films aanzienlijk. Zit je precies in het midden dan kan je met een goede plaatsing en instelling een zgn. "phantom"-center creëren. Bij stereo heb je hetzelfde effect.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

leuke set hoor, en ja dat virus gaat wel toeslaan :-)

Eens mbt de Denon...blijft een mooie speler.

Maximus_Aurelius

Citaat van: Alex Groningen op december  7, 2010, 18:49:26
Je hebt het mooi voor elkaar zo. Mischien moet ik het volgend jaar ook maar zo doen een gesplitse topic. Maar laat ik maar eerst zorgen dat ik het zo ver voor elkaar heb/krijg.

Hoop dat ik je binnenkort kan vertellen of een center een toegevoegde waarde heeft. Als het een beetje meezit dan ik de mijne in de kerstvakantie.

Hoe het er nu uitziet denk ik dat ikzelf al een center heb in mijn set  ;D , eerst proberen. Alleen wordt dat iets moeilijker omdat demo Cabasse Io2 niet op de juiste plaats kan komen. De center gaat aan de muur en ik ga niet gelijk boren in de wand en hem plaatsen. Want als het tegen zit dan zit ik met een ander probleem ;) en dat probleem is niet een upgrade virus  :D

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op december  7, 2010, 22:29:53
Leuk dat je toch een apart topic voor je HT hebt gemaakt. Mooie set heb je inmiddels opgebouwd!

Had het al aangekondigd ;). Ik was al zover vorige week en toen ging het in één keer niet meer door de crash van het forum.

Citaat van: HTip op december  7, 2010, 22:29:53
Center vind ik absoluut een meerwaarde. Het vergroot de sweetspot bij films aanzienlijk. Zit je precies in het midden dan kan je met een goede plaatsing en instelling een zgn. "phantom"-center creëren. Bij stereo heb je hetzelfde effect.

Heb voorheen bij mijn Kef's een kef Kht 2005 center erbij gehad voor proef draaien en ik moest zeggen dat dit wel beviel maar had de indruk dat deze center van de Kht 2005 serie tekort kwam bij mijn Kef Q1. ???
Nu zal ik daar geen last van hebben omdat het dezelfde luidspreker is.

Maximus_Aurelius

Citaat van: denoontje op december  7, 2010, 22:38:33
leuke set hoor, en ja dat virus gaat wel toeslaan :-)

Dank je wel voor het compliment. Je meent het met toeslaan van het virus ;)  :D.
Misschien nog wel andere plannen.

Citaat van: denoontje op december  7, 2010, 22:38:33
Eens mbt de Denon...blijft een mooie speler.

Daarom gaat deze speler ook niet weg. :)

Maximus_Aurelius

Er is een upgrade op komst  :pompom: :pompom: Is al besteld en al.
Nu moet ik nog eventjes geduld hebben  ;)

denoontje

Lex Groningen

En wanneer verwacht je dat je het binnen hebt?
Ben wel benieuwd wat het is geworden.
Stereoset under construction: Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Element: Ortofon Quintet Bronze/ Versterker: Yamaha A-S2100/ DAC: ?/ Luidsprekers: ?/ Kabels: ?/ Platenwasmachine: Okki Nokki

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: denoontje op december  9, 2010, 21:31:21
vertel!!!

De upgrade is een Center luidspreker  :pompom: :pompom: Exact hetzelfde model als ik al heb. Een Io2  :thumbs-up: :pompom:

Citaat van: Alex Groningen op december 10, 2010, 06:57:35
En wanneer verwacht je dat je het binnen hebt?

Ik heb met de importeur in Duitsland gesproken en ze waren bij hun op voorraad. Dus als alles goed gaat ook met de weersomstandigheden dan hoop ik dat ik hem aankomende week kan gaan ophalen bij mijn vaste dealer.

Citaat van: HTip op december 10, 2010, 08:08:34
Ik doe een poging... Een center speaker ;)

Ten points for HTip  ;D :clapping:

Nu even op zoek naar een mooie kabelgoot die onder de center luidspreker komt te hangen voor alleen de luidspreker kabel netjes weg te werken.
Heb er twee op het oog. Er moet er eentje afvallen ;)

HTip

Showcase - Topic

Maximus_Aurelius

HTip

Ik vond wat je eerst had gepost veel leuker...

Citaat
Een beamer  :tongue2: maar omdat jij toch geen genoegen neemt met minder dan een HD950 van JVC heeft het geen zin om deze aan je uit te reiken  :D
:clapping:
Showcase - Topic